ارتباط تغذیه با رشد کسب و کار،در اثر خاص

ارتباط تغذیه با رشد کسب و کار، چه بخوریم تا عملکرد بهتری در کسب و کارمان داشته باشیم؟

سلام، امیدوارم که حال دلت به اندازه ی من خوب باشد.
امروز در رابطه با ارتباط تغذیه با رشد کسب و کار برایت مینویسم، واقعاً آیا ارتباطی هم میان تغذیه و رشد کسب و کار هست؟
آیا میتوانیم با تغذیه بهتر، انسان خلاق تری باشید و کسب و کارمان را رشد دهیم؟
آیا میشود حتی اگر کارمند هستیم، اخلاق سازمانی بهتری داشته باشیم و بهتر با سایر همکارانمان تعامل کنیم؟…

بله تمامیه مطالبی که بالا بیان کردم، ممکن است و همگی نیز با اصلاح تغذیه امکان پذیر میشود.
پس در ادامه با من همراه باش، تا اثر تغذیه در رشد کسب و کارت را نشان دهم.

مقدمه ای در ارتباط با اثر تغذیه بر رشد کسب و کار و افزایش عملکرد

آیا تا کنون به این مسئله فکر کرده اید، که تغذیه چقدر میتواند در بهبود فردی و رشد کسب و کار شما اثر بخش باشد؟ بی تردید، یکی از مهمترین مسائلی که ما همواره و هر روز و شب با آن سر و کار داریم غذا میباشد. غذا موتور محرک انسان برای ادامه حیات و فعالیت فیزیکی اوست. زندگی انسان ها و کیفیت آن، به نوع تغذیه ای که دارند بستگی دارد. هر ماده غذایی میزان خاصی انرژی در بدن تولید کرده، یا اثر خاصی در اندام ها و اعضای بدن دارد. اگر شما شغلی دارید که بیشتر از مغذ خود استفاده میکنید، باید مواد غذایی مصرف کنید، تا بتوانید شرایط مناسبی برای این امر فراهم کنید. نمیتوانید شب ها پیتزا بخورید، بعد انتظار داشته باشید، تا از فعالیت مغزی بالاتری برخوردار باشید. این نکته را ضروری میدانم که اگر شما میخواهید در شخصیت و کسب و کار خود فرد اثر بخش تری باشید، باید به نوع تغذیه خود اهمیت بیشتری بدهید.
آیا برای سلامتی خودتان برنامه ریزی کرده اید؟!
بیشک اگر شما در زندگی افراد مهم و ثروتمند دقت کرده باشید، آنها از یک الگوی خاص برای تغذیه خود پیروی میکنند. برای سلامتی خود آنقدر ارزش قائل هستند، که آن را فدای چیز های دیگر نمیکنند! باید سالم باشید، تا بتوانید ثمره تلاش تان را بچینید. آیا میتوان با تنی مریض و روحی خسته از ثروت لذت برد! به این فکر کنید که شما آنقدر تلاش کرده اید که ظرف مدت چند سال تبدیل به یک میلیاردر شده اید، اما آنقدر نسبت به جسم و روح خود بی اهمیت بوده اید که حال به نوک قله موفقیت رسیده، و میخواهید نتیجه زحمات تان را برداشت کنید! اما افسوس که باید بخشی از از این ثروت را برای سلامتی که خودتان به دست خودتان نابود کرده اید هزینه کنید. تازه این شروع ماجراست. در پیرامون ما هر روز از این داستان ها فراوان دیده یا شنیده ایم که فلان کس بعد از کلی تلاش و سخت کوشی به علت بیماری درگذشت و هیچ خیری از ثروت خود ندید! آیا میتوانید به من بگویید به چه قیمت؟!
ثروت خود را برای وارس نگذارید.
سعی کنید از هر زمان که تصمیم دارید تا تحولی در کسب و کار خود ایجاد کنید، به این بخش از زندگی هم اهمیت داده، و برای آن بیشتر برنامه ریزی کنید. اینکه چه بخورید، کی بخوابید، چه وقت باید غذا بخورید، و…… اینها همه بسیار بسیار مهم هستند تا جایی که، میتوانند موفقیت شما را چند برابر کنند.
از همان گام ابتدایی که پا در جاده موفقیت میگذارید، سعی کنید از زندگی لذت ببرید، آدمی را دمیست. هیچ کس نمیداند تا کی بر روی این کره خاکی باقی خواهد بود. پس همواره آن طور که دوست دارید زندگی کنید.
راه صحیح تغذیه کدام است؟!
این سؤال بسیار از افراد امروزیست! چه بخوریم تا صالم بمانیم؟ بسیار خوب حال که تصمیم گرفته اید تا همپای رشد در کسب و کار، ب سلامتی خود نیز اهمیت بدهید، من با کمال میل حاضرم تا تجربیاتم را در این زمینه با شما به اشتراک بگذارم. مبحث تغذیه سالم کمی پیچیده اما ساده است! تعجب نکنید، شاید در ابتدا کمی شما را سر در گم کند، آن هم به این دلیل است که ما سال ها با عادات بد غذایی زاعقه خود را تغییر داده ایم. و از الگو های خاصی برای تغذیه پیروی نکرده ایم. هر چه گیر مان آمده خورده ایم! اما به این نکته توجه نداشته ایم، که چه چیزی بیشتر به درد تن و روان ما میخورد! پس اگر مشتاق هستید تا این مبحث را یاد بگیرید، با ادامه این مقاله در مجموعه اثر خاص همراه شوید. امید وارم بتوانم به شما کمک کنم، تا بتوانید از روز های زندگیتان بیشترین بهره را ببرید.

آیا تغذیه مستقیماً روی خود فرد و عملکردش اثر میگذارد؟

مغذ ما از راه های مختلفی اطلاعات را ثبت و ضبط میکند، صدا ها را از راه شنوایی، تصاویر را از راه دیدن، و البته لمس کردن، و حس بویایی که به ما کمک میکند، بتوانیم بو های مختلف را از یک دیگر تفکیک کنیم.

سوال اصلی اینجاست که انرژی مغذ و سایر اعضای بدن از کجا تعمین میشود؟
انرژی اصلی و پایه ای ما از راه خوردن و آشامیدن تأمین میشود.
البته که انرژی احساسی و انرژی انگیزش و روحیه در ما به شرایط و عوامل مختلف دیگری هم وابسته است اما، اصلی ترین و اثر گذار ترین آنها غذایی که میخوریم است.
برای شما مثالی میزنم تا راحت تر بتوانید مطلب را درک کنید؛
دقت کرده اید، زمانی که غذای سنگینی میخورید، غذایی که بسیار چرب است، شاید حس خوبی زمان خوردنش داشته باشید اما، بعد از اتمام غذا، بسیار کرخت و سنگین میشوید و دوست دارید هر جا که هستید کمی استراحت نمایید.تازه این اثر اولیه و کوتاه مدت غذا بر سلامتی و عمل کرد ماست، وگرنه، هر غذایی انرژی خاصی دارد و اثر طولانی مدت آن مدتها بعد از تکرار در خوردن آشکار میشود.

تغذیه چه انرژی هایی ایجاد میکند و کدام یک برای افزایش عملکرد در کسب و کار مناسب است

قبل از این که وارد بحث شویم، بیان کنم که، منظورم از انرژیی که تغذیه یا یک مواد غذایی خاص ایجاد میکند، مقدار کالری آن نیست.
در واقع مقدار کالری یک ماده غذایی، نه ربطی به سالم بودن آن غذا دارد و نه معیار سنجش درستی برای ایجاد انرژی مثبتی که برای افزایش عملکرد در کسب و کار که بدان نیاز داریم.

برای اینکه ارتباط تغذیه با رشد کسب و کار را بهتر درک کنید، من با الهام از طب سنتی، غذا ها را به دو دسته کلی تقسیم کرده ام:
1. غذاهای گرم، که با خوردن آنها فرد احساس شور و هرارت میکند و حس میکند انرژی زیادی به دست آورده است.
2. غذاهای سرد، که با خوردن آنها فرد احساس بیحالی و کرختی میکند، و دوست دارد فقط استراحت کند.

البته منظورم از گرمی و سردی غذا، قطعاً دما و درجه هرارت آن نیست، منظورم معیارهایی است که میشود فهمید طبیعت یک غذا یا نوشیدنی سرد است یا طبعی گرم دارد.در تحقیقی که دانشمندان دانشگاه توکیو، در سال 2018 انجام داده اند، مشخص شده که افرادی که بیشتر از تغذیه هایی با طبع گرم استفاده میکنند، در مجموع انسانهای خلاق تری هستند و کسب و کارهای موفق تری از سایر افراد درون جامعه آماری مورد نظر دارند.پس باید بگویم که، ارتباط تغذیه با کسب و کار و عملکرد افراد بسیار بسیار پر رنگ است و میتوانید با ایجاد عادات غذایی خوب عملکرد خود را در کارتان افزایش دهید.

چه طور غذا های گرم را از غذا های سرد تشخیص دهیم

قبل از هر چیز اگر بخواهم دید کلیی به شما بدهم، تغذیه با طبع گرم سبب انرژی بیشتر،فعالیت مغذی سنگینتر و بهبود فردی میشود و ارتباطش با غذا در رشد کسب و کار بسیار ملموس میشود.
یک انسان پر انرژی و پر شور، کسب و کارش رشد میکند و همیشه ایده های خلاقانه برای بهتر کردن کسب و کارش در سر دارد.

برای این که یک فرمول کلی، از گرمی و یا سردی تغذیه ها به شما بدهم آنها را به دسته های زیر تقسیم کرده ام.
1. شیرینی های طبیعی مثل، خرما،عسل،شکر سرخ و شیره هایی مانند توت و انگور همگی گرم هستند و بسیار هم برای افزایش عملکرد مناسب هستند.
2. تندی ها مانند انواع فلفل ها،سس های تند و این قبیل مواد نیز همگی گرم بوده، ولی در استفاده از آنها باید احتیاط کنید و زیاده روی در استفاده از تندی ها باعث آسیب به کبد میشود.
3. اکثر مواد یا نوشیدنی هایی که تلخ مزه هستند نیز گرم بوده، که اغلب استفاده دارویی دارند.4. ترشی ها و در کل ترش مزه ها، اغلب سرد هستند و اگر میخواهید سالم تر باشید و عملکرد بهتری داشته باشید، از ترشی های طبیعی مانند آبلیمو طبیعی، لواشک های طبیعی و این قبیل مواد غذایی استفاده کنید.
5 مواد شور هم در دسته گرمی جات قرار میگیرند و نمک یکی از مهمترین آنهاست.
6. گوشت مرغ، ماهی و اکثر جانوران دریایی سرد است و گوشت گاو و گوساله هم طبیعتی سرد دارند و اگر میخواهید از آنها استفاده کنید، بهتر است با ادویه جاتی، آنها را معتدل کنید و به اصطلاح طب سنتی، طبعشان را اصلاح کنید.7. گوشت گوسفند، کبک، گنجشک، کبوتر و شتر گرم است و استفاده از آنها بسیار خوب است و در عملکرد مغذ و سایر اعضای بدن اثر گذار است.

8. اکثر تولیدات کنسرو، و فست فودها علاوه بر سرد بودن، برای بدن بسیار خطرناک هست و سعی کنید از اسلو فود ها بیشتر استفاده کنید تا فست فود.
9. نکته آخر این که، همیشه سعی کنید تعادل در استفاده از تغذیه گرم و سرد را رعایت کنید و در فصول سرد، بیش از 60 درصد تغذیه گرم داشته باشید و در فصول بهار و تابستان، 50 درصد تعادل را رعایت بفرمایید.
باید بیان کنم که اغلب افراد جامعه بیش از 80 درصد تغذیه سرد دارند و به همین خاطر است که اغلب شروعی طوفانی دارند و سپس سرد و شل میشوند.

مطالبی در رابطه با تغذیه که هر فردی که رعایت کند، در کمتر از یک ماه، عملکردش 5 برابر میشود

نکته اول، سعی کنید صبحانه مفصلی بخورید و ترجیحاً این صبحانه از موادی درست شده باشد که طبیعتی گرم داشته باشند، مثل کره عسل، ارده کنجد به همراه عسل یا هر شیرین کننده طبیعی دیگری که دلتان میخواهد.
صبحانه را صبح زود و قبل از شروع کردن کارتان بخورید، و آن را به ساعت 11 و یا توی ماشین و یا زمان رفتن به محل کار نیندازید.
نکته دوم، سعی کنید شام را زود میل کنید و تا آخر شب آن را به تعویق نیندازید، ترجیحاً دو یا سه ساعت قبل از خواب شام بخورید و خیلی لازم نیست کم خوری کنید.
نکته سوم، در طول روز همیشه هفت یا بیش از آن کشمش، بادام و یا انجیر میل کنید و سعی کنید این به عادت همیشگی شما تبدیل شود.
در آخر باید بگم که اگر فقط گرمی و سردی طبیعت تغذیه های خود رو قدری رعایت کنید، به قدری عملکرد شما در کسب و کارتان زیاد میشود که خودتان هم باور نمیکنید.
پس دقت کردید که ارتباط تغذیه با کسب و کار و افزایش عمل کرد، قطعی هست و نمیشه غذا رو نادیده گرفت.
تا پست بعدی شما رو به خدای بزرگ ممیسپارم. بدرود.

اشتراک گذاری:

About The Author

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *