یک آژانس تبلیغاتی یا یک تبلیغ نویس خوب

یک آژانس تبلیغاتی خوب یا یک تبلیغ نویس خوب چه ویژگیهایی دارد؟

سلام، امیدوارم حالتون خوب باشه.
وقتی نیاز به طراحی تبلیغات و یا نوشتن متن تبلیغ پیدا میکنید، یک سوال بسیار مهم واستون مطرح میشه:
یک آژانس تبلیغاتی یا یک تبلیغ نویس چه ویژگیهایی باید داشته باشه تا بهترین نتیجه رو برای شما به ارمغان بیاره.
چند روز قبل در رابطه با ویژگیهای یک آژانس تبلیغاتی خوب و یا خصوصیات یک تبلیغ نویس خوب در گوگل به جستجور مشغول بودم که به نکاتی از این قبیل برخوردم:
کار کنان فوق العاده
حضور مستمر و قوی در فضای آنلاین
داشتن دانش کافی از مشتریان
و مواردی که برخی از آنها قابل اثبات برای مشتری نیست و بعضی دیگر واقعاً دلیل مناسبی به حساب نمیآید.
داشتن کارکنان عالی و خوب را چه طور باید تشخیص داد؟
در فضایی که همه کارها به صورت آنلاین و اکثر سفارشات به طور اینترنتی انجام میشود، تشخیص درجه یک بودن کارمندان یک آژانس تبلیغاتی کار بسیار سختی است.
هر چند که در حالت آفلاین و غیر اینترنتی نیز با مراجعه شما به دفتر یک مجموعه تبلیغاتی فوق العاده بودن یا نبودن را خیلی نمیتوانید تمیز دهید.
در ادامه این نوشته ابتدا ویژگیهای یک آژانس تبلیغاتی خوب را مورد بررسی قرار میدهم و بعد خصوصیات یک تبلیغ نویس ایدعال را خواهم گفت.
البته قبل از آن میخواهم داستانی را برای شما تعریف کنم که برای خود من اتفاق افتاده است.

داستان مراجعه به یک مجموعه تبلیغاتی برای دادن تبلیغات

یک روز بدون این که خیلی دید درستی از تبلیغات و تبلیغ نویسی و حتی آژانسهای تبلیغاتی داشته باشم برای یکی از کسب و کارهایم به دنبال یک مجموعه جهت دادن تبلیغ بودم.
من نه میدانستم کدام رسانه برای کسب و کارم مناسب تر است، و نه میتوانستم تحلیل کنم کدام دفتر تبلیغاتی بهتر است و با هزینه مناسب تری میتواند کار من را انجام بدهد.
بالاخره با پرس و جو و سوال از دوستان و آشنایان یک دفتر را انتخاب کردم و برای توضیح کارم به آنجا رفتم.
بعد از ورود، به آنها توضیح دادم که یک سوپر مارکت آنلاین راه اندازی نموده ام و نیاز دارم که برای آشنایی بیشتر مردم این منطقه تبلیغاتی را انجام بدهم.
بدون این که از من سوالاتی بپرسند خودم ادامه دادم، ما سفارشات را ظرف 40 دقیقه به دست مصرف کننده میرسانیم و مواردی که دیگر در این پست مطرحشان نمیکنم.
خوب آنها با افتخار به من گفتند که میتوانم راههای زیر را برای تبلیغات کسب و کار جدیدم انتخاب نمایم.

    تبلیغات به وسیله تراکت

  • تبلیغات به وسیله بیلبورد
  • تبلیغات درمجلات و روزنامه ها.
  • تبلیغات در داخل و خارج اوتوبوسها.
  • و تبلیغات اینترنتی.

خلاصه سرتان را به درد نیاورم که تمامیه راهایی که وجود داشت را به من پیشنهاد دادند، تازه قبل از این که از من بپرسند اصلاً چه قدر بودجه برای تبلیغات در نظر گرفت ای!
در واقع این مجموعه ها، آژانس یا دفتر تبلیغاتی نیستند، بلکه فقط اجاره دهنده رسانه هستند.
حال این رسانه میتواند بیلبورد باشد و یا میتواند تلوزیون، رادیو و یک یا چند مجله باشد.
واقعاً یک تبلیغ نویس خوب چه خصوصیاتی باید در کارش داشته باشد؟
یک آژانست تبلیغاتی خو چه پارامترهایی را باید رعایت کند که به من تبلیغ دهنده سود برساند؟
در ادامه به سراغ بررسی خصوصیات یک تبلیغ کننده خوب میروم، خواه یک تبلیغ نویس باشد و خواه یک مجموعه بزرگ تبلیغاتی.

مقالاتی که پیشنهاد میکنم از دستشان ندهید.
نقد تبلیغ کمپین بیمه عمر ماهان
کمپین تبلیغاتی چیه؟

از کجا آژانس تبلیغاتی خوب را تشخیص بدهیم؟

قبل از هر چیز باید بدانید برای چه هدف و منظوری قرار است تبلیغ کنید و یک آژانس تبلیغاتی چه کمکی میتواند به شما بنماید.
مجموعه های تبلیغاتی چه در زمینه تبلیغات دیجیتال فعالیت کنند و چه بر روی بیلبورد و تبلیغ های فضای آفلاین متمرکز باشند یک سری خصوصیات دارند:
آنها یک سری کانالهای تبلیغاتی طرف قرارداد دارند که به مشتری هایشان کمک میکند برند و یا محصول خود را به سایر افراد معرفی نمایند.
من خودم اگر بخواهم تبلیغی را با همکاری یک آژانس تبلیغاتی منتشر کنم حتماً این نکات را در نظر خواهم گرفت:

مجموعه تبلیغاتی خوب باید نمونه کار داشته باشد

میدانم که با دیدن این عنوان با خود میگویید که یک مجموعه تبلیغاتی برای این به وجود آمده که برای سایر مجموعه ها تبلیغات بسازد؛
اما باید دقت کنید که هر آژانس تبلغاتیی، یک سری کارهای شاخص دارد که اتفاقاً نتایج خوبی را هم برای تبلیغ دهنده به ارمغان آورده است.
باید سایت، پیج یا دفتری وجود داشته باشد که این نمونه کارها را آرشیو کرده باشد و مشتری بتواند آنها را ببیند و با کارهای تبلیغاتی آنها آشنا شود.
نکته ای که در نمونه کارها باید به آن توجه کنید، استفاده از سبک و سیاق های مختلف در طراحی و نوشتن متن و اجرای ویدیو تبلیغاتی است.
به بیان بهتر: چون نمونه کارهایی که میبینید احتمالاً مربوط به کسب و کارهای مختلف است، باید دارای طراحی و سبکهای مختلفی هم باشد.
چرا که بسته به مخاطب هدف تبلیغات و مشتریانی که هر کسب و کار ممکن است داشته باشد، باید گونه خاصی از تبلیغات را ارائه نمود.

یک آژانس تبلیغاتی خوب سوالات مشخصی از شما میپرسد

خوب البته که هر مجموعه ای از شما یک سری سوال میپرسد اما، داستان دفاتر تبلیغاتی خیلی خیلی متفاوت است.
زمانی که خودتان میخواهید در رابطه با یک محصول یا برند خود تبلیغی را منتشر کنید، این مسئله خیلی مشکل ساز نمیشود اما، زمانی که قرار است کسی برای شما این کار یعنی تبلیغات را انجام بدهد مسئله به طور کلی تغییر میکند.
شما با محصولات و خدمات خود آشنا هستید و به نقاط ضعف و قوت آنها نیز واقفید، اما یک تبلیغ نویس که قرار است برای شما متنی بنویسد و کمپینی را طراحی کند و یا یک آژانس تبلیغاتی به هیچ عنوان با محصولات و خدمات شما آشنا نیست.
اگر هم تا حدی آشنایی داشته باشد این شناخت آنقدری قوی نیست که بتواند به شما کمک کند یک تبلیغ واقعاً خوب ایجاد کند که اثر خاص بگذارد.
پس باید یک سری سوالات از پیش طراحی شده داشته باشد که با پرسیدن این سوالات از شما، با محصولات و خدمات تان آشنا شده و بتواند نقاط ضعف و قوت آنها را تحلیلی مورد بررسی قرار بدهد.
تبلیغ نویسان و آژانسهای سطح پایینی که فقط برای انتخاب رسانه به شما مشاوره میدهند، برای شما تبلیغ اثر گذاری را خلق نخواهند کرد، آنها فقط یک رسانه را به شما اجاره میدهند و این هیچ کمکی به کسب و کار شما نخواهد کرد.

یک تبلیغ نویس یا تبلیغ کننده خوب باید پیشنهاد مخصوصی برای شما داشته باشد

همان طور که در ابتدای این مطلب در داستان خودم بیان کردم، این که یک مجموعه یا یک تبلیغ نویس به شما بگوید چه رسانه هایی دارد و در چه مکانهایی میتواند تبلیغ شما را منتشر نماید، به هیچ دردی نخواهد خورد.
کسی که قرار است برای شما تبلیغ کند، باید شرایط شما را بررسی کند و توصیه من این است که با مجموعه هایی کار کنید که حداقل یک تبلیغ نویس در آنها وجود داشته باشد، چرا که نتیجه نهایی واقعاً به کلماتی بستگی دارد که مخاطب شما میخواند یا میشنود.

از شما بپرسد چه بودجه ای دارید، سپس با سوالاتی که در قسمت قبل از شما پرسیده با توجه به نیاز مخاطبین شما یک تبلیغ جذاب طراحی کند.

نتیجه را تضمین نماید

البته که تضمین نتیجه در برخی موارد که پرداختی بسیار کم است و نمیتواند یک کمپین بسیار خوب را با آن طراحی نمود کمی سخت به نظر میرسد.
اما در کل خود ما برای این که خیال مشتری از خیلی از جهات راحت باشد نتیجه را تا حد امکان گارانتی میکنیم.
برای مثال اگر فرد میخواهد به 10 هزار دنبال کننده در اینستاگرام برسد، و دنبال کننده واقعی و ایرانی میخواهد، در صورتی که بودجه اش متناسب با خواسته اش باشد آن را ضمانت میکنیم و اگر متیجه محقق نشد خسارتش را جبران میکنیم.

یک مجموعه تبلیغاتی ایدعال، به سود رسیدن مشتری برایش مهم تر است

البته که منظورم این نیست که سود خود مجموعه یا دفتر تبلیغاتی هیچ اهمیتی ندارد اما هر فرد یا شرکتی که در زمینه تبلیغات فعالیت میکند باید این نکته را بداند که:
اگر تبلیغی که ما طراحی کرده ایم یا نوشته ایم باعث افزایش سود مشتری شود، درست است که در مرحله اول این سود به جیب مبارک مشتری ما یعنی تبلیغ دهنده سرازیر میشود، اما این در نهایت رضایت بیشتری به دنبال خواهد داشت.
و رضایت بیشتر هم قطعاً مساوی است با به دست آوردن سود بیشتر.

آیا آژانس تبلیغاتی همان کاری را انجام میدهد که یک تبلیغ نویس انجام میدهد؟

اکثر آژانسهای تبلیغاتی خیلی تخصصی بر روی نوشتن متن یک تبلیغ ندارند و به همین خاطر هم هست که اغلب نمیتوانند چیزی را گارانتی نمایند.
افرادی که با علم تبلیغ نویسی آشنا هستند میدانند که با تبلیغ نویسی، میتوانید کاری کنیم که فرد اقدام دلخواه ما را انجام بدهد.
در واقع آژانسهای تبلیغاتی در زمینه طراحی دیداری تبلیغ و کانالهای انتشار تبلیغ قوی هستند و یک تبلیغ نویس در زمینه طراحی و نوشتن متن تبلیغ.
هدف این نوشته بیان خصوصیات یک تبلیغ نویس ایده آل و یا یک آژانس تبلیغاتی خو بود، امید که با خواندن این پست به آن دست یافته باشید.

اشتراک گذاری:

About The Author

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *