دامنه وبسایت ما چه ویژگی هایی باید داشته باشد تا در سال 2020 رتبه بهتری از گوگل بگیرد؟

سلام، در این مقاله کوتاه، با هم بررسی میکنیم که تازه ترین فاکتور های دامنه برای گرفتن رتبه بهتر چه مواردی هستند.

طول عمر دامنه چه اثری در سئو دارد

عموما طول عمر دامنه نکته ی خیلی مهمی در خصوص رتبه بندی نیست. اما می شود گفت که دامنه های قدیمی با تاثیر خیلی کمی دارای رتبه های بهتری هستند. بیشتر تاثیر این موضوع به میزان عملکرد آن ها بر می گردد.
در واقع آنچه که وبمستر های شناخته شده در دنیا، طبق تجربیات خود بیان می کنند، سایت هایی که عمر دامنه ی طولانی تری دارند بیشتر به این علت که کاربران ثابتی دارند و شناخته شده می باشند، دارای رتبه های بهتری هستند و رتبه های آن ها وابستگی زیادی به قدیمی یا جدید بودن ندارد.
البته اگر شما زمانی که قصد دارید یک دامنه را خریداری کنید، باید بعد از بررسی کردن اتوریتی دامنه، و آخرین فعالیتی که سایت داشته است، پیدا کنید که اگر وبسایت رنک دامنه خوبی دارد و موضوع قبلی اش هم میتواند با موضوع شما مرتبط باشد؛
حتماً میتواند گزینه خوبی باشد.

انتخاب دامنه که با موضوع محتوای وبسایت همخوانی داشته باشد

انتخاب دامنه ای که به میزان شگفت انگیزی به محتوای درونی سایت هم خوانی داشته باشد یک امتیاز بسیار خوب محسوب می شود. البته این امتیاز زمانی کسب می شود که محتوای درونی آن وبسایت دارای کیفیت و ارزش واقعی برای کاربران باشد. برای مثال schema.org یک دامنه ی کاربردی است.
چرا که در رابطه با دقیقاً مرتبط با اسکیما و مطالب مربوط به آن است.
مت کاتس، که یکی از مهندسان فعال بخش بهینه سازی و سئو در موتور جستجوی گوگل،بوده است، در خصوص استفاده از دامنه های کاربردی گفته است:
گوگل بر طبق الگوریتم های جدید که طراحی کرده است، قصد دارد تا از نمایش دامنه های کاربردی و همتای بی کیفیت در نتایج جستجوی خود بکاهد.
این اخبار بیانگر آن است که الگوریتم های گوگل طبق به روزرسانی های جدید خود، تنها دامنه های کاربردی دارای محتواهای با کیفیت را نمایش می دهند

سئو و کلمات کلیدی در نام دامنه

در گذشته وجود کلمه ی کلیدی در دامنه از موارد مهم مهم موتور جستجو ی گوگل به شمار می رفت و اهمیت آن از حال حاضر بیشتر بود. اما امروزه نیز این اهمیت از بین نرفته است اما کمرنگ تر شده.
نمایش کلمه کلیدی در دامنه به این صورت است که اگر یک وبسایت هوستینگ راه اندازی شده است، در آن از کلمه ی host استفاده شود و این کار سبب می شد تا گوگل راحت تر تشخیص دهد که محتوای درونی وبسایت با دامنه آن هم خوانی دارد.
اکنون نیز استفاده از یک کلمه ی کلیدی در دامنه می تواند نقش یک اتصال دهنده را ایفا کند. اما گوگل همانند پیش این موضوع را در فاکتور های مهم درج نمی نماید.

اولین کلمه استفاده شده در دامنه خود را جدی بگیرید!

معمولا دامنه هایی که کلمه ی اول آن ها یا به صورت کلی تمام نام دامنه، مرتبط با محتوا انتخاب شود، از نظر گوگل امتیاز کامل تری را در این زمینه کسب می کنند و در رتبه بندی و رنکینگ معمولا بالاتر قرار می گیرند. (البته تنها فاکتور نیست و اگر بقیه فاکتور ها کامل باشد، این عامل تصمیم گیری می کند.)
زیر دامنه و کلمات کلیدی
طی تحقیقاتی که در وبسایت موز در سال 2011 صورت گرفت. با بررسی عوامل تعیین کننده ی رنکینگ و رتبه سایت، دریافتند که اگر کلمات کلیدی، در زیر دامنه وجود داشته باشد، می تواند در رتبه بندی وبسایت تاثیر گذار باشد و سبب پیشرفت رتبه ی سایت شود

از پروتکل HTTPS یا ssl استفاده کنید

استفاده از ssl یا https باعث میشود که ارتباط میان کاربران شما با سرور بسیار امن شود.
این کار نیز در سئو اثر گذار است.
اطلاعاتی که در اینترنت رد و بدل می شوند از یک پروتکل استاندارد به نام HTTP یا Hyper Text Transfer Protocol استفاده می کنند.
حتماً دیده اید که وقتی آدرس سایتی را وارد می کنید، معمولا یک Http به صورت خودکار به ابتدای آن آدرس اضافه می شود. اما بعضی وقتها هم ممکن است متوجه شوید که به جای Http، عبارت Https برای شما نشان داده می شود. همین S ناقابلی که به انتهای Http اضافه می شود، امنیت اطلاعات تبادل شده شما را تا حد زیادی بالا می برد.
گوگل به امنیت اطلاعات کاربران بسیار اهمیت میدهد و هیچ تفاوتی نمیکند که ما از ssl ولید شده استفاده میکنیم و یا از ssl رایگان استفاده میکنیم.
به هر حال استفاده از این مورد برای سئو و گوگل بسیار مهم است.

مقالات مرتبط در رابطه با سئو
سئو چیست؟ راهنمای قدم به قدم سئو در سال 2020
چگونه رتبه سایت خود را در گوگل پیدا کنیم؟

امیدوارم از خواندن این مقاله لذت برده باشید.
با نظرات ارزش مند خود من و همکارانم رو بیشتر دل گرم کنید، تا درودی دیگه بدرود.

اشتراک گذاری:

About The Author

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *