بازاریابی با لینکدین چگونه به ما کمک میکند

چه طور بازاریابی با لینکدین به کسب و کارمان اعتبار بیشتری میبخشد؟

چرا لینکدین؟

بگذارید از اینجا شروع کنیم که دنیای ما چقدر شلوغ شده است و چگونه هر روز با هجوم تکنولوژی های جدید، اختراعات، اکتشافات و ارائه وسایل شگفت انگیز جدید احاطه طرف هستیم!!
اعتیاد به شبکه های اجتماعی، اینترنت، بازی های کامپیوتری و موبایلی و استفاده از پیام رسان ها رشد عجیبی داشته است!!
تقریبا هر فردی که می شناسم در یکی از پیام رسان های مشهور مثل تلگرام و واتساپ و یا شبکه های اجتماعی مثل فیسبوک، اینستاگرام و … عضو است!
شاید امسال به دلیل شرایط خاص کرونایی زیاد متعجب نشدیم که عبارت یلدای مجازی مطرح شد! (اعضای خانواده بجای دیدار حضوری و وقت گذراندن در خانه یکی از اقوام همه با هم می-توانند بصورت تصویری به گپ و گفتگو و احوال پرسی بپردازند!!)
بحث در این باره زیاد است و البته که خارج از حوصله این مقاله خواهد بود.
موردی که قرار است در این مقاله بررسی کنیم شبکه اجتماعی لینکدین است! یا بهتر بگوییم قرار است فقط و فقط از بازاریابی با لینکدین برایتان بگویم.
اگر فردی علاقه مند به نرم افزار و آشنا به بازاریابی نباشد احتمالش زیاد است که لینکدین را نشناسد.
چرا که این شبکه اجتماعی فوق العاده شرکت مایکروسافت را معمولا فقط حرفه ای های کامپیوتر و یا کارمندان استارت آپ ها و شرکت ها می شناسند!!
(متاسفانه لینکدین در ایران تا حدودی گمنام است!).

لینکدین دقیقاً چیست؟

لینکدین (به انگلیسی: LinkedIn) یک سرویس شبکه اجتماعی تجاری و حرفه ای برای روابط تجاری است که می تواند مناسب افراد جویای کار، جویای فرصت های سرمایه گذاری، کارفرمایان، شرکت ها، استارت آپ ها و … باشد.
جالب است بدانید که در لحظه نگارش این مقاله لینکدین 675 میلیون عضو دارد!!
(می توانید تصور کنید که اگر معرفی کسب و کار شما در اینجا قرار گیرد تا چه حدی بازدید کننده خواهید داشت!).
رنگ برند لینکدین
به رنگ برند لینکدین در تصویر بالا دقت کنید این رنگ آبی نشان از اعتماد، وفاداری و خدمت صادقانه است! در بازاریابی باید به همه نکات ریز توجه کنید!
به عنوان یک کارآفرین و فردی که چند سال در زمینه های بازاریابی، برندسازی، طراحی وبسایت و تبلیغ نویسی فعالیت داشته است باید به شما بگویم که اگر یک استارت آپ نوپا دارید و یا کسب و کاری دارید که دوست دارید آن را از طریق بازاریابی دیجیتال رشد دهید انتخاب اول شما در بین شبکه های اجتماعی باید بازاریابی با لینکدین باشد.
اگرچه امروزه در کشور خودمان افرادی اقدام به خرید و فروش پیج های اینستاگرامی، فالوور اینستاگرام، ممبر تلگرام، کانال تلگرام و … می کنند و مشارکت مردم کشور ما در پیام رسان تلگرام و شبکه اجتماعی اینستاگرام بسیار زیاد است؛
اما باید به یاد داشته باشید که این پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی هر کدام برای رفع نیازی ساخته شده اند.
اگر می خواهید مشتریان بالقوه پیدا کنید، مشتریان قدیمی را وفادارتر کنید و با افراد حرفه ای حوزه خود در ارتباط باشید و بهترین ها را استخدام کنید این لینکدین است که میتوانند کمک تان کند.
و در اصل اگر یک شبکه اجتماعی را نام ببریم که صاحبان آن به فکر برندسازی و بازاریابی شما بوده اند آن لینکدین است! نه یک شبکه اجتماعی مانند اینستاگرام که بیشتر مناسب اشتراک گذاری تصاویر خود با دیگران است.
شما به بازاریابی با لینکدین نیاز دارید! و حتی پا را فراتر می گذاریم و می گویم که بازاریابی با لینکدین یک واجب برای کسب و کار های امروزی است که دوست دارند سریع رشد کنند.

امروزه نام لینکدین با کسب و کارها، حرفه ای ها، افراد خلاق و مشتاق به آشنایی با دنیای کسب و کار، گره خورده است
در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا با برخی روش های بازاریابی با لینکدین آشنا شوید و نقش لینکدین در بازاریابی مدرن و دیجیتال را درک کنید!
linkdin marketing and seo

اثر بازاریابی با لینکدین بر بهبود سئو

سئو یا بهینه سازی موتور های جستجو به محبوبیت وبسایت یا کسب و کار شما نزد موتور های جستجو مانند گوگل گفته می شود (از این خلاصه تر نمی¬توانستم توضیح دهم!!) و یا در تعریفی دیگر از سئو بالا بردن ترافیک طبیعی وبسایت تان از طریق قرار گرفتن در بالای لیست نتایج موتور های جستجو!
یعنی اگر شما یک کسب و کار دارید که لوازم منزل می فروشید و کاربر در گوگل عبارت خرید لوازم منزل را جستجو کرد اولین نتیجه یا نتایج ابتدایی شما باشید.
این کار بی نهایت در بالا رفتن فروش شما و بالارفتن ارزش برندتان موثر است.
اما از نظر نقش سئو در بازاریابی با لینکدین باید بگوییم که یک صفحه کسب و کار لینکدین می تواند هم شما را به مخاطبین حرفه ای بشناساند! و هم سئوی کسب و کارتان را بهبود ببخشد.
اگر صد کانال تلگرامی داشته باشید و در آن ها روزانه محتوای ارزشمند قرار دهید باز هم نمی توانید اعتماد موتور های جستجو را زیاد به دست آورید!!
اما موتور جستجوی مشهوری مانند گوگل به صفحات لینکدین اهمیت زیادی می دهد! و حتی اگر شما وبسایت هم ندارید باز هم یک صفحه کسب و کار لینکدین می تواند باعث محبوبیت شما نزد موتور های جستجو شود.
حواستان باشد که باید از کلماتی که فکر می کنید کاربران در گوگل برای یافتن کسب و کار، محصولات یا خدمات تان جستجو میکنند در لینکدین زیاد استفاده کنید، (به این کلمات اصطلاحا کلمه کلیدی یا keyword میگویند).
اگر واقعا قصد بازاریابی با لینکدین را دارید باید بگوییم که امروزه مردم همه چیز را از طریق گوگل جستجو می-کنند!
و یکی از بهترین روش های بازاریابی در عصر ما بهبود سئو است!
(اولین فردی که برای استارت آپ خود استخدام کردم یک گرافیست بود!).

یکی از بهترین روش ها برای بهتر کردن سئوی وبسایت شما کمک گرفتن از لینکدین است البته باید لینکدین بداند کسب و کار شما چیست و کلمات کلیدی آن چه هستند!
باید مخاطبین هدف خود در لینکدین را بشناسید، با آنها تعامل داشته باشید، گروه تشکیل دهید، از آنها یاد بگیرید و یاد دهید.
حتما برای بازاریابی با لینکدین و بهبود سئو نیاز به محتوای ارزشمند، مفید و دست اول دارید؛ و حتی بهتر است بگوییم که اگر نویسنده خوبی نیستید یا وقتش را ندارید باید فردی را برای این کار استخدام کنید.
تولید محتوا نه تنها در لینکدین در هر شبکه اجتماعی اساس پیشرفت و شکوفایی هر کسب و کاریست.
محتوای عالی است که شما را مشهورتر می کند و در راه بازاریابی با لینکدین همراه شماست.
هدفمند باشید، بهترین زمان را برای انتشار محتوا پیدا کنید، محتوای مرتبط و محتوایی که می دانید کاربران شما به آن نیاز دارند را منتشر کنید.
این زمانها مناسب برای انتشار محتوا و پیدا کردن سلیقه مخاطبین هدف شما، چیزیست که باید با آزمون و خطا آن را به دست بیاورید.
در ادامه به شما خواهم گفت که چه طور یک صفحه در لینکدین داشته باشید.
شروع ساخت صفحه در لینکدین

چه طور یک صفحه در لینکدین داشته باشم؟

تا اینجا از لینکدین و اهمیت بازاریابی با لینکدین گفتیم اما اکنون به شما آموزش می¬دهیم که چگونه در لینکدین صفحه کسب و کارتان را بسازید و بعد بازاریابی با لینکدین را بصورت جدی آغاز کنید! در ابتدا باید بدانید که شما نیاز به ساخت یک حساب کاربری لینکدین شخصی دارید! یعنی باید در ابتدا برای خودتان یک صفحه لینکدین بسازید! و سپس می¬توانید برای کسب و کارتان یک حساب یا صفحه ایجاد کنید! کار بسیار ساده است و اگر قبلا در یک شبکه اجتماعی ثبت نام کرده¬اید احتمالا هیچ آموزشی نیاز ندارید! اما چنانچه قبلا در هیچ شبکه اجتماعی ثبت نام نکرده¬اید پس ترجمه آموزش ثبت نام در لینکدین از خود این شرکت در پایین برایتان قرار داده ایم:
ثبت نام در LinkedIn
برای پیوستن به LinkedIn و ساخت پروفایل خود:
با کلیک روی لینک روبرو به صفحه ثبت نام LinkedIn بروید: https://linkedin.com/reg/join
نام و نام خانوادگی، آدرس ایمیل و رمز عبوری را که می¬خواهید، وارد کنید.
توجه: هنگام ایجاد پروفایل باید از نام واقعی خود استفاده کنید. همانطور که در توافق نامه کاربری شرکت توضیح داده شده است، نام شرکت و نام مستعار مجاز نیست.
روی دکمه عضویت کلیک کنید (Join now)
مراحل اضافی را باب میل خود انجام دهید.
همین بود! ثبت نام در لینکدین واقعا ساده است! اگر مشکلی داشتید در گوگل جستجو کنید!
به اصل موضوع بازگردیم اول اینکه حتما سعی کنید که اطلاعات پروفایل شما صادقانه باشد! و آن را تکمیل کنید! دوم اینکه مراقب اطلاعاتی که منتشر می¬کنید باشید!

ساخت حساب برای یک کسب و کار در لینکدین!

حال به سراغ ساخت یک حساب در لینکدین برای کسب و کارتان می رویم تا بازاریابی با لینکدین را شروع کنید!
همانطور که گفتیم در لینکدین برای ساخت حساب شرکت یا هر کسب و کاری که دارید نیاز به ساخت یک حساب کاربری شخصی دارید اگر حساب کاربری ساخته¬اید مراحل زیر را دنبال کنید:
1. به حساب کاربری خودتان در لینکدین وارد شوید (لطفا با کامپیوتر یا لپ تاپ اینکار را انجام دهید).
2. در قسمت بالا، سمت چپ روی گزینه “work” کلیک کنید! و بعد در منوی کشویی روی گزینه “Create a Company Page” کلیک کنید (مانند شکل زیر):

شروع ساخت صفحه کسب و کار
3. نوع صفحه کسب و کار را انتخاب کنید! در تصویر بالا ما چهار نوع صفحه که می توانید بسازید را برای شما آورده ایم و در تصویر نیز هر بخش توضیح داده شده است.

صفحه کسب و کار

انتخاب نوع صفحه لینکدین کسب و کار

حال بگذارید تا حدودی این چهار گزینه را شرح دهیم تا بدانید که بهترین گزینه برای کسب و کار شما کدام است:
1. Small business
این نوع صفحه مناسب کسب و کار های کوچک است! که معمولا کمتر از 200 کارمند دارند! پیشنهاد می¬شود که اگر صاحب یک استارت آپ هستید یا کسب و کاری محلی پس همین را انتخاب کنید!
اگر این صفحه را انتخاب کردید در صفحه بعد اطلاعات مهم کسب و کار خود را وارد کنید!

در اینجا باید اطلاعات مهم کسب و کار خود را وارد کنید
این اطلاعات شامل مواردی مثل نام کسب و کار، آدرس وبسایت (ضروری نیست)، صنعتی که در آن فعالیت می-کنید، نوع کسب و کار، لوگو و … است.
2. Medium to large business
این نوع صفحه کسب و کار بیشتر مناسب کسب و کار های متوسط تا بزرگ است! و اگر روی این گزینه کلیک کنید ادامه مراحل مانند مرحله قبل یعنی کسب و کار های کوچک است! (باید اطلاعات کسب و کارتان را وارد کنید).
showpage cace
3. Showcase Page
این گزینه شما را قادر می سازد یک صفحه دیگر مرتبط با صفحه اصلی کسب و کارتان بسازید! اصطلاحا به آن ویترین کسب و کار می گوییم. مثلا اگر شما یک شرکت نرم افزاری هستید و شرکت شما در لینکدین یک صفحه دارد از این طریق نیز می¬توانید یک صفحه دیگر برای یکی از نرم افزار های بزرگ و مشهورتان ایجاد کنید که با صفحه اصلی در ارتباط است!! در بازاریابی با لینکدین بسیار مهم است که به هر محصول، خدمت ویژه یا بخش های کوچک کسب و کارتان اهمیت دهید و حتی برای آنها نیز بازاریابی شبکه های اجتماعی را انجام دهید!!

اطلاعاتی که باید در قسمت showpage case وارد کنید

صفحات ویترین شرکت ادوبی را ببینید! اینها صفحات لینکدین هر یک از محصولات مهم آنهاست!
ویترین شرکت ادب
4.Educational institution
این نوع صفحه هم برای کسب و کارهایی مثل آموزشگاه ها، زبانکده ها، مدرسه ها، دانشگاه ها و … مناسب است.
که اگر صاحب یک آموزشگاه یا مدرسه خصوصی هستید بد نیست که یک صفحه لینکدین عالی داشته باشید.

لینکدین چه ابزارهایی برای بازاریابی در اختیار ما قرار میدهد؟

آیا می دانستید که لینکدین بیشتر از 277 درصد از فیسبوک و تویتر در ساخت مشتریان راغب موثرتر است!!
یعنی اگر شما به دنبال جذب مشتری واقعی هستید 277 درصد شانس شما در بازاریابی با لینکدین بیشتر است!!
یکی از امکاناتی که در لینکدین ارائه می شود، ارائه راه حل های فروش بهتر و بیشتر است!! که در منوی Work قسمتSales Solutions به این راه حل های می توانید دسترسی داشته باشید.
در بازاریابی شما همیشه به اطلاعات نیاز دارید و بی نهایت مهم است که اطلاعات جامع و کاملی از مشتریان و هر کسی که با شما در ارتباط است را بصورت لحظه ای داشته باشید.
از نظر مارکتینگ با لینکدین نیز شما قادر هستید که اطلاعات بسیار خوبی از مشتریان به دست آوری.د
زمانی که صفحه کسب وکار خود را ایجاد کردید در لینکدین قادر هستید که از ابزار های تبلیغاتی خودشان کمک بگیرید، تعداد فالورهایتان، علاقه مندی هایشان، منطقه جغرافیایی شان و را بدست آورید!
بسیاری از این اطلاعات در منوی اصلی Analytics قرار دارند که آمار و اطلاعات بسیار خوبی از مخاطبین، پست ها و رقیبانتان به شما می دهند.
(غفلت در پیگیری رقیبانتان کار بسیار اشتباهی است!! و می تواند باعث شود که از دیگر کسب و کار ها عقب بمانید!).
از دیگر آمار و اطلاعات مهمی که در لینکدین می توانید پیدا کنید باید به میزان اشتراک گذاری پست ها، میزان تبدیل یا عملی که می خواهید کاربران شما انجام دهند، تعداد ورودی به وبسایت شما، و … نیز اشاره کنم.

نتیجه و سخن پایانی

بیشتر از این که آموزش بازاریابی با لینکدین را در اثر خاص برای شما بنویسم، خواست به شما بگویم که حتماً یک صفحه در این شبکه اجتماعی برای خود ایجاد کنید.
من خودم وقتی نام فردی را در گوگل جستجو میکنم و. میبینم صفحه لینکدین ندارد، احتمال میدهم که زیاد حرفه ای نباشد!
برای همین سعی کنید در اولین فرصت این کار را انجام دهید.
شما باید از تمامیه ابزهارهای موجود برای مارکتینگ و رشد کسب و کارتان استفاده کنید، و یکی از آنها قطعاً لینکدین است.

اشتراک گذاری:

About The Author

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *