برای ترغیب به خرید چه کار کنیم؟

برای ترغیب به خرید، دقیقاً به چه احساساتی نیاز داریم؟

اگر کسب و کاری دارید، بالاخره، یک نفر باید از شما خرید کند تا سود کنید درست است؟

و اگر از شنیدن اینکه مردم با احساسات خرید می کنند خسته شده اید، این یک پاسخ احساسی قوی به یک ادعای منطقی است.
ترغیب به خرید، گاهی اوقات در عین سادگی، پیچیده نیز هست.
احتمالاً تا به حال شنیده اید که خرید کردن یک امر کاملاً احساسی است و مردم کاملاً احساسی خرید می کنند.
اما وقتی نوبت به خرید از شما می رسد، این طور نیست!

شاید شما نیاز دارید یک انگیزاننده بسیار قوی برای خرید کردن ایجاد کنید

و این قطعاً گیج کننده خواهد بود، زیرا این احساساتی نیست که شما دنبال آن هستید. در واقع، برانگیختن احساسات می تواند فروش را به جای تحریک کردن، از بین ببرد.
افرادی که بی اندازه منطقی و آنالیتیکس هستند، خیلی سخت قبول می کنند که خرید کردن، یک فرایند احساسیست.

این مطلب را هم پیشنهاد میکنم مطالعه نمایید.
آموزش افزایش فروش، کاملاً عملی و قدم به قدم

برای ترغیب به خرید کردن، به چیزی بیشتر از احساسات نیاز دارید، (شکست)

احساسات بزرگ‌تر، آشفته و اغلب به اشتباه درک می‌شوند و بازی با آن‌ها به طور بالقوه خطرناک است.

کاری که ما می‌خواهیم انجام دهیم این است که مردم را تشویق کنیم تا کاری بسیار خاص انجام دهند (خرید کردن).

شاید به همین دلیل است که بسیاری از مردم تردید دارند که ما تصمیمات خرید را از طریق احساسات می گیریم. ما همیشه وقتی کیف پول خود را در دست می گیریم احساس قوی را تشخیص نمی دهیم، بنابراین باید از یک نقطه نظر کاملا منطقی عمل کنیم، درست است؟

محتمل نیست

شما به سادگی تمایل خود را برای خرید، با منطق توجیه می کنید. شما قبلاً تصمیم گرفته اید که آن را می خواهید. هنوز هم ممکن است که احساسات را کنار بگذارید، اما انگیزه خرید در زمانی ایجاد شد که مغز منطقی شما در حال انجام برنامه های دیگری بود.

در واقع، هر زمان که ما برای انجام هر کاری انگیزه داشته باشیم، احساسات در حال کشیدن نقشه برای انجام آن هستند. معمولا این یک واکنش هیجانی کمتر از آن چیزی است که ما به عنوان یک احساس در نظر می گیریم، بنابراین انگیزه های خود را عمدتاً منطقی تجربه می کنیم.

اما این شور و هیجان است که ما را به عمل تحریک می کند. زیرا هیجان ها، انگیزه ما را ایجاد می کنند. روانشناسان به شما خواهند گفت که انگیزه ها نسبتاً ساده و سرراست هستند، در حالی که احساسات می توانند بسیار پیچیده باشند (حتی در مورد آنها به خودمان دروغ می گوییم).

وقتی صحبت از تکنیک‌های فروش مؤثر می‌شود ، قطعاً می‌خواهید احساسات را فراخوانی کنید – و وقتی واکنش عاطفی را از نظر انگیزه به جای احساسات درک کنید، ایده بهتری در مورد چگونگی ساخت متون تبلیغاتی خود خواهید داشت.

فراتر از یک احساس: انگیزه

بنابراین، دوباره … هدف این نیست که کسی لزوما احساساتی شود. هدف شما این است که کسی را به خواسته خود برسانید و به آن خواسته عمل کنید.
در واقع ما میخواهیم انگیزه ای برای خرید کردن محصول یا خدمتی خاص، به مخاطبمان بدهیم.
از نظر انگیزه، روانشناسان می دانند که شور و هیجان به یکی از سه دسته اصلی انگیزه پاسخگو می شود:

رویکرد

وقتی انگیزه رویکرد شروع می شود، شما می خواهید چیزهای بیشتری را تجربه یا کشف کنید. انگیزه رویکرد شامل میل مثبت است و ارزش درک شده آنچه به سمت آن حرکت می کنید همیشه افزایش می یابد.

انگیزه رویکرد، فروش محصولات باکیفیت و مطلوب را آسان می کند، خواه آیفون باشد یا میز آشپزخانه گرانیت سیاه.

اما می‌توان از آن برای گرفتن نتایج مطلوب فروش، از جمله محصولات «سریع پولدار شدن» و «اکنون لاغر شدن» با اثربخشی بالا استفاده کرد.

اجتناب کردن

زمانی که مشتری شما می خواهد از چیزی کم ارزش دور شود، می خواهید با انگیزه اجتناب کنید. اجتناب از انگیزه باعث ناراحتی یا آزاری میشود که باید نادیده گرفته شود یا از بین برود.

بیشتر موسسات خیریه برای کاهش تأثیر فقر، بیماری و بلایای طبیعی بر روی احساسات اجتنابی کار می کنند. Clearasil به جای اتخاذ رویکرد زیبایی، انگیزه هایی را برای جلوگیری از ابتلا به انگل و آکنه بازی می کند.

حمله کنید

با انگیزه حمله، مردم می خواهند چیزی را کم ارزش،مورد تنفر، انتقاد یا تخریب کنند. وقتی کسی انگیزه عاطفی دارد که چیزی را حذف کند (به جای اجتناب از آن)، انگیزه حمله، راهی برای موفقیت است.

در مورد کمپین های تبلیغاتی برای قاتل علف های هرز و اسپری حشرات فکر کنید ( Raid حشرات مرده را می کشد! ). به همین ترتیب، ما بیشتر شاهد کمپین‌های بزرگی بوده‌ایم که برای ریشه‌کن کردن مشکلات پیچیده مختلف از طریق جنگ علیه آنها طراحی شده‌اند – جنگ علیه جنایت، مواد مخدر، ترور و غیره.
با چه انگیزه ای میتوانید ترغیب به خرید کنید

انگیزه من چیست؟

با استفاده از سه دسته اصلی انگیزه عاطفی، باید بتوانید نوع درستی از داستان بسازید تا افراد را به اقدام وادار کنید.

مشکل زمانی پیش می‌آید که نمی‌دانید واقعاً با چه انگیزه‌هایی بازی می‌کنید.

تبلیغات سیاسی منفی بر روی افراد مستقل کار می کند نه با تحریک انگیزه حمله، بلکه با تحریک اجتناب … رای دهنده نمی خواهد انتخاب اشتباهی داشته باشد.

تفکر بر حسب انگیزه باعث می شود فروش با شور و هیجان کمی مرموزتر شود. و صرف زمان برای شناخت واقعی مشتریان بالقوه شما، انگیزه را کاملاً واضح می کند.

اشتراک گذاری:

About The Author

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *