نقد متن تبلیغ وبینار جامع تورم و طلا در ای سمینار

نقد متن تبلیغ وبینار جامع تورم و طلا

قبل از شروع به نقد متن تبلیغ این وبینار، چند نکته قابل ذکر است:

  • هدف این نقد به هیچ وجه تخریب یا قضاوت ارائه مدرس وبینار نیست و تنها هدف نقد متن تبلیغ وبینار از نظر علم کپی رایتینگ است.
  • مواردی که در این نقد عنوان میشود، تنها پیشنهاداتی است برای بهتر شدن متن از نظر علم تبلیغ نویسی

وبینار جامع تورم و طلا

عنوان وبینار بسیار مبهم انتخاب شده و در نگاه اول خواننده را مجاب نمیکند روی آن کیلیک کند.
هدف تیتر جلب توجه است و باید در عین حال شفاف و کاملاً گویا باشد.
تیتر پیشنهادی:
بعد از دیدن این وبینار، دیگه نگران از بین رفتن پس انداز و سرمایه ات نخواهی بود.

“وبینار جامع تورم و اصول سرمایه گذاری طلا”

چند پیشنهاد کلی در رابطه با متن تبلیغ وبینار تورم جامع تورم و طلا

وقتی شروع به خواندن متن میکنید، انگار در حال مطالعه یک کتاب دانشگاهی سخت هستید.
بهتر است متن شما کاملاً ساده سازی شده باشد تا مخاطب بعد از خواندن متن، متوجه شود دقیقاً چه سودی به دست خواهد آورد.
متأسفانه حداقل انتظاری که از یک وبینار پولی میرود، نداشتن غلط های املایی است.
همچنین پاراگرافهای متن، بی اندازه طولانی است.
باید سعی کنید تا میتوانید از اصطلاحات تخصصی کمتر استفاده کنید و یا در صورت استفاده مفهوم هر یک را توضیح دهید.
برای نمونه اصطلاح هج کردن تورم:
هج کردن (hedging) به معنی خرید یک دارایی برای کاهش خطر ضرر از دارایی‌های دیگر می‌باشد. هجینگ در امور مالی یک استراتژی مدیریت ریسک است که با کاهش و از بین بردن ریسک عدم قطعیت‌ها سروکار دارد. این استراتژی کمک می‌کند تا ضررهایی که ممکن است به دلیل نوسانات ناشناخته قیمت سرمایه گذاری ایجاد شود، پوشش داده شود.

بدنه تبلیغ

“اقتصاد ایران به عنوان یک اقتصاد تورمی، ویژگی های منحصر به فردی دارد. ایران تنها کشور جهان در طول تاریخ بشر است که 4 دهه تورم پیوسته دو رقمی را تجربه کرده. آشنایی با ساختار و بینان تورم برای هر فعال اقتصادی در ایران و هر شهروند که دغدغه حفظ ارزش دارایی در برابر تورم را دارد بسیار ضروری است.”
نمونه پیشنهادی:
چهل سال است که دولتهای مختلف، وعده میدهند از دارایی های ما مراقبت میکنند، اما شما خودتان باید اصول سرمایه گذاری را یاد بگیرید و نگذارید سود و درآمدتان پیوسته آب رود.

“به طور غریزی هر انسانی که سالها در اقتصاد تورمی زندگی کرده، برای حفظ ارزش دارایی اش به خرید دارایی های سرمایه ای رو می آورد. اما خرید هر نوع دارایی را نمی توان «هج کردن تورم» نامید.”
نمونه پیشنهادی:
اگر میخواهید از سرمایه تان مراقبت کنید، به هیچ وجه نباید کارهایی انجام دهید که اغلب مردم آن را انجام میدهند.
“بخش اول این وبینار درباره تورم است”
“طلا به عنوان یک دارایی ضد ریسک یا به تعبیر جهانی یک «رزرو» مورد توجه همگان است. بخش دوم این وبینار هم درباره جزییات طلا است.”
نمونه پیشنهادی:
در بخش اول این وبینار یاد میگیرید که اصلاً تورم چیست و چطور میتوانید با آن مقابله کنید.
و در بخش دوم با طلا که یکی از قدرت مند ترین مدلهای سرمایه گذاری است آشنا خواهید شد.

“این وبینار از مباحث بینش اقتصادی و تاریخی آغاز و به در انتها به مباحث کمی، عددی و نموداری ختم می شود.”
نمونه پیشنهادی:
قبل از هر چیز، باید دید درستی نسبت به شکل گیری تورم داشته باشید و در ادامه باید با اعداد و ارقام بسیار مهم در صنعت سرمایه گذاری آشنا شوید.

“در جلسه اول با نگاهی تاریخی، پدیده پول و Currency با نگاه به جایگاه طلا بررسی می شود. اثرات اختراع پول مدرن بر طلا و اتفاقات مهم قرن 20 ام نظیر تبدیل شدن طلا به دارایی رزور بجای وسیله تجارت بررسی می شود.”
نمونه پیشنهادی:
در جلسه اول این وبینار، متوجه خواهید شد که چرا طلا یک سرمایه گذاری اطمینان بخش در طول تاریخ انسان بوده است و یاد خواهید گرفت که چرا پولهای رایج امروزی اختراع شد و جای طلا را در مبادلات گذشته گرفت.
از نظر من تبلیغ نویس، این مباحث در سراسر اینترنت بسیار زیاد پیدا میشود و بهتر بود نویسنده متن، زیاد خودش را گرفتار طرح مباحث تاریخی نکند.

“اثرات تبدیل شدن دلار به ارز اصلی جهان، لغو قانون برتون وودز در ابتدای دهه 70 میلادی اختراع فارکس و اخیرا اثرات کاهش سلطه جهانی دلار بر طلا مورد بررسی قرار خواهد گرفت.”
نمونه پیشنهادی:
در ادامه متوجه میشوید که چرا دلار به ارز اصلی جهان تبدیل شد و چرا دیگر طلا پشتوانه پولهای در دست مردم نیست.

“همه ما انسان هایی هستیم که در دوره سلطه جهانی دلار پای بر روی کره خاکی نهاده ایم . به نظر می رسد این سلطه در حال کاهش است و اثراتی بر آینده طلا خواهد داشت.”
نمونه پیشنهادی:
به نظر مدرس، دلار قدرتش را در آینده از دست خواهد داد و اگر واکنش درستی نسبت به این مسئله نداشته باشیم، خسارت زیادی خواهیم دید.
“هم چنین مقایسه ای بنیادی بین طلا و دلار به عنوان دو دارایی ضد ریسک محبوب بین ایرانیان. انجام خواهد شد.”
بهتر بود اصطلاح دارایی ضد ریسک ابتدا شرح داده میشد.
“در ادامه موضوع تورم، بنیان های تورم، علتهای آن در اقتصاد ایران، مسئله مهاجرت و فرار سرمایه، و سرمایه جهان روا و غیر جهان روا توضیح داده می شود.”
“هج کردن تورم چیست؟ آیا خرید چشم بسته هر نوع دارایی به معنای هج کردن تورم است؟”
“مفهوم زمان در هج کردن تورم شرح داده خواهد شد که موضوع بسیار جالب و بکر است.”
تمامیه جملات بالا، پر است از اصطلاحات و کلماتی که افراد مبتدی و نا آشنا با علم اقتصاد، درک درستی از آنها ندارند و بهتر بود متن به شیوه دیگری اصلاح میشد.

“در انتهای دوره مباحث کمی و عددی درباره طلا شرح داده می شود. سناریوی های لانگ ترم انس طلا و نقره، نفت برنت و چشم اندازی بلند مدت از وضعیت کامودیتی ها و چارت تکنیکال آنها با جزییات کامل بررسی خواهند شد. اقسام مختلف طلا در ایران به خصوص صندوق های پشتوانه طلا توضیح داده می شود. نحوه ارزش گذاری آنها و مفهوم NAV صندوق، نحوه محاسبه حباب صندوق و نکاتی درباره سبد دارایی صندوقها و همبستگی آنها با طلای فیزیکی توضیح داده می شود.”
“انتهای دوره درباره موضوع بسیار مهم آربیتراژ است. یک فعال بازارهای مالی می تواند با چند عمل آربیتراژ در طول یک سال، بین 10 تا 30 درصد به موجودی طلای خود اضافه کند. آربیتراژ عملی بدون ریسک است و ازین جهت بین فعالین بازارهای مالی محبوبیت دارد”

این جملات هم همان اشکال مهم جملات قبلی را دارند.

“برای ثبت نام 3 نوع بلیط تعریف شده. در بلیط عادی شما صرفا می توانید در جلسات آنلاین وبینار حاضر شوید و در انتهای جلسات فایل صوتی و اسلایدها را دریافت خواهید کرد. با خرید بلیط دوم علاوه بر اینها، در یک گروه تلگرامی ویژه عضو می شوید و در طول دوره هر روز با من در اتباط خواهید بود و پرسش و پاسخ بین من و اعضای گروه و مشاوره پیرامون موضوع وبینار. با خرید بلیط سوم علاوه بر مزیت های قبلی می توانید فیلم ضبط شده وبینار را با کیفیت بالا بعد از هر جلسه دریافت کنید
توصیه میکنم گروه مشاوره تلگرام را از دست ندهید.”

این که مدرس گروه تلگرامی برای مشاوره در نظر گرفته است یکی از نکات مثبت متن تبلیغ وبینار است.

“برای مشاوره در ثبت نام یا هر سوال دیگر می توانید به شماره 09038624333 در تلگرام پیام دهید تا راهنمایی کامل دریافت کنید”

همچنین قرار دادن یک شماره تلفن همراه، کمک میکند مخاطب با تماس گرفتن، و پرسیدن سوالاتش، بتواند تصمیم بهتر و دقیق تری بگیرد.
به نظر شخصی من، باید متن به طور کامل از ابتدا باز نویسی شود و پیشنهاداتی که من دادم، تنها میتواند بخشهایی از متن را شفاف تر کند.
امیدوارم از این نقد متن تبلیغ وبینار استفاده کافی برده باشید.
در کامنتهای همین پست، منتظر نظرات ارزشمند شما مخاطبین خوب اثر خاص هستم.

اشتراک گذاری:

About The Author

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *