بازاریابی تلفنی یا تلفن مارکتینگ در اثر خاص

میخواهی با بازاریابی تلفنی همه را شگفت زده کنی؟من راهش را نشانت میدهم.

صبح شنبه است و دوباره کار شروع شده است.
همان صبح شنبه هایی که آدم اصلاً دوستشان ندارد.
اما کار تو با بقیه افراد فرق میکند، آنقدری فرق میکند که در نگاه اول و با کمی فکر کردن نتواند تشخیصش داد.
بازار یابی تلفنی، پیدا کردن مشتری از طریق تلفن، تلفن مارکتینگ
شاید با خودت بگویی، این دیگه چه کار مسخره و وقت تلف کنی هست، به نظر خیلی خسته کننده میاد.
اما اینطور که فکر میکنی نیست، خیلی از افراد ثروتمند در دنیا، با آموزش بازاریابی تلفنی یا تلفن مارکتینگ، کارهای حیرت آوری انجام میدهند و پول خیلی خوبی هم در میآورند.
اجازه بده یک داستان کوتاه برایت تعریف کنم؛
فکر کن همان صبح شنبه لعنتی فرا رسیده است، باید پیش 5 نفر بروی به این امید که بتوانی کالا یا خدمتت را به آنها بفروشی.
از همان چند نفری صحبت میکنم که روز 5 شنبه برنامه اش را نوشتی و به خودت قول دادی که حتماً روز شنبه صبح پیششان خواهی رفت و کار را تمام میکنی.
کلی به خودت اعتماد به نفس میدهی که، این دفعه قطعاً متقاعد میشن و بهشون میفروشم، به خودت قول دادی که با این چند نفر رو به رو بشی و هر تیری که توی ترکش داری، پرت کنی و امروز دیگه بفروشی.
به اولی سر میزنی و توی جلسه هست، دومی بهت قبل از این که کامل حرفاتو بزنی نه میگه، سومی اصلاً شاید شما رو نبینه و چهارمی، آخ، انقدر خسته شدی که دیگه نمیتونی بهش فکر کنی.
خسته شدی، اما تو که کاری نکردی، ولی خسته شدی و تصمیم میگیری که به خونه برگردی و یک استراتژی تازه طراحی کنی.
قبل از این که وارد مبحص آموزش بازاریابی تلفنی بشویم، باید دید درستی از این کار داشته باشی، باید بدانی که تلفن مارکتینگ، همیشه به فروش منجر نمیشود و قطعاً هم لازم نیست که این طور شود؛
زمانی که شما تلفن را برمیدارید، و میخواهید یک مشتری تازه را پیدا کنید، همین که اثر خوبی روی ذهن مشتری ایجاد کنید، بازاریابی تلفنی موفقی داشته اید.
برای مثال در اصول بازاریابی تلفنی بیمه، همین که فرد مورد نظر با شما قرار ملاقاتی ترتیب دهد، شما موفقیتی به دست آورده اید که مدیون اصول بازاریابی تلفنی بیمه عمر هستید.

استراتژی آموزش بازاریابی تلفنی یا تلفن مارکتینگ

فکر کن لازم نباشه از خونه بیرون بری و برای هر قرار، کلی معطل بشی، میتونی تلفن رو برداری و شماره هایی که از قبل توی بانک اطلاعاتیت ذخیره کردی رو با توجه به اهمیت اونها بگیری.
تازه با هر بار تماس تلفنی گرفتن، انرژیه بیشتر بشه و یک بازاریاب تلفنی بی نظیر باشی.
البته به همین سادگی ها هم نیست، باید یک سری تکنیکها و استراتژی ها رو رعایت کنی، تا بتونی اغلب کارها رو تلفنی انجام بدی.
البته بازاریابی تلفنی یا تلفن مارکتینگ، برای هر کاری مناسب نیست و نمیتونه تمامیه مراحل فروش با تلفن در تمامیه کارها اتفاق بیفته، اما، میتونه بسیاری از مشکلات ما رو حل کنه و شما رو یک مذاکره کننده حرفه ای نشون بده.

نکته هایی که باعث میشه در تلفن مارکتینگ، صدای شما پشت تلفن خیلی عالی به نظر برسه یا اصول تلفن مارکتینگ

    1. قبل از برقراری تماس، کلیه کابلهایی که باعث تولید صدای مزاحم میشه رو درست کنیم و هیچ خش خش یا صدای بدی در تلفن به گوش نرسه.
    2. گوشی رو کمی از دهان فاصله بدید تا صدای نفسهای شما، صدای قورت دادن آب دهان، و چیزهایی مثل این طرف مقابل رو آزار نده.
    3. زمان برقراری تماس، حتماً ایستاده باشید و با صدای کمی بلند صحبت کنید.
    4. مقداری آب ولرم برای تلفنهای طولانی کنار خود داشته باشید تا در صورت نیاز بتوانید از آن کمی استفاده کنید.
    5. جدیدترین اخبار مربوط به زمینه‌ کاری خود را جمع‌آوری کرده و در حین مکالمه از آن‌ها استفاده کنید. مشتری احساس خوبی خواهد داشت وقتی بداند شما در جریان آخرین وقایع هستید.

از کجای لیست، شروع به بازاریابی تلفنی کنیم

قبل از شروع این نکته را خاطر نشان کنم که، پیش فرض من این است که، شما یک لیست از مشتریان احتمالی خود را آماده کرده اید و الان قرار هست که از آنها استفاده کنید.
اول از همه لیست را یک بار به صورت کلی بررسی کنید و ببینید اگر اسامی خاصی تلفظ مشکلی دارند، تلفظ صحیح آنها را به خوبی یاد بگیرید.
نکته دوم، اگر خودتان لیست را تهیه کرده اید، از همان بالای صفحه لازم نیست شروع به تلفن مارکتینگ کنید، خوب ببینید اگر اشخاصی درون لیست آشنا هستند، ابتدا آنها را از بقیه لیست جدا کنید، و اول به افرادی تماس بگیرید که به شما اعتماد بیشتری دارند و برای حرف شما ارزش بیشتری در نظر میگیرند.
اما اگر مدیر شما لیست را آماده کرده است، سعی کنید با سوالاتی اولویت اشخاص و افراد درون لیست تلفنی را توسط مدیرتان به طور کامل مشخص کنید.
چرا این نکته مهم است؟
به خاطر این که، اولاً باید از بازاری که کمی گرم تر است همیشه شروع کنیم؛ در ثانی، چون این افراد احتمال مثبت بودن پاسخ شان به ما بیشتر است، سبب بیشتر شدن اعتماد به نفس میشود، و باعث میشود بهتر بتوانیم افراد ناآشنا تر را متقاعد سازیم.
نکته سوم: لیستی از رقیبان خود تهیه کنید، در آن لیست خدمات و مشتریان احتمالی رقبا را به طور کامل بررسی کنید و اجازه ندهید چیزی از قلم بیفتد.
خدمات شرکت خود را لیست کنید و اگر شرکت شما را به عنوان تلفن مارکتر استخدام نموده است، از مدیرتان بخواهید برتری های شرکت شما را درون آن لیست قرار دهد تا از این خصوصیات، برای مکالمه با مشتریان استفاده کنید.
نکته چهارم: با رقیبان تماس گرفته و به عنوان مشتری با آن‌ها صحبت کنید. به دقت بررسی کنید که آن‌ها چگونه با مشتری برخورد می‌کنند و به اعتراضات چگونه پاسخ می‌دهند، شاید از آن‌ها مطالبی بیاموزید. نکات ضعف آنان را نیز بررسی کنید تا به مشتریان خود خدمات بهتری بدهید.

چه طور با تلفن به فروش نزدیک شویم یا کار فروش را تمام کنیم

همان طور که در بالا بیان کردم، برخی از کالاها و برخی از خدمات، نیاز به جلسه مشاوره حضوری دارد و همیشه نمیتوان از طریق تلفن، کار را تمام کرد.
برای مثال افرادی که بسیار به ما اعتماد دارند را میتوانیم متقاعد به خرید بیمه عمر کنیم، ولی برای افراد نا آشنا، نیاز به جلسه حضوری هست.

    1 سعی کنید قبل از هر تماس تلفنی، خوب سبک سنگین کنید و وقت مناسبی را برای این کار انتخاب کنید، برای مثال مدیران آخر هفته همیشه خلوت تر از اوایل هفته هستند.
    2. قبل از تماس تلفنی اگر با فرد تماس گیرنده آشنا نیستید، با فرستادن فکس، و یا یک متن مشخص فعالیت خود را معرفی کنید، و بگذارید یک پیش ذهنیت مثبت از شما ایجاد شود.3. با داشتن درخواستهای کوچک، برای فرد تماس گیرنده، کم کم متقاعدش کنید، محصول شما به دردش میخورد.
    3. پس از تماس بلافاصله خود را به‌طور کامل معرفی کنید و هدف خود را از تماس تلفنی بگویید در غیر اینصورت سوالاتی در ذهن شخص مقابل پیش خواهد آمد و باید به چند سوال پاسخ دهید.

    باید این نکته را کمی بیشتر توضیح دهم، شما هیچ وقت نمیتوانید یک دفعه، یک پیشنهاد خرید بزرگ بدهید
    نه تنها در بازاریابی تلفنی، در هیچ کجا نمیتوان یک پیشنهاد خرید بدون مقدمه داد.
    برای این که فرد بتواند درخواست نهایی ما را درک کند، باید ابتدا از درخواستهای کوچک شروع کرد.
    این درخواستهای کوچک در تلفن مارکتینگ، میتواند فرستادن یک پیام کوتاه به یک سامانه پیامکی باشد، و یا دنبال کردن شما و خدماتتان در شبکه های اجتماعی.
    پس خیلی مواقع اصلاً بهتر است ما درخواست نهایی خود را مطرح نکنیم، بهتر است، فرد را عضو شبکه های اجتماعی خود و یا عضو سیستم ایمیل خود کنیم، و با فرستادن مطالب منظم و مشخص شده، فرد را برای یک خرید عالی آماده سازی کنیم.

    پیغامهای از پیش ضبط شده در تلفن مارکتینگ

    بارها شده تماسهایی با خود من گرفته شده و پیامهایی از پیش ضبط شده به صورت تلفنی از آن سوی خط برایم پخش شده است.
    این مدل از بازاریابی تلفنی که یک پیغام برای هزاران مشترک در تماسهای متعدد پخش می شود در سایر کشورها تقریباً از بین رفته است و کار پسندیده ای هم از نظر من نیست
    در آمریکا از سال 2012 به بعد در 23 ایالت Robo تلفنها طبق قوانین سخت گیرانه ای بسیار محدود شده اند و برخی از سایر کشورها هم قوانین مشابهی وضع کرده اند.
    اگر میخواهید بازاریابی تلفنی موفقی داشته باشید، باید تماسهای تلفنی را تنها برای جمع آوری لید یا سر نخ استفاده کنید.
    باید ابتدا ببینید فرد پشت خط اصلاً تمایلی به محصولات و خدمات شما دارد، و بعد از آن پیشنهاد خرید بدهید.
    در روزهای آینده این مطلب را با روشهای ویدیو کال و بازاریابی از طریق تلفنهای ویپ به روز رسانی خواهم کرد.
    امیدوارم، مطالب این نوشته برای شما تلفنهای موفقی را به ارمغان بیاورد، تا نوشته بعدی خدا نگهدار.
    منبع

    اشتراک گذاری:

About The Author

2 دیدگاه دربارهٔ «میخواهی با بازاریابی تلفنی همه را شگفت زده کنی؟من راهش را نشانت میدهم.»

  1. آیا با وجود این همه ابزار دیجیتال و روشها پیاده سازی کمپین های خودکار، اصلاً بازاریابی تلفنی یا همون تلفن مارکتینگ به درد میخوره؟
    میخوام نظر شما رو بدونم
    میشه چندتا از جملات تاثیر گذار در بازاریابی تلفنی رو به مقاله اضافه کنید؟
    تشکر از سایت خوبتون

    1. سلام دوست عزیزم، پاسخ کوتاهم بله هست.
      ببینید با وجود به قول شما این همه ابزار آنلاین و خودکار سازی کمپینهای تبلیغاتی، میتونه تماس تلفنی معجزه کنه، وقتی صدای یک خانم یا آقای محترم رو پشت تلفن می شنوید، اعتماد شما بیشتر میشه و متوجه میشید که همه چیز آنلاین نیست، ی دفتری شرکتی چیزی هم وجود داره.
      در رابطه با جملات اثر گذار در بازاریابی تلفنی هم باید بگم بهتر بود حوزه کاریت رو مشخص می کردی تا بهتر بتونم کمکت کنم.
      ممنونم که نظر دادید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *