شروع کسب و کار اینترنتی به همراه تجربه عملی، آموزش ویدیو ای، و کلی ایده

آموزش راه اندازی کسب و کار اینترنتی با کلی ایده ناب و تجربه واقعی+ویدیو

بر خلاف کسب و کارهای سنتی و فیزیکی، کار اینترنتی محدود به زمان و مکان خاصی نیست و شما میتونید همه ساعته مشغول دادن خدمات و یا فروش محصولاتتون باشید.
راه اندازی کسب و کار اینترنتی در منزل هم امکان پذیر است و نیازی نیست از همان ابتدا کلی هزینه برای یک دفتر کار مجلل پرداخت کنید.

یک فروشگاه اینترنتی، تعطیلی نداره و 24 ساعت شبانه روز و هفت روز هفته میتونه کار کنه، بدون این که لازم باشه شما کار خاصی انجام بدید.
به همین خاطر یک کسب و کار آنلاین، میتونه یک درآمد پایدار و همیشگی برای شما ایجاد کنه.
مطالبی که در ادامه خواهید خوند، تجربیات کسی هست که خودش یک کار اینترنتی رو راه اندازی کرده و به درآمد رسونده.
درسته که به درآمد رسوندن کار آنلاین کار خیلی ساده ای هم نیست، اما همین الان که شما در حال مطالعه این پست هستید، هم امکان پذیره و هم شدنی.
پس تا انتها با من همراه باش و اگر فکر میکنی راه اندازی سایت رو بلد هستی یا با مفاهیمی مثل هاست و دامنه آشنایی داری، میتونی این بخشها رو رد کنی.
چون هدفم اینه که این مطلب مطلب جامعی باشه، به همون خاطر آموزش کسب و کار اینترنتی از 0 تا صد بهت توضیح میدم.
هر بخشش که مورد نیازت نیست رو میتونی ازش بگذری و به سراغ سایر بخشهای آموزش بری.
اگر هم که فقط به دنبال ایده کسب و کار اینترنتی هستی، باز هم جای درستی اومدی، ایده های ناب کسب و کار آنلاین رو هم به صورت متن و هم ویدیو ای واست قرار دادم که به مطلب دیگه ای نیاز نداشته باشی.

اما قبل از هر چیز اجازه بدید به شما بگم در این پست چی قراره بخونید؟

  • آموزش راه اندازی کسب و کار اینترنتی از 0 چگونه است.
  • آیا داشتن کسب و کار آنلاین واجب است.
  • کسب درآمد از اینترنت در خانه چطور است
  • آیا کسب درآمد با موبایل امکان پذیر است.
  • سرمایه راه اندازی کسب و کار اینترنتی چه قدر است.
  • ایده های کسب و کار اینترنتی تا چه اندازه اهمیت دارند
  • کسب درآمد دلاری از داخل ایران ممکن است.
  • کار اینترنتی برای دانشجویان مناسب است.
  • همکاری در فروش چیست و چطور در کسب و کارهای آنلاین اجرا میشود.

فهرست محتوا

مزایای راه اندازی کسب و کار اینترنتی

شاید برای شما سوال باشه که اصلاً چرا باید کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنم؟

آیا کسب و کار اینترنتی امنیت مالی کافی برای من خواهد داشت؟
آیا اصلاً توی کشور ما کسب و کار آنلاین جواب میده؟
و ده ها سوال دیگه ای که وقت راه اندازی یک کار آنلاین، به سراغتون میاد و بهتره که واسش پاسخ دقیقی داشته باشید.
میدونید چرا؟ چون اگر چرایی انجام یک کار رو ندونید، ممکنه زود تسلیم بشید و کار اینترنتی خودتون رو رها کنید.
همون طور که میدونید، ضریب نفوذ اینترنت، هم در دنیا و هم در کشور ما ایران، رو به افزایش هستش.

گزارش جدید Digital Statshot آوریل 2022 – که با مشارکت We Are Social و Hootsuite منتشر شده است – نشان می دهد که بیش از 5 میلیارد نفر در سراسر جهان اکنون از اینترنت استفاده می کنند.
در حقیقت طبق آخرین آمار منتشر شده، در حال حاضر 63 درصد از افراد جهان آنلاین هستند.
در ژانویه ۲۰۲۲ (دی ۱۴۰۰) تعداد کاربران اینترنت در ایران ۷۱.۹۴ میلیون نفر بوده است. این درحالی‌اسـت که جمعیت ایران ۸۵.۵۲ میلیون نفر بود. تا تاریخ ژانویه ۲۰۲۲ (دی ۱۴۰۰) در مجموع بیش از ۵۵ درصد ایرانیان در شبکه‌های اجتماعی فعالیت داشتند.
جمعیت کاربران ایرانی در رسانه‌های اجتماعی در خرداد ۱۴۰۱: به این شرح است:

  • واتساپ: ۷۱.۱ درصد
  • اینستاگرام: ۴۹.۴ درصد
  • تلگرام: ۳۱.۶ درصد
  • روبیکا: ۵.۷ درصد
  • ایتا: ۴.۶ درصد
  • فیسبوک: ۳.۷ درصد
  • سروش: ۳.۶ درصد
  • توییتر: ۳ درصد
  • بله: ۲.۲ درصد
  • کلاب‌هاوس: ۱.۳درصد
  • تیک‌تاک: ۰.۶ درصد

فقط 31000 فروشگاه اینترنتی در ایران با نماد اعتماد الکترونیکی فعالیت می‌کنند و هزاران فروشگاه آنلاین فعال وجود دارند که هنوز نماد الکترونیکی دریافت نکرده‌اند.
امروز دیگه برای گرفتن تاکسی، انتقال پول از حساب بانکی، خرید سوپر مارکت و کلی کار دیگه از اینترنت و اپلیکیشنها استفاده می کنیم.
شما با خیال راحت توی خونه با لباس راحتی روی مبل لم دادید و با تلفن همراهتون خرید میکنید.
میخوام بهتون بگم اگر امروز کسب و کار اینترنتی خودتون را راه اندازی نکنید، فردا هم سخت تر میشه و هم زمان و هزینه بیشتری نیاز داره.
روز به روز نفوذ اینترنت توی کشور ما بیشتر میشه و من و شما باید از این فضا برای خودمون کسب درآمد کنیم.
پس نه تنها باید یک کار اینترنتی راه اندازی کنید، بلکه عجله هم باید بکنید.
اما در ادامه میخوام به چندتا مزیت اشاره کنم، پس با مزایای راه اندازی کسب و کار آنلاین همراه باشید.
البته که تا الان هم داشتم مزیتهای بازار بزرگ اینترنت توی ایران رو بهتون نشون می دادم.
ولی خوب در واقع هم داشتم مزیت کسب و کار آنلاین رو می گفتم، و هم چرایی این که شما باید یک کسب و کار اینترنتی داشته باشید رو شرح می دادم.

سازگاری کسب و کارهای آنلاین در شرایط بحرانی

بحرانی مثل پاندومی کرونا نشان داد که کسب و کارهای سنتی چقدر در چنین شرایطی آسیب‌پذیر هستند. با اعمال قرنطینه و محدودیت و تعطیلی در بازارها بسیاری از کسب و کارهای سنتی زیان‌های میلیاردی را تجربه کردند. در صورتی که سوددهی کسب و کارهای آنلاین جهشی بی‌نظیر را تجربه کرد.
به طور مثال در مدت کمتر از سه ماه از آغاز اعلام همه‌گیری کرونا در ایران میزان فروش دیجی کالا به بیش از دو برابر افزایش یافت به طوری که این شرکت مجبور شد برای توانایی پاسخگویی به این میزان از افزایش تقاضا 700 نیروی جدید استخدام کند. و این در حالی بود که بسیاری از کسب و کارهای سنتی به دلیل کاهش فروش مجبور به تعدیل و اخراج انبوهی از کارکنان خود شدند.
راه اندازی کسب و کار اینترنتی با سرمایه کم

امکان شروع کسب و کار اینترنتی با سرمایه کم

شروع یک کسب و کار سنتی با هزینه‌های زیادی مثل اجاره مغازه، هزینه آب و برق و گاز، دکوراسیون و بسیاری هزینه جانبی دیگر همراه است. در حالی که آغاز یک کسب و کار اینترنتی هیچ کدام از این هزینه‌ها را ندارد. شما با هزینه بسیار کم می‌توانید یک وب سایت کسب و کار آنلاین راه اندازی کنید و به مرور آن را توسعه دهید.
البته منظورم این نیست که با دست کاملاً خالی میتونید یک کسب و کار پر درآمد اینترنتی رو راه بندازید، ولی در حالت کلی هزینه این مدل کسب و کار، به مراتب کم تر از یک کار فیزیکی غیر آنلاینه.

فعالیت کسب و کار آنلاین 7/24 است

یک تفاوت اصلی کسب و کار سنتی با تجارت آنلاین طول زمان ارائه خدمات و فروش آنها به مشتریان است. در حالی که مغازه‌دار سنتی روزی 8-10 ساعت توان کار دارد فروشگاه اینترنتی 24 ساعت در روز و 7 روز هفته در حال فعالیت است.

کسب و کار اینترنتی برنامه ی کاری قابل انعتافی دارد

در کسب و کار اینترنتی لازم نیست که شما مثل تجارت سنتی ساعت مشخصی در محل شغل خود حضور فیزیکی داشته باشید. شما چه در خانه خود، چه در مسافرت و هر جای دیگر از طریق گوشی موبایل یا لپ تاپ متصل به اینترنت می‌توانید به امور مربوط به کسب و کار آنلاین خود بپردازید.
پس گفتیم علاوه بر این مزایا، کسب و کار آنلاین بازاری به سرعت در حال گسترش است که با هزینه کم می‌توانید آن را شروع کنید و حتی در کنار تجارت سنتی خود بر میزان مشتریان و سود خود بیفزایید. در ادامه مراحل عملی و کاربردی راه اندازی کسب و کار اینترنتی را توضیح می‌دهیم.

انواع سایت‌های کسب و کار آنلاین

کسب و کار های اینترنتی در قالب یک وب سایت یا یک شبکه اجتماعی فعالیت می‌کند. شما باید با توجه به نوع کسب و کار اینترنتی خود دست به انتخاب پلتفرم مناسب بزنید.
البته اگر نگاهی به کسب و کارهای جدی و پایدار حوزه آنلاین داشته باشید و تحقیقی هر چند کوچک انجام بدهید، متوجه خواهید شد که داشتن سایت برای یک کسب و کار اینترنتی از واجبات است و هر تجارت اینترنتی که واقعاً قصد فعالیت جدی داشته باشد، باید یک سایت اختصاصی برای خودش داشته باشد.

کسب و کارهای اینترنتی به طور کلی در قالب سه نوع سایت فعالیت می‌کنند.
آموزش راه اندازی کسب و کار اینترنتی فروشگاهی

سایت فروشگاهی کسب و کار اینترنتی

اگر می‌خواهید محصولی را از طریق تجارت الکترونیک بفروشید، مناسب‌ترین نوع سایت برای شما سایت فروشگاهی است. فروشگاه آنلاین نیز یک وب سایت است اما با عملکردهای متفاوت زیرا به مردم امکان خرید و پرداخت آنلاین را می‌دهد.
بنابراین هر زمان که شخصی در سایت بدون تعامل انسانی خرید می‌کند می‌توانیم بگوییم آن یک فروشگاه آنلاین است. دیجی کالا (Digikala.com)، بانی مد (Banimode.com) و فیدیبو (Fidibo.com) سه نمونه از سایت‌های فروشگاهی هستند که در زمینه فروشگاه انواع لوازم دیجیتالی و فیزیکی، لباس و کتاب الکترونیک فعالیت دارند.
شما در فروشگاه اینترنتی می‌توانید هم محصول فیزیکی مثل کیف و کفش، تایر خودرو، وسایل آشپزخانه بفروشید و هم محصولات غیرفیزیکی مثل کتاب الکترونیک، انواع فایل‌های صوتی، تصویری و امثال آنها.

سایت کسب و کارهای خدماتی

برخی سایت‌ها برای ارائه خدمات طراحی می‌شوند. این خدمات می‌تواند شامل آموزش، مشاوره، خدمات حقوقی، خدمات نظافت منازل، شستشوی فرش، تعمیرات وسایل الکتریکی، گردشگری و مثل آنها باشد. وجه مشترک سایت فروشگاهی با سایت خدماتی این است که هر دوی آنها امکان پرداخت اینترنتی را دارند.
اگر شغل فعلی شما جنبه خدماتی دارد سایت خدماتی بهترین گزینه برای شماست تا کسب و کار اینترنتی خود را شروع کنید. آپارات (Aparat.com) یک سایت اشتراک ویدیو، دیوار (Divar.ir) سایت خدمات خرید و فروش بدون واسطه و سافت 98 (Soft98.ir) برای دانلود رایگان انواع نرم‌افزار، از جمله سایت‌های خدماتی در فضای کسب و کار آنلاین هستند.

راه اندازی کسب و کار آنلاین با یک سایت خبری

وب سایت‌های خبری نیز یکی از سایت‌های پرمخاطب برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی است. این سایت‌ها معمولا بازدیدکننده زیادی دارند و به همین دلیل شرکت‌های تبلیغاتی معمولا بنرهای تبلیغاتی خود را با پرداخت هزینه به این وبسایت‌ها، در آنها به نمایش می‌گذارند.
اگر شما در زمینه تهیه خبر و خبرنگاری تخصص دارید تاسیس سایت خبری می‌تواند راهی مناسب برای شروع کسب و کار آنلاین شما باشد. سایت‌های انتخاب (Entekhab.ir)، ورزش 3 (Varzesh3.com) و تجارت نیوز (Tejaratnews.com) از جمله سایت‌های خبری هستند که در زمینه اخبار سیاسی، ورزشی و اقتصادی فعالیت می‌کنند.
شما با توجه به تخصص، مهارت و علایق خودتان باید تصمیم بگیرید که می‌خواهید در چه نوع کسب و کار اینترنتی شروع به فعالیت کنید و سایت متناسب با آن را انتخاب و تاسیس کنید. برای راه اندازی سایت باید با برخی از مفاهیم مربوط به آن آشنا شویم.
انتخاب فضای میزبانی برای شروع راه اندازی کار آنلاین

برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی به چه چیزهایی نیاز داریم

اول بیایید خودمونیش رو بهتون بگم، ببینید ما برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی از 0 نیاز به یک آدرس اینترنتی داریم که از این به بعد بهش میگیم دامنه.
و یک هاست یا فضای میزبانی که اطلاعاتمون رو توش قرار بدیم.
شاید بپرسی چه اطلاعاتی، همون تصاویر نوشته ها و ویدیو هایی که قراره توی سایتمون بگذاریم منظورم هست.به طور خلاصه میزبانی وب یا وب
ی سایت ساز یا سیستم مدیریت محتوا هم نیاز داریم که بتونیم توی سایتمون ی سری تغییرات ایجاد کنیم؛ مثل انتشار نوشته قرار دادن لوگو و اینها.از
اونجایی که آدرس سایت یا همون دامنه ما با اسم کسب و کارمون مرتبط هستش، باید توی انتخابش دقت کنید.
البته اگر بخواید کسب و کار اینترنتی شما یک سایت داشته باشه نیاز به این موارد دارید، وگرنه فقط باید یک حساب توی شبکه های اجتماعی ایجاد کنید.
توصیه من داشتن هر دوی اینهاست، هم سایت و هم شبکه اجتماعی پر مخاطب.

انتخاب نام کسب و کار اینترنتی

انتخاب هاست برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی

هاستینگ (web hosting) فرایند اجاره یا خرید فضا برای قرار دادن یک وب سایت در شبکه جهانی وب است. محتوای وب سایت مانند HTML ، CSS و تصاویر باید در یک سرور قرار گیرد تا به صورت آنلاین قابل مشاهده باشد. هاست به حافظه‌ای گفته می‌شود که اطلاعات سایت شما را در خود ذخیره کرده و آن اطلاعات را برای کاربران سایت شما به نمایش می‌گذارد.
اما سرور دقیقا چیست؟
سرور کامپیوتری است که سایر کاربران وب را از هرجای دنیا به سایت شما متصل می‌کند. همان طور که از نامش پیداست، ارائه دهندگان خدمات میزبانی وب سرورها، اتصالات و خدمات مربوط به میزبانی وب سایت‌ها را دارند. آنها با ارائه انواع برنامه‌های میزبانی، طیف وسیعی از نیازهای میزبانی از وبلاگ‌های کوچک گرفته تا سایت‌های سازمان‌های بزرگ را پوشش می‌دهند.

چه طور میتوانم یک فضا یا هاست مناسب برای کسب و کار آنلاینم انتخاب کنم؟

اگر قصد ایجاد یک کسب و کار اینترنتی و آنلاین را دارید، خرید هاست معتبر برای وب سایت شما ضروری است. امروزه صدها میزبان وب وجود دارد که هزاران نوع خدمات میزبانی وب را ارائه می‌دهند. بسته‌های مختلف هاست موجود است از خیلی ارزان با گزینه‌های محدود تا خدمات میزبانی وب گران‌قیمت تخصصی برای مشاغل مختلف، متغیر است.
هر سایت با توجه به نوع کارکرد خود به هاستی مناسب نیاز دارد که بتواند پاسخگوی نیاز کاربران سایت باشد. برنامه‌ای که انتخاب می‌کنید در درجه اول به نحوه استفاده از وب سایت شما و میزان بودجه شما برای میزبانی بستگی دارد. انتخاب بسته هاست مناسب به این معناست که به منابع مناسب دسترسی داشته باشید تا وب سایت شما بارگذاری سریع و قابل اطمینان برای بازدیدکنندگان شما داشته باشد.
اگر شخصی در وب سایتی قرار بگیرد که در آن مشکلی وجود داشته باشد – بارگیری آن خیلی طول بکشد یا اصلا بالا نیاید – مشتریان بالقوه منتظر نمی‌مانند. آنها فورا سایت را ترک کرده و به جستجوی سایتی می‌روند که به درستی کار کند و بتواند آنچه را که به دنبال آن هستند به طور سریع و با کمترین دردسر ارائه کند. پس در انتخاب هاست باید موارد زیر را در نظر داشته باشیم.

برای کسب و کار خود به چه نوع میزبانی وب نیاز دارید؟

میزبان وب سایت باید با توجه به نوع کسب و کار شما با دقت انتخاب شود. آیا به یک هاست اشتراکی یا یک سرور اختصاصی نیاز دارید؟ برای مشاغلی که شامل ویدئوها، وبلاگ‌نویسی، پخش مستقیم و بارگذاری‌های سنگین است، ممکن است یک سرور اشتراکی مفید نباشد زیرا این سرورها معمولا فقط قادر به مدیریت وب سایت‌های کوچکی است که تقاضاهای کمتری دارند.
میزبان وب را نباید فقط به خاطر ارزانی و کم هزینه بودن انتخاب کنید زیرا این امر پیامدهای منفی در قالب زمان پاسخگویی کند و کیفیت پایین وب سایت خواهد داشت. برای انتخاب بسته مناسب، از بین انواع هاست موجود، بسته‌ای را انتخاب کنید که بهترین ویژگی را برای کسب و کار اینترنتی شما دارد.
انواع فضا های میزبانی برای کسب و کارهای اینترنتی

هاست‌های چهارگانه

به طور کلی سرورهای ارائه شده یکی از این 4 نوع هستند.

    • هاست اشتراکی یا هاست ابری:

برای شروع راه اندازی کسب و کار اینترنتی همین هاست های اشتراکی عالی هستند، شرکتهای ارائه دهنده فضای میزبانی، یک سرور یا کامپیوتر مرکزی را به صدها فضای میزبانی کوچک تقسیم می کنند.
این مدل هاست ها ارزان هستند و برای شروع که شما بازدید کننده زیادی ندارید عالی هستند.
هاست های ابری هم یک مدل هاست اشتراکی هستند با این تفاوت که روی چند سرور قرار میگیرند، شما یک هاست می خرید اما اطلاعات شما روی چندین سرور مختلف نگهداری می شود.

    • سرور اختصاصی:

سرور اختصاصی یک کامپیوتر مرکزی اختصاصی با منابع کاملاً اختصاصی است، سیستمی که از راه دور می توانید آن را روشن، خاموش وریبوت نمایید، سرور اختصاصی مناسب کسب و کارهای بزرگ و رشد یافته است.

    • سرور مجازی:

    وقتی یک سرور اختصاصی یا یک کامپیوتر مرکزی را با نرم افزارهای مجازی ساز به چندین بخش مختلف تقسیم می کنند و هر بخش را به یک مشتری می فروشند.
    سرور مجازی منابع اختصاصی دارد، یعنی رم پردازنده و مقدار هارد شما با دیگران اشتراکی نیست، سرور مجازی مناسب سایتهای رو به رشد و سایتهایی است که از ابتدای شروعشان مدتی گذشته است.

    • فضاهای میزبانی مخصوص وردپرس:

این سرور مخصوص نگهداری صفحات وردپرس طراحی شده است. این معمولاً توسط سازندگان محتوا، وبلاگ‌نویسان، روزنامه‌نگاران و غیره استفاده می‌شود.
البته فضا های میزبانی مخصوص پرستا شاپ، که مخصوص ایجاد فروشگاه اینترنتی است، یا جوملا که یک سایت ساز رایگان دیگر مانند وردپرس هست نیز ارائه میشود؛ اما به دلیل رواج کمتر میان کاربران به آنها فقط اشاره میکنم.

بررسی ویژگی‌های امنیتی هاست ها و نظردهندگان

قبل از خرید یک فضای میزبانی اطمینان بخش، باید آن را تست کنید، برای این کار کافیست یک هاست یک ماهه بخرید.
امنیت شاید ابتدای راه اندازی کار آنلاین خیلی به چشم نیاید، اما اهمیت دارد.
باید از اطلاعات دیتا بیس شما پشتیبان تهیه شد و موارد امنیتی ضروری به خوبی در شرکت هاستینگ رعایت شود.

آیا از اطلاعات سایت شما پشتیبان تهیه میشود؟

زمان خرید هاست برای کسب وکار اینترنتی خود که احتمالاً اشتراکی هم هست، به مقدار فضایی که به شما می دهند و پهنای باند، دقت کنید.
برای مثال اگر قرار است به فروش فایل مشغول شوید، باید از همان ابتدا فضای بیشتر و پهنای باند مناسبی انتخاب کنید.
سعی کنید از همان ابتدا ارتباط خوبی با واحد پشتیبانی بر قرار کنید و متوجه شوید که افراد مسئولیت پذیری کار پشتیبانی را انجام می دهند؟
آنها می‌توانند سطوح مختلفی از ذخیره‌سازی را در صورت نیاز ارائه دهند و قیمت بستگی به پهنای باند مورد نیاز دارد.

چه طور میتوانم برای کسب و کارم یک هاست مناسب بخرم؟

خب حالا شما برای راه اندازی سایت کسب و کار اینترنتی خود باید نسبت به خرید هاست اقدام کنید. شرکت‌های زیادی هستند که خدمات هاستینگ یعنی همان میزبانی وب ارائه می‌کنند. شما با مراجعه به سایت آنها می‌توانید اطلاعات لازم را کسب کنید.
تقریبا همه این شرکت‌ها به شما مشاوره رایگان برای انتخاب هاست ارائه می‌کنند. در رابطه با انتخاب یک میزبان مناسب بهتر است که نظر مشتریان شرکت‌های مختلف را بخوانید و با کسانی که از مشتریان آنها بوده‌اند، صحبت کنید.
حالا برای آشنایی عملی با نحوه خرید هاست به سایت یکی از شرکت‌ها مثلا ایران سرور (Iranserver.co) مراجعه می‌کنیم. همان طور که در شکل زیر می‌بینید با بردن موس به قسمت هاست انواع مختلفی از هاست که از طرف شرکت مذکور میزبانی می‌شوند، مثل هاست لینوکس، هاست وردپرس، هاست ابری و … آشکار می‌گردد. با کلیک روی هر یک از این گزینه‌ها می‌توانید مشخصات آن را مشاهده کنید.
راه اندازی کسب و کار اینترنتی

به طور مثال ما روی هاست وردپرس کلیک می‌کنیم. همان طور که در شکل زیر می‌بینید مشخصات هاست را نشان می‌دهد.
در ردیف اول حجم فضا یا حافظه هاست (Disk Space) بر حسب گیگابایت نشان داده شده است. فضای هاست مانند حجم هارد دیسک کامپیوتر یا کارت حافظه موبایل شما است و هر مقدار که حجم بیشتری داشته باشد شما اطلاعات بیشتری می‌توانید روی آن آپلود و ذخیره کنید. شما باید با توجه به نوع کسب و کار اینترنتی خود میزان حجم فضای هاست را انتخاب کنید.
گزینه دوم نوع هارد هاست را نشان می‌دهد. و بعد میزان ترافیک مورد پشتیبانی، نوع کنترل پنل، گواهینامه SSL، و DNS آمده است. شما همه این موارد را باید بررسی و با مشاوره با کارشناسان شرکت میزبانی وب یا افراد متخصص دیگر، به انتخاب بسته مناسب هاست برای کسب و کار آنلاین خود اقدام کنید.

خرید هاست برای کسب و کار اینترنتی
خب حالا فرض می‌کنیم که شما گزینه وسط را انتخاب و روی دکمه ثبت سفارش کلیک می‌کنید. در این صورت شما به صفحه زیر هدایت می‌شود. در این شکل گفته شده که برای هاست خود یک دامنه انتخاب کنید. اما دامنه چیست؟ در ادامه به این سوال پاسخ می‌دهیم.
خرید دامنه برای کسب و کار آنلاین

دامنه (Domain) سایت چیست؟

حتما دیده‌اید که آدرس هر سایت از چند قسمت تشکیل شده است. مثلا آدرس سایت اثر خاص (https://asarekhas.com/) از سه قسمت تشکیل شده است. قسمت اول https:// / که برای همه سایت‌ها مشترک است.
این قسمت در واقع پروتوکولیست که ما از آن استفاده میکنیم.
قسمت دوم شامل نام سایت یعنی asarekhas نام دامنه نامیده می‌شود و قسمت آخر یعنی .com پسوند نام دارد.
معمولا به مجموعه نام دامنه و پسوند دامنه، دامنه گفته می‌شود. پس دامنه سایت اثر خاص asarekhas.com خواهد بود. دامنه یک اسم منحصر به فرد است که از میان میلیون‌ها سایت موجود در فضای وب، سایت مورد نظر شما را فراخوانی کرده و نمایش می‌دهد.

روش انتخاب دامنه برای سایت

انتخاب دامنه برای سایت بسیار مهم است چون در واقع این نام برند کسب و کار اینترنتی شما را تشکیل خواهد داد. دامنه به طور کلی باید خلاقانه، کوتاه، خوش لحن، زیبا و تاثیرگذار باشد. علاوه بر این باید به 3 مرحله زیر در انتخاب نام دامنه توجه کرد.

مرحله 1: یک یا چند کلمه کلیدی را انتخاب کنید که نمایانگر سایت شما باشد.

معمولاً زمانی به انتخاب نام وب سایت یا نام کسب و کار اینترنتی خود می رسید که می دانید چه کاری قرار است انجام دهید.
اگر بخوام ی مثال کاملاً عملی از انتخاب نام دامنه برای کسب و کار اینترنتی بزنم، با ماشین شروع می کنم.
تصور کنید قصد فروش خودرو رو دارید.
احتمالاً تمامیه انواع خودرو ها را که قصد ندارید به فروش برسانید، پس با چندین مدل ایرانی شروع می کنید.
ماشین های ایرانی نام مناسبی به نظر می رسد، البته باید معادل انگلیسی اش را در نظر بگیرید.
خوب اگر بعد خواستید ماشین های خارجی هم بفروشید که نام خودرو های ایرانی زیاد جالب نیست، در حقیقت این نام گذاری جلو توسعه کسب و کار اینترنتی شما خواهد گرفت.
پس به همه چیزش فکر کنید اما یادتان باشد که زیادی هم سخت نگیرید.
یادتان باشد که از بقیه هم کمک بگیرید و نام های انتخابی را یادداشت کنید.

مرحله 2: فهرستی که در مرحله قبل آماده کردید را با ایده های جدید ترکیب کنید.

هنگامی که چند گزینه برای کلید واژه دارید، وقت آن است که ایده‌هایی را برای نام دامنه خود مطرح کنید. می‌توانید از انواع اسم‌های حیوانات و گیاهان، اسم انسان‌ها، اسم مکان‌ها، انواع ترکیب کلمات استفاده کنید.
برخی سایت‌های موجود از این نوع اسم‌ها استفاده کرده‌اند. می‌توان از آنها برای انتخاب یا ساختن اسم‌های جدید دامنه الهام گرفت:
سیمرغ، رخش، دارکوب، هدهد، سمند، سیب، پرتقال، داتیس، راتین، علی بابا، دماوند، سهند، سبلان، آرال، دیوار، شیپور، آپارات، دیجی کالا، پیک تیزپا، نی نی سایت، تاکسی یاب، اسنپ، بامیلو، ورزش3، سافت98.

مرحله 3: بر اساس معیارهای ساده، بهترین نام دامنه را انتخاب کنید.

در این مرحله، شما آماده هستید که لیست کوتاه خود را محدود کرده و روند انتخاب نام دامنه را به پایان برسانید. پس از همه، مهم است که نام دامنه‌ای را که دوست دارید انتخاب کنید. با این حال، معیارهای ساده‌ای نیز وجود دارد که می‌توانید برای سهولت تصمیم‌گیری از آنها استفاده کنید. برای دستیابی به بهترین نتایج، باید نام دامنه‌ای را انتخاب کنید که دارای این ویژگی‌ها باشد:

  • نام دامنه باید مختصر و روشن باشد.
  • سعی کنید خلاقانه و به یاد ماندنی باشد.
  • خواندن، به خاطر سپردن، و تلفظ آن آسان باشد

انتخاب پسوند دامنه

در انتخاب دامنه باید بدانیم که پسوند .ir مختص ایران است و پسوند .com معروف‌ترین پسوند عمومی در جهان است. پسوند .ir در داخل ایران ثبت می‌شود و پسوند دات کام توسط شرکت‌هایی ایرانی در شرکت‌های خارجی به ثبت می‌رسد.
بهتر است برای نام دامنه خود هر دو پسوند را خریداری کنید اما اگر کسب و کار شما بر بازار ایران متمرکز است بهتر است از دامنه ایرانی به عنوان پسوند اصلی خود استفاده کنید. این کار در جذب ایرانیان به سمت وب سایت شما موثرتر است.
البته خرید دامنه با پسوند های net یا org یا سایر موارد هم بد نیست اما خوب حداقل تا زمان نگارش این مطلب، زیاد فراگیر نیست.
خب در مراحل خرید هاست به شکل زیر رسیده بودیم و حالا باید یک دامنه انتخاب کنیم.
Starting an Internet Business
برای انتخاب یک دامنه ما صفحه بالا را رها کرده به صفحه اول ایران سرور می‌رویم. در آنجا با بردن موس روی قسمت ثبت دامنه، گزینه‌های شکل زیر ظاهر می‌شود.
ثبت دامنه برای تجارت آنلاین
حالا فرض کنیم شما در ابتدا می‌خواهید دامنه ایرانی خود را ثبت کنید. روی گزینه ثبت دامنه ایرانی کلیک می‌‌کنید. به صفحه شکل زیر منتقل می‌شوید.
خرید دامنه ایرانی برای سایت
حالا در نوار وسط باید دامنه خود را وارد کنید. من برای مثال نام دامنه اثر خاص را با پسوند ایرانی یعنی asarekhas.ir وارد کرده و دکمه جستجو را می‌زنم. همان طور که در شکل زیر مشخص است این نام تکراری بوده و قبلا ثبت شده است.

صفحه جستجوی دامنه
حالا من باید نام دامنه دیگری را وارد کنم. حالا من به جای اثر خاص اسم اثر پاک یعنی asarepak.ir را وارد می‌کنم. همان طور که در تصویر زیر مشخص است این دامنه آزاد است و من می‌توانم از آن استفاده کنم.
ثبت دامنه ای که آزاد است
حالا برمی‌گردیم به صفحه‌ای که در روند خرید هاست رها کرده بودیم که به صورت زیر بود.
خرید هاست برای کسب و کار اینترنتی
در قسمت‌های مشخص شده نام و پسوند دامنه جدید را وارد کرده و روی دکمه بررسی کلیک می‌کنیم.
مراحل خرید هاست
با پیام “دامنه آزاد است” مواجه می‌شویم و برای ثبت دامنه دکمه ادامه را می‌زنیم.
آموزش خرید هاست برای راه اندازی یک تجارت اینترنتی
در این مرحله (تصویر بالا) باید مدت اعتبار هاست مورد نظر را مشخص کنیم. امکان انتخاب چهار گزینه ماهانه، سه ماهه، شش ماهه و سالانه وجود دارد. من گزینه سالانه را انتخاب و روی دکمه ادامه کلیک می‌کنم.
Internet Business
در این مرحله از شما خواسته می‌شود که اگر قبلا در ایرنیک (مرکز ثبت دامنه‌های ایرانی) شناسه دارید یا ایمیل ثبت شده خود در آنجا را وارد کنید در غیر این صورت باید روی “ساختن شناسه جدید در ایرنیک” در زیر کادر مستطیل کلیک کنید. با کلیک روی این قسمت شما به صفحه زیر منتقل می‌شوید که تمام روش ساختن شناسه ایرنیک با جزئیات در آنجا توضیح داده شده است.
مرکز ثبت دامنه ir nic
بعد از ثبت و تایید شناسه ایرنیک مجددا به صفحه قبلی برمی‌گردیم و شناسه ایرنیک خود را در قسمت مربوطه وارد کرده روی دکمه ادامه کلیک می‌کنیم.
البته میتوانید از همان ایمیلی که با آن شناسه کاربری خود را با آن ایجاد کرده اید نیز استفاده نمایید.
Start an online business

همان طور که در تصویر بالا مشخص است در این مرحله پیش فاکتور سفارش شما شامل هاست و دامنه صادر می‌شود و با انجام پرداخت نهایی، هاست و دامنه به مدت یک سال به مالکیت شما در می‌آید و پس از آن نیز می‌توانید آن را تمدید کنید.
به این ترتیب شما دامنه و هاست سایت کسب و کار اینترنتی خود را خریداری کردید و حالا می‌توانید از یک فرد متخصص برای راه اندازی سایت کسب و کار آنلاین خود کمک بگیرید.
در ادامه یک ویدیو هم از نحوه خرید هاست و دامنه قرار داده ام که نحوه خرید در سایت مارال هاست را آموزش میدهد.
البته که میان سایتهای مختلف تفاوتی وجود ندارد و فرایند خرید همه آنها مثل هم هست.

آموزش ویدیو ای خرید هاست و دامنه برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی

خرید هاست و دامنه کاملاً عملی+ویدیو

و قدم به قدمنحوه خرید فضای میزبانی و دامنه از یکی از شرکتهای هاستینگ ایرانی با آموزش ویدیو ای

ایده‌هایی برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی

اما مرحله بعد در راه اندازی کسب و کار دیجیتالی انتخاب یک ایده مناسب برای تجارت آنلاین است. برای انتخاب ایده کسب کار باید چند سوال را از خود بپرسیم و پاسخ‌های دقیقی برای آنها پیدا کنیم.

  • من چه استعدادها و توانایی‌هایی دارم؟
  • من چه تخصص و مهارت‌هایی دارم؟
  • من چه علایقی دارم؟
  • ارتباطات من چه طور است و از آنها چه بحره ای میتوانم ببرم؟

با پاسخ به این سوال‌ها شما یک شناخت کلی از استعدادها، تخصص‌ها، مهارت‌ها و علایق خود پیدا می‌کنید. هرچه که ایده کسب و کار اینترنتی شما با این شناخت از خودتان هماهنگ‌تر باشد، امکان موفقیت تجارت آنلاین شما در درازمدت بیشتر است. با توجه به این مسئله می‌توانیم ایده‌هایی را برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی دنبال کنیم.
در این بخش علاوه بر معرفی چندین ایده مناسب برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی، میخواهم برای راحت تر درک کردن مطلب آنها را نیز دسته بندی نمایم.
این دسته بندی کردن باعث میشود که بهتر به خاطر سپرده شود و بعد راحت تر به یاد آورده شود.
هر کسب و کار اینترنتی یا آنلاینی سه بخش اصلی دارد که هر کدام از این سه وظیفه را باید به درستی انجام بدهید.
تأمین، باید بتوانید محصولات و خدماتی که ارائه میکنید، با قیمت مناسبی خریداری کنید تا سود مناسبی به دست آورید.
بازاریابی: باید با استفاده از تبلیغات و رتبه گرفتن در نتایج گوگل، کسب و کارتان را رشد دهید تا مخاطبین شما متوجه حضور شما بشوند.
پشتیبانی: زمانی که محصول یا خدمتی را می فروشید، کار شما تمام نشده است.
اگر مشتری سوالاتی دارد، باید بتوانید به درستی و به موقع به آنها پاسخ دهید.
باید مشکلات و شبهات خریداران را بر طرف نمایید تا خریدی لذت بخش را تجربه نمایند و شما را به سایر دوستانشان نیز معرفی نمایند.

فروش محصولات فیزیکی

شما میتوانید هر محصولی را به صورت اینترنتی به فروش رسانید، این محصولات از عسل و زیتون گرفته تا فرش و مبل قابلیت فروش در اینترنت را دارا هستند.
اما باید بدانید که برخی از محصولات کمی فروششان در اینترنت سخت تر است.
برای نمونه من خودم زمانی از فروشگاه های اینترنتی عطر خریداری میکنم که برند و رایحه آن را به خوبی بشناسم.
در غیر این صورت عطر جدیدی حتی اگر قیمت مناسبی هم داشته باشد را به سبد خریدم اضافه نخواهم کرد.
شما با توجه به مکان زندگی خود باید بررسی کنید و ببینید که چه مزایایی میتوانید به خریدارانتان ارائه نمایید.
برای مثال اگر در شمال ایران هستید، بهتر میتوانید برنج و برخی ترشی جات و زیتونها را با قیمت مناسب در اختیار علاقه مندان به خرید اینترنتی قرار بدهید.
یا اگر در شرق یا خراسان هستید، میتوانید روی زعفران و یا امثال آن سرمایه گذاری نمایید.
چون میتوانید با قیمت مناسب تری تأمین را انجام بدهید.
البته اگر مدتهاست مغازه یا فروشگاه فیزیکی دارید هم می توانید همان را اینترنتی اش کنید.
راه اندازی کسب و کار آنلاین برای فروش خدمت

فروش خدمات به صورت اینترنتی

اگر شما دانش یا مهارت یا تخصصی دارید می‌توانید خدمات خود را به صورت آنلاین هم ارائه کنید. مثلا اگر معلم هستید می‌توانید با راه اندازی یک سایت آموزشی به طور آنلاین و مجازی به تدریس خصوصی یا عمومی بپردازید. در این صورت تمام دانش‌آموزان سراسر ایران می‌توانند مشتری بالقوه شما باشند.
اگر شما پزشک هستید راه اندازی سایت پزشکی به شما کمک می‌کند به معاینه آنلاین بپردازید و یا مشاوره پزشکی بدهید. همچنین با ایجاد سایت، شما بیشتر شناخته می‌شوید و مراجعه حضوری بیماران به مطلب شما افزایش خواهد یافت.
به عنوان یک نمونه دیگر: اگر شما به فروش بیمه مشغول هستید، میتوانید همین کار را در فضای آنلاین چه از طریق شبکه های اجتماعی و چه از راه تأسیس وب سایت انجام دهید.
در ادامه چندین شغل خدماتی که نمونه های موفقی در دنیا نیز دارند را به صورت تیتروار اشاره میکنم:

  • راه اندازی کسب و کار اینترنتی برای ارائه خدمت نظافت اماکن اداری و مسکونی.
  • راه اندازی بار بری اینترنتی به صورت محلی یا کشوری.
  • راه اندازی سرویس تجمیعی افراد تازه ازدواج کرده برای فروش خدماتی هم چون: هماهنگی آرایشگاه، سالن عروسی، خرید جهیزیه و …
  • راه اندازی خدمات تور و گردش گری به صورت خیلی خاص و متمایز از مواردی که در حال حاضر ارائه میشود.

در مورد هر نوع خدمات دیگر نیز امکان راه ‌اندازی کسب و کار اینترنتی وجود دارد که باعث توسعه و رونق بیشتر کسب و کار و درآمد فعلی شما خواهد شد.
فقط باید کمی اشتیاق و خلاقیت چاشنی کار کنید و ترس شروع تجارت آنلاین را کنار بگذارید و فقط شروع کنید.
در ادامه چندین ایده برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی به صورت ویدیو توضیح داده خواهند شد.
با راه اندازیه این کسب و کارهای اینترنتی میتوان درآمد قابل قبولی به دست آورد.

ایده راه اندازی کسب و کار اینترنتی بخش اول

ایده خرید دامنه برای کسب و کارهای اینترنتی

هر سایتی نیاز به یک دامنه داره و تجارت دامنه های رند در دنیا یکی از بیزینس های پولساز به حساب میاد

ایده های کسب و کار اینترنتیبخش 2: پیشنهادی که در اکثر موارد کار میکند

بر طرف کردن نقس سایر کسب و کارهای آنلاین

بابهتر کردن ایده دیگر کسب و کارهای آنلاین، و توسعه آنها از اینترنت پول در بیاورید.

ایده های راه اندازی کسب و کار اینترنتی، بخش سوم

فروش آنلاین محصولات دانلودی

یکی از ایده‌های بسیار پردرآمد کسب و کار اینترنتی ایجاد یک فروشگاه آنلاین برای محصولات دیجیتالی و قابل دانلود است. اگر خود شما بتوانید محصولات دانلودی را تولید کنید هزینه تولید آن بسیار کاهش خواهد یافت و سود بیشتری را عایدتان خواهد ساخت.
برای مثال شما خودتان به موضوع خاصی مسلط هستید و میتوانید به خوبی هر چه تمام تر آن را تدریس کنید.
میتوانید از سایتهای فروش آموزش همچون فرا درس استفاده کنید، این سایتها دقیقاً برای فروش آموزش ساخته شده اند و شما میتوانید از آنها به برای فروش محصولات آموزشی خود به صورت آنلاین استفاده نمایید.
برای عضویت در فرا درس به لینک زیر بروید
همچنین میتوانید محصولات دانلودی خودتان را در سایت اختصاصی خودتان به فروش رسانید.
از طرف دیگر به دلیل عدم نیاز این نوع محصولات به هرگونه فضای فیزیکی، انبار، پست کردن و امثال آن، راه اندازی کسب و کار اینترنتی فروش محصولات دانلودی بسیار کم هزینه و به صرفه است. طیف متنوعی از این نوع محصولات وجود دارد.
اما باید یک نکته را در نظر داشته باشید، فروش این گونه محصولات هم قدری سخت تر از یک محصول فیزیکی و مواردیست که قبل تر بیان کردم.
مردم در یک روز خوب به هر چیزی فکر میکنند و حاضر هستند برای هر محصول یا خدمتی پول بپردازند، اما برای آموزش خیلی کم این اتفاق می افتد.
راه اندازی کسب و کار اینترنتی برای تولید و نوشتن محتوا

نوشتن و تولید محتوا

خود سایت اثر خاص به فردی نیاز دارد که به نویسندگی و تولید محتوای متنی مسلط باشد.
این مطلب را بیان کردم تا بدانید که روز به روز به قدرت محتوا افزوده میشود.
در نتیجه روز به روز به قدرت نویسندگان محتوا نیز افزوده میشود.
اگر این مهارت را یاد بگیرید، میتوانید در سایتهایی مانند نویسش، رایا مارکتینگ و غیره ثبت نام نمایید و ماهانه درآمد یک کارمند معمولی را کسب کنید.
ثبت نام به عنوان تولید کننده محتوا در نویسش
ثبت نام به عنوان نویسنده در رایا مارکتینگ

حتی اگر شما به زبان دیگری غیر از زبان فارسی مسلط باشید، میتوانید کسب درآمد دلاری داشته باشید.
دقیقاً همین فعالیتی که در سایتهای ایرانی انجام میدهید را میتوانید در سایتهای انگلیسی زبان و یا دیگر زبانها به انجام رسانید.
و درآمد دلاری کسب کنید.
برای مثال سایت تکست بروکر یکی از سایتهایی است که میتوانید آن را مورد بررسی قرار دهید.

این مطلب را حتماً مطالعه نمایید.
راهنمای تولید محتوا برای کسب و کارها

فعالیت در سایت پونیشا یا انجام میدم

سایت پونیشا و انجام میدم، از جمله سایتهایی هستند که اگر مهارتی داشته باشید، میتوانید به عنوان دارنده مهارت در آنها ثبت نام نمایید.
کار به این صورت است که برای مثال من به سایت پونیشا مراجعه میکنم، و مهارتم را به عنوان طراح سایت یا تبلیغ نویس ثبت میکنم.
آنجا یک پروفایل برای من ایجاد میشود که هر کسی میتواند بیاید و سوابق و مهارتهایی که من دارم را ببیند.
بعد از این که یک کارفرما من را انتخاب نمود، من پروژه را شروع میکنم و طبق تعهد و توافقی که با کارفرما انجام داده ام آن را تحویل میدهم.
سایت انجام میدم هم همان طور که از اسمش پیداست، یک چنین فعالیتی را برای شما میتواند انجام دهد.
این فعالیت یک جور کسب و کار اینترنتی در خانه و یا کسب و کار اینترنتی برای دانشجویان هم میتواند باشد و بسیار هم برای این قشر جذاب است.
شما بدون این که هزینه اجاره جا و مکان بپردازید، به کسب درآمد در خانه خواهید پرداخت.

فروش آنلاین کتاب الکترونیکی، صوتی و چاپی

اگر میتوانید با انتشارات مختلف مذاکره کنید، یا گوینده های مختلفی را میشناسید و میتوانید کتابها را صوتی کنید.
میتوانید مانند چندین سایتی که در این زمینه وجود دارد، به فروش و پخش کتاب بپردازید.
شما از یک طرف باید انتشاراتی ها را متقاعد کنید که با شما همکاری نمایند.
از طرف دیگر هم باید بستر مناسبی برای فروش در سطح وب فراهم آورید.
فیدیبو، شهر کتاب، و کتاب وب از فعالان این حوزه هستند که میتوانید آنها را مورد تحلیل قرار دهید.
البته شما میتوانید برای کسب درآمد اینترنتی از این طریق، به همکاری در فروش روی آورید.

فروش اینترنتی جزوه و مقاله

جزوه و مقاله نیز از محصولات دانلودی پرتقاضا در ایران است. از جزوات کنکور سراسری گرفته تا جزوه و مقاله برای دروس مختلف رشته‌های دانشگاهی را می‌توان به صورت آنلاین به فروش رساند. اگر شما دانشجو یا معلم یا استاد دانشگاه هستید، این نوع کسب و کار اینترنتی می‌تواند انتخابی مناسب برای شما باشد.

فروش اینترنتی قالب سایت و افزونه ها و ماژولهای مرتبط با آن

فروش قالب سایت نیز یکی از محصولات پررونق در بازار کالای دانلودی است. اگر شما می‌توانید قالب سایت طراحی کنید، به میزان خلاقیت و هنر خود می‌توانید درآمد خوبی از فروش آنلاین آن به دست آورید.

همچنین اگر شما دستی در کدنویسی دارید و می‌توانید برای پلتفرم‌های پرطرفدار تولید محتوا مثل وردپرس و جوملا پلاگین و ماژول تهیه کنید، راه خوبی برای کسب درآمد آنلاین را در پیش خواهید داشت. با توجه به افزایش روزافزون استفاده از این پلتفرم‌ها نیاز به ماژول‌ها و پلاگین‌های مربوط به آنها نیز رو به افزایش است.
شما میتوانید در سایت شخصی خود یا سایتهایی مانند ژاکت یا راستچین به فروش افزونه ها و یا پوسته های خود بپردازید.

فروش فایل‌ها و قالب‌های گرافیکی

هر روزه هزاران طرح گرافیکی در هزاران سایت و شبکه‌های اجتماعی مورد استفاده قرار می‌گیرد. به عنوان یک گرافیست، شما بازار بسیار بزرگی را پیش روی خود دارید. کافیست با راه اندازی یک فروشگاه آنلاین فایل‌ها و قالب‌های گرافیکی خود را به هزاران مشتری بالقوه عرضه کنید.
نمونه های موفق جهانی مانند فری پیک و شاتر استاک نیز وجود دارد که میتوانید از آنها هم الگو بگیرید.
نمونه های ایرانی هم مثل سایت تایم کد وجود دارد که یک چنین کسب و کار اینترنتیی را اداره می کند.
افرادی که برای تولید محتوا به طراحی تصاویر و تدوین ویدیو نیاز دارند، به فایلهای آماده ای نیاز مند هستند که کارشان حرفه ای تر به نظر برسد و زحمت و وقت کمتری هم ببرد.
این فایلهای آماده در این زمینه میتواند به گرافیستها و تولید کنندگان محتوا کمک فراوانی نماید.
علاوه بر آنچه در بالا گفتیم محصولات دیجیتالی و دانلودی بسیاری برای فروش به صورت آنلاین وجود دارد. از عکس، فیلم، ویدئو، کتاب صوتی گرفته تا فروش انواع نرم‌افزارها که با فروش اینترنتی آنها می‌توان درآمد پایدار خوبی را کسب کرد.

خلاصه: آموزش راه اندازی کسب و کار اینترنتی به صورت قدم به قدم

متن این مقاله طولانی بود، به همین خاطر ترجیح می دهم یک چک لیست برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی در اختیار شما قرار دهم.
برای راه اندازی کسب و کار آنلاین خود، باید مراحل زیر را قدم به قدم انجام دهید.

  1. باید یک آدرس اینترنتی انتخاب کنید، (ثبت دامنه)
  2. باید یک فضای میزبانی اجاره کنید که سایت و چیزهایی که نیاز دارد را روی آن فضا قرار دهید
  3. لازم است از یک سیستم مدیریت محتوا مثل وردپرس استفاده کنید.
  4. شما نیاز به یک قالب، و چندین افزونه برای افزودن برخی امکانات و دادن شکل به سایت خود دارید
  5. بعد از راه اندازی سایت، یا باید تخصصی داشته باشید و آن را بفروشید، یا محصول یا خدمتی داشته باشید و آن را به مردم بدهید
  6. نیاز دارید یک درگاه پرداخت داشته باشید تا مشتریان بتوانند در سایت شما پرداختی انجام دهند
  7. باید روش اصولی تبلیغات و سئو را یاد بگیرید تا بتوانید همیشه مخاطب جدید به سایت خود بیاورید
  8. لازم است سایتتان را بهینه کنید تا مخاطبینی که وارد کسب و کار اینترنتی شما می شوند، از آن خارج نشوند
  9. منظورم از بهینه سازی، کار کردن روی زیبایی سایت و استفاده از تصاویر جذاب و صفحات دل ربا است

راه اندازی کسب و کار اینترنتی ساده است، اما به درآمد های عالی رساندنش قطعاً نیاز به استمرار و سماجت دارد.
باید از چندین ما تا چندین سال زحمت بکشید و با موارد مختلف دست و پنجه نرم کنید، تا بتوانید یک کسب و کار آنلاین پر سود و پر درآمد را ایجاد کنید.
ساده بودن راه اندازی کسب و کار اینترنتی، شما را دچار این توهم نکند که تا آخرش همه چیز به همین سادگی خواهد بود، ولی باید بدانید اگر همت کنید این کار راحت تر از راه اندازی کسب و کار فیزیکی و سنتی خواهد بود.
کسب درآمد از اینترنت چه به صورت کسب درآمد دلاری باشد چه به صورت ریالی، کاملاً شدنی است و همین الان افراد زیادی دارند از این راه کسب سود می کنند.

کمک یا پرسشی دارید؟ برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی در کنار شما هستیم

در این مطلب مفصل اثر خاص گفتیم که آینده متعلق به کسب و کار اینترنتی است و اینکه بهتر است هرچه زودتر وارد این بازار رو به گسترش بشویم. آنچه را برای خرید هاست و دامین و کلیات راه اندازی سایت لازم است، توضیح دادیم. حالا با انتخاب یک ایده مناسب برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی می‌توانید اولین قدم را در مسیر تجارت دیجیتال خود بردارید.
مرحله بعد این است که سایت و محتوای آن را سئو و بهینه‌سازی کنید و سپس بتوانید به خوبی محصولات و خدمات خود را در فضای پررقابت کسب و کار اینترنتی تبلیغ و معرفی کنید. در تمام این مسیر رشد کسب و کار اینترنتی خود، می‌توانید روی همراهی ما در اثر خاص حساب کنید.
همین حالا یک وقت مشاوره بگیرید

کسب و کار اینترنتی یا کار آنلاین دقیقاً چه کسب و کاری هست؟

کسب و کار، هر فعالیتی رو شامل میشه که در جهت کسب سود تأسیس شده باشه و کسب و کار اینترنتی هم دقیقاً به تجارتی گفته میشه که مبادلاتش در اینترنت انجام میشه

چرا کسب و کار اینترنتی جذابیت زیادی دارد؟

راه اندازی کسب و کار آنلاین، نیازی به داشتن محصول، فروشگاه فیزیکی، ویترین و خیلی از مواردی که در فروشگاه فیزیکی ضروری است ندارد؛ و عمده دلیل جذابیتش هم همی موارد است.

درآمد کسب و کار آنلاین چه قدر است؟

در کسب و کارهای سنتی، بستگی دارد شغل ما چه باشد و دقیقاً بازار ما چه قدر باشد، در تجارت اینترنتی هم همی است.
درآمد کسب و کار اینترنتی، میتواند از ماهی چند میلیون آغاز شود و تا چند صد میلیارد یا بیشتر هم پیش رود.

میتوانم یک کسب و کار اینترنتی را از خانه اداره کنم؟

ابتدای راه راه اندازی کار آنلاین بله، اما به مرور که تجارت اینترنتی شما بزرگ و بزرگ تر شد، لازم است
هم مکانی برای مدیریت تجارت آنلاینتان در نظر بگیرید و هم به فکر اضافه کردن همکاران جدید باشید.

بهترین ایده برای راه اندازی کار آنلاین چیست؟

هیچ بهترین ایده ای برای راه اندازی کار اینترنتی وجود ندارد و هر کس از بهترین ایده صحبت می کند، قصد فریب شما را دارد.
شما باید با توجه به مهارت، علاقه و سرمایه ای که دارید قدم به دنیای کسب و کارهای اینترنتی بگذارید.

کسب درآمد دلاری کار راحتی است؟

تا زمانی که تحریم وجود داشته باشد به صورت مستقیم امکان پذیر نیست.
اما همین الان هم افراد و شرکتهایی هستند که درآمد دلاری شما را به روش خودشان نقد می کنند و درصدی از شما کثر خواهند کرد.

راه اندازی کار اینترنتی نیاز به سرمایه ندارد؟

این که در برخی مطالب میخوانید بدون پول و بی هیچ سرمایه ای کسب و کار اینترنتی خود را راه اندازی کنید، واقعاً بدون هیچ سرمایه ای امکان پذیر نیست که امروزه کار اینترنتی راه اندازی کنید.
شما حداقل باید مبلغ خرید هاست، دامنه، و افزونه های ضروری یک سایت را داشته باشید که حداقل چند میلیون تومان می شود، اما قطعاً هزینه بسیار کمتری نسبت به کسب و کار غیر اینترنتی خواهد داشت.
امروزه برای راه اندازی یک کار غیر اینترنتی، باید حداقل چند صد میلیون تومان هزینه کنید که عدد بسیار بزرگ تری در مقایسه با یک کار اینترنتی خواهد بود.

اشتراک گذاری:

About The Author

32 دیدگاه دربارهٔ «آموزش راه اندازی کسب و کار اینترنتی با کلی ایده ناب و تجربه واقعی+ویدیو»

  1. چقدر خوبه که الان تو اینترنت همه جیز رو میشه پیدا کرد. قبلا باید کلی میگشتیم تا کسی رو پیدا کنیم که بهمون چیزی یاد بده یا مثلا واسه لوله بازکنی برچسب ها رو زیر و رو میکردیم که آیا یه آدم مطمئن واس چاه بازکنی پیدا میشه یا نه ولی الان دیگه از شیر مرغ تا جون آدمیزاد تو اینترنت هست. از اطلاعات عمومی ساده گرفته تا انواع آموزش های فنی و… رو میشه از تو اینترنت پیدا کرد. سوال اینه که میشه به همه اطلاعاتی که توی نت پیدا میشه اعتماد کرد؟ بهرحال بعضی چیزا مثل سلامت، موضوعات مهمیه..

    1. سلام حمید رضا، بله همین طوره، برای تشخیصش قدری تحقیق و بررسی نیاز دارید، به هر حال قطعاً مشکلاتی هم با زیاد شدن اطلاعات به وجود میاد اما به نظر من منفعتش بیشتر هستش. ممنون از نظر ارزش مندت.

  2. چند روز پیش یکی از دوستان من پکیج کسب درآمد بدون سرمایه ای به من معرفی کرده من خواستم ببینم اینجا کسی درباره این پکیج جدید که بدون سرمایه میتونه یک کسب و کار اینترنتی با یک کسب درآمد خوب تولید کنه اطلاع دارید شما. وب سایتی که به من معرفی کرده از شرکت تولید کننده این پکیج: مکس مارکتینگ
    همین آدرس هست که البته من به سایت شرکت مکس مارکتینگ مراجعه کردم فقط میخواستم از روش کار مطمعن بشم.

    1. سلام، از ایمیل و لینکی که قرار دادید مشخصه که خودتون هستید.
      اما برای روشن تر شدن موضوع، خدمتتون میگم که راه اندازی کسب و کار اینترنتی و کسب درآمد از راه اینترنت، بدون هیچ هزینه ای اغلب با شکست مواجه میشه.
      کسب و کار اینترنتی هم مانند یک کسب و کار فیزیکی، نیاز به سرمایه داره و باید براش هزینه کنید، هرچند که هزینه هاش کنتر هست، اما بدون هزینه خیلی بعیده که به درآمد برسید.

  3. دنیای کسب و کارهای اینترنتی، دنیای بسیار بزرگیه که تا واردش نشی متوجهش نمیشید.
    ی سوال کسانی که کسب و کار فیزیکی دارند میتونند کسب و کار اینترنتی هم در کنارش داشته باشند یا خیر؟
    ممنون میشم جواب بدید

    1. سلام، از دیدگاهتون ممنونم.
      هر فردی، چه کسب و کار فیزیکی داشته باشه و چه نداشته باشه، میتونه ی کار اینترنتی هم واسه خودش راه اندازی کنه.
      اما اگه مثلاً شما فروشگاه لوازم آرایشی به صورت فیزیکی دارید و بعد از چند سال تجربه، میخواید ی کسب و کار اینترنتی هم راه اندازی کنید، خیلی این تجربه ارزش مند میتونه به شما کمک کنه.
      لذت ببرید از زندگی

  4. میخوام بدونم ایده توی راه اندازی کسب و کار اینترنتی چه قدر مهمه یا چه قدر اثر گذاره؟
    اگه میشه جواب بدین مرسی

    1. درود به امین عزیز.
      اگر بخوام به صورت درصدی بهت بگم، ایده تنها یک درصد از راه اندازی کسب و کار اینترنتی رو شامل میشه.
      ایده خیلی مهم نیست، پلن درآمد زایی و نحوه اجرای ایده توی راه اندازی کسب و کار آنلاین خیلی مهم تر و سخت تره.
      پیشنهاد میکنم خیلی وقت روی ایده اولیه قرار ندی و بیشتر زمانت رو روی راه اندازی و آموزش کسب و کار اینترنتی بگذارید.

  5. چند روز پیش ی تبلیغ دیدم با این عنوان که ساعتی 42 عزار تومان درآمد داشته باشید و اینا
    روی تبلیغش کلیک کردم
    گفته بود برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی به هیچ سرمایه ای نیاز ندارید، آیا به نظر شما میشه یک چنین چیزی؟
    میشه بدون سرمایه کار اینترنتی راه اندازی کنیم و درآمد عالی هم کسب کنیم؟
    ممنون میشم جواب بدی.

    1. سلام، قبل از هر چیز ممنونم که نظر دادی محمد عزیز.
      بالا تر هم گفتم، مجدد هم میگم، کسب و کار اینترنتی مثل هر کسب و کار دیگه ای نیاز به سرمایه داره.
      فقط پولی که برای کسب و کار اینترنتی باید اختصاص بدید، کمتر از یک کسب و کار فیزیکی مثل دفتر کار یا مغازه هستش.
      شاید 5 یا ده سال قبل، بدون هیچ سرمایه ای میشد واقعاً به درآمدهای خوب رسید، اما الان باید قدری هزینه کنید.
      در رابطه با تبلیغاتی که میفرمایید هم فقط یک سوال می پرسم.
      اگه خود فرد بلد بود از راه هایی که میگه پول در بیاره، چرا تبلیغات سنگین میکنه؟
      امیدوارم جوابتون رو گرفته باشید.
      فقط پیشنهاد میکنم اگر قصد راه اندازی کسب و کار اینترنتی رو دارید، زود تر اقدام کنید که هر ساله هزینه های راه اندازیش بیشتر از قبل میشه.
      مثل هر تجارت دیگه ای.

  6. سلام خواستم ببینم کسب و کار اینترنتی برای دانشآموزان هم مناسبه؟
    آیا ی دانشآموز میتونه ی کسب و کار اینترنتی رو مدیریت کنه؟
    تشکر

    1. سلام، بله راه اندازی کسب و کار اینترنتی برای دانشآموز هم شدنیه، ولی باید دقت کنید که بیشتر روی آموزش سرمایه گذاری کنید نه چیز دیگه ای.
      یعنی دوره هایی که میتونه روی مهارت سئو یا تبلیغ نویسی یا تولید محتواتون اثر بگذاره رو تهیه کنید، یا حداقل زیاد مطالعه داشته باشید.

  7. باسلام من دنبال یک کسب و کار اینترنتی برای کار کردن هستم هم رایانه وهم اینترنت خانگی دارم فقط نمیدونم چطوری کسب درامدکنم ممنون میشم راهنمایی کنید باتشکر

    1. سلام، راه اندازی کسب و کار اینترنتی با کامپیوتر و یک اینترنت خانگی امکان پذیره اما نیاز داره شما دانشتون رو در این زمینه بیشتر کنید.
      اگه همین مطلب رو کامل مطالعه کنید، خیلی از گره های ذهنیتون بر طرف میشه.
      پیدا کردن ایده پول ساز رو هم سرچ کنید و اون مطلب رو هم ا از اثر خاص بخونید.

  8. آیا راه اندازی کسب و کار اینترنتی با موبایل هم امکان پذیره؟
    یعنی میشه فقط با ی موبایل از اینترنت پول در آورد؟
    ممنون میشم جواب بدید

    1. سلام، اول از همه از دیدگاه ارزشمندت تشکر میکنم.
      اگر منظور شما کسب درآمد اینترنتی فقط از شبکه های اجتماعیی مثل اینستاگرام هست، بله، تا حدود زیادی میشه.
      اما مدیریت سایت با موبایل به تنهایی امکان پذیر نیست.
      برای مدیریت سایت نیاز به ی لپتاپ یا سیستم توی منزل یا محل کار دارید.
      اگر مورد دیگه ای بود در خدمتم.

  9. سلام من دانشجو هستم و دنبال کار میگردم که کارش راحت باشه و زیاد وقتمو نگیره اگه میشه کار. اینترنتی معرفی کنید و یا ی کسب و کار اینترنتی در منزل رایگان راهنمایی کنید ممنون

    1. سلام خانم غلامی، ببینید ککسب و کار اینترنتی مثل بقیه کسب و کارها نیاز به سرمایه داره، درسته که سرمایه اش کمتر از کسب و کارهای فیزیکی هستش اما به هر حال بدون سرمایه توی زمانی که ما هستیم، نمیشه کسب و کار اینترنتی راه اندازی کرد.
      به علاوه باید روش وقت بگذارید تا به درآمد برسه، همین طوری نمیشه.
      بهترین کار اینترنتی برای شما اگر علاقه مند باشید همکاری در فروش هستش، محصولاتی رو که دوست دارید مثلاً توی دیجی کالا نقد و بررسی می کنید و از فروش اونها پورسانت دریافت می کنید.
      باز سوالی بود در خدمتم

  10. آیا با ده میلیون تومان میشود یک کسب و کار آنلاین راه اندازی کرد؟
    ممنون میشم سوالم رو جواب بدید.

    1. سلام، اگه منظورت فقط بالا آوردن سایت یا راه اندازی یک کسب و کار آنلاین روی بستر شبکه های اجتماعی هستش، بله میشه.
      اما برای به درآمد رسوندن کسب و کار اینترنتی، باید زمان و هزینه بیشتری در نظر گرفت.
      باز سوالی بود در خدمتم.

  11. آیا هر کسب و کاری رو میشه اینترنتی کرد؟
    میشه نظرتون رو به طور دقیق در رابطه با این سوال بگید؟

    1. سلام، ببینم پریا اکثر کسب و کارها رو میتونی به صورت اینترنتی راه اندازی کنی.
      مگر در موارد بسیار نادری که واقعاً چک کردن فیزیکی محصول یکی از نیازهای اساسی باشه یا به هر دلیلی نشه برای این مشکل راه حلی پیدا کنید.
      که خوب باز هم احتمالش خیلی کم میشه.
      ممنون که نظرت رو پرسیدی

  12. به نظر شما میشه با یک میلیون تومان هم کسب و کار اینترنتی راه اندازی کرد؟
    اگه نمیشه چرا؟
    تشکر از سایت خوبتون

    1. سلام، پاسخ سوالات به ترتیب:
      1. خیر نمیشه با یک تومان کسب و کار اینترنتی راه انداخت.
      2. چون یک میلیون تومان پول خرید یک دامنه com و یک هاست خوب فقط میشه، شما برای راه اندازی حتی یک سایت وردپرسی نیاز به افزونه ها و پوسته های غیر رایگان دارید که لازمه واسشون پول خرج کنید.
      مرسی که نظر دادی و بابت سایت هم ممنون.

  13. من مدتیه که کسب و کار اینترنتی خودم رو راه اندازی کردم، الان میخوام بدونم چطور باید ترافیک رو به سایتم بیشتر کنم.
    چطور باید بازدید کننده به سایتم سرازیر کنم که بتونم یک کار اینترنتی موفق داشته باشم؟
    آیا باید مجوزی برای کسب و کار اینترنتی بگیرم؟
    تنها مقاله ای که راه اندازی کسب و کار اینترنتی رو کاملاً واقعی توضیح داده بود و شعار نمیداد، همین مطلب شماست که خوندم.
    مرسی

    1. سلام دوست عزیز و ممنون بابت انرژی خوبتون.
      دوتا روش برای افزایش ترافیک کسب و کار اینترنتی به طور کلی وجود داره که شما باید از هر دوی اونها استفاده کنید.
      1. سئو، جذب مخاطب یا همون ترافیک از طریق نتایج جستجو
      2. تبلیغات، انجام تبلیغات کلیکی یا انواع دیگه تبلیغات برای جذب مخاطب.
      روش اول که زمان بره اما باید واسش برنامه داشته باشید.
      روش دوم رو هم میتونید از همین الان شروع کنید.
      با سایتهایی مثل یکتانت و صبا ویژن.
      میتونید ای نماد بگیرید و میتونید توی ساماندهی هم سایتتون رو ثبت کنید.

      ممنون که نظر دادید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *