استخدام برا اساس مزاج در اثر خاص

آیا استخدام بر اساس مزاج یا طبع فرد نتیجه خوبی دارد؟

سلام، امروز میخواهم در رابطه با استخدام بر اساس مزاج با مخاطبان خوب اثر خاص صحبت کنم.
به همین خاطر ابتدا لازم است بدانید مزاج چیست و چه نقشی در بدن انسان دارد، و سپس بررسی کنیم که هر شخصی با توجه به مزاجی که دارد، بهتر است برای چه کاری انتخاب شود.
پس تا انتهای این نوشته جذاب با من همراه باشید.
قبل از شروع نوشته باید بیان کنم که مجبورم کمی مباحث آکادمیک و خشک را نیز در مطلب استخدام بر اساس مزاج مطرح کنم تا با این موضوع به درستی آشنا شوید.
ما دو مفهوم داریم که به ترتیب، طبع و مزاج هستند.
برای معرفی طبع و مزاج، ابتدا مسائل مقدماتی را باید بررسی کنیم.
می­دانیم که درجه حرارت در بدن انسان و حیوانات خون گرم ثابت است. این ثبات درجه حرارت، از تعادل و توازن بین تولید و اتلاف حرارت در بدن ایجاد می­شود.
به این معنی که در اثر فعل و انفعالات شیمیایی، در بدن حرارت ایجاد شده و درنتیجه بدن گرم می­شود، و در اثر عوامل فیزیکی همانند عرق کردن­ و عوامل محیطی بدن حرارت خود را از دست می­دهد. این دو عامل شیمیایی و فیزیکی دایماً موجب اختلال در حرارت بدن می­گردند.
آن­چه که موجب تعادل حرارت در بدن می­گردد دستگاه تنظیم حرارتی است که متشکل از سیستم دستگاه عصبی و غدد مترشحه­ ی داخلی است. یعنی دستگاه عصبی و غدد مترشحه­ی داخلی موجب ایجاد تعادل حرارت در بدن می­گردند.
اصولً هر فردی که متولد میشود، طبیعتی دارد و این طبع یا طبیعت بدن، یک امر ارثی است و تا آخر عمر با فرد می ماند.
طبع یا ماهیت بدن هر کسی همان طور که بیان شد ارثی است و امور ارثی به عوامل زیادی از جمله: محیط، آب و هوا، تغذیه، نوع زندگی و شرایط محیط زیست بستگی دارد.
انسانها از نظر طبعی به سه دسته تقسیم میشوند که عبارت هستند از:
1. افراد با طبیعت گرم.
این افراد به طور معمول دارای بدنی گرم هستند و با خوردن غذاهای گرمی بخش دچار مشکل می‌شوند؛
صورت آن­ها جوش می‌زند و بدنشان داغ می‌شود، گه گاه دچار خارش پوست می­شوند، پوست سرشان تولید شوره می‌کند و دچار عطش می­شوند. دمای بدنشان نسبت به سایر افراد بیشتر است، معمولاً حدود نیم تا یک درجه تب دارند و زود عصبی می­شوند ولی در مجموع، خونگرم و خوش برخورد هستند. تعداد افراد دارای طبع گرم نسبت به افراد دارای طبع سرد کمتر است.
2. افراد با طبیعت معتدل.
این افراد که به نظرم من هم یکی از آنها هستم، معمولاً بین گرم و سرد قرار دارند. تعداد این قبیل افراد در جامعه نسبت به سایر طبع‌ها کم است.
چنین افرادی نسبت به غذا حساسیت زیادی نشان نمی­دهند و معمولاً هر نوع غذایی با طبع این گونه افراد سازگاری دارد و نسبت به بقیه مردم کم­­تر دچار بیماری و کسالت می‌شوند.

اما افرادی که دارای چنین طبعی هستند در دراز مدت دچار بیماری­های سختی می­شوند و دلیل آن هم این است که غذا روی چنین افرادی به سرعت تاثیر نمی­گذارد و همین امر باعث می­شود که سموم به مرور در بدن آن­ها جمع شود و در دراز مدت تاثیر خود را بگذارد.
3. و افراد با طبیعت سرد.
اکثریت مردم جهان از طبع سرد برخوردار هستند. این افراد معمولاً دارای پوست سفید هستند و یکی از علت‌های مهم آن، فعال بودن بلغم سیستم یا لنفاتیک است.
این افراد میل زیادی به لبنیات، به­ خصوص ماست دارند و زودتر از بقیه دچار بیماری نقرس و رماتیسم می­شوند، پر خواب هستند و به راحتی نمی­توانند از رختخواب جدا شوند، غذا­یشان دیر هضم می­شود، عموماً سست هستند و شاداب نیستند، استعداد چاقی در آنان زیاد است، موی سرشان زودتر از موعد مقرر سفید می­شود و می­ریزد، معمولاً انسان­های خوش­گذرانی هستند، و نسبت به بقیه دیرتر عصبی میشوند.

انواع مزاجها و تعریف آنها

همانطور که در پاراگرافهای بالا گفتم: طبع یک امر ارثی است و تا آخر عمر تغییری نمیکند، اما بر خلاف آن مزاج، پیوسته در حال تغییر است و باعث ایجاد اثر بر بدن ما میگردد.
ممکن است یک فردی که در اصل طبع گرمی دارد، با تغذیه نا درست مزاج سرد به آن غلبه کرده باشد و این مشکل متأسفانه بسیار رایج نیز شده است.
ما در بدن یک مفهومی داریم به نام خلط، خلطها در نتیجه خوردن، آشامیدن،شنیدن و دیدن در بدن ما به وجود میآید.
یعنی زمانی که ما غذایی را میخوریم یا چیزی را مینوشیم، پس از هضم آن غذا، نتیجه اش در بدن ما میشود یک خلط که این اخلاط چهار دسته هستند:
1. خلط گرم و تر که با نامهای خون و دم نیز شناخته میشود.
علت به وجود آمدن خلط دم، استفاده از خوراکي هاي متعادل و سازگار با مزاج است و بيشتر در کبد، قلب و رگ ها ساخته مي شود.
از جمله وظايف مهم خلط دم، جريان داشتن در سراسر بدن، رساندن غذا به قسمت هاي مختلف بدن و گرم و مرطوب نگه داشتن بدن است.
2. خلط گرم و خشک یا صفرا؛
صفرا از نظر معنا به معنی زردی است، علت به وجود آمدن خلط صفرا، مصرف غذاهايي با طبع گرم و غذاهاي چرب و تند مي باشد.
3. خلط سرد و خشک یا سودا؛
علت به وجود آمدن اين خلط استفاده از غذاهاي سرد با رطوبت کم، هضم نشدن درست غذا و باقي ماندن آن در بدن است و در کبد، استخوان، قلب، روده ها و… ساخته مي شود.
4. خلط سرد و مرطوب یا بلغم؛
خلط بلغم در خون و ريه ساخته مي شود و علت به وجود آمدن آن استفاده از خوراکي هاي سرد و مرطوب و کم بودن حرارت بدن به علل مختلف مانند بيماري، مصرف داروي نامناسب و آب و هواي نامناسب مي باشد.
هرگاه یک خلطی بیشتر در بدن تولید میشود، مزاج فرد هم از همان خلط پیروی میکند؛
به بیان بهتر: اگر من با توجه به تغذیه ای که دارم، در بدنم خلط سودا ایجاد شود، مزاجم نیز سودایی خواهد شد.
در نتیجه ارتباط خلط با مزاج یک ارتباط مستقیم و نا گسستنی است.

شناخت مزاجهای انسان چه فایده ای برای کسب و کارمان دارد

هر فردی با توجه به خلطی که در بدنش غالب است و با توجه به مزاجی که پیدا کرده است، یک سری خصوصیات رفتاری و اخلاقی خاص خودش را دارد.
اگر ما به عنوان یک مدیر و یا یک کارمند، بتوانیم مزاج خود یا فرد دیگری را به درستی تشخیص دهیم؛
هم میتوانیم شغل مناسب بو شخصیتش را به او پیشنهاد دهیم و هم میتوانیم کارمند مناسب کار خود را پیدا کنیم.
در میان نظریه پردازان غربی نیز، مفهوم شناخت مزاج با عناوینی در حال تحقیق و بررسی است.
دو مفهوم میان دانشمندان غربی رواج دارد که مفهوم سنتی آن از نظریه اخلاط چهار گانه بقراط گرفته شده است؛
و مفهوم مدرن تر آن، همان تیپ های شخصیتی شش گانه است که احتمالاً حداقل یک مقاله راجع به تیپهای شخصیتی دیده اید.

شناخت مزاج افراد برای استخدامی و یا شراکت و هر چیز دیگر، با روشهای مختلفی امکان پذیر است که من از یک متخصص تغذیه در طب سنتی، خواهش کردم خیلی ساده و دقیق، آنها را برای مخاطبان اثر خاص، توضیح دهند؛
که در یک مقاله جداگانه تقدیم شما خوبان میگردد.
برخی از مزاجها مناسب حسابداری، بازرسی، و کارهایی هستند که به دقت زیادی نیاز دارد و اما برخی دیگر، مناسب بخشهایی هستند که باید پویسته در آنها خلاقیت و شور و هیجان جاری باشد که هر یک را در ادامه بررسی میکنم.
در کل، خلق و خو و شخصیت انسان در استخدام پذیری و یا استخدام شدن فرد خیلی خیلی اثر گذار است.

خصوصیات رفتاری و شخصیتی افرادی با مزاج گرم و تر یا دموی

1. افراد دموی مزاج هیکل درشت و بدنی عضلانی دارند و لاغر نیستند.
2. پوستی سرخ و سفید رنگ دارند.
3. موهای پر پشت دارند.
4. نبض پر و قوی دارند.
5. خوب می خوابند و تحمل بی خوابی را نیز دارند.
6. پوستشان گرم و مرطوب و نرم است.
7. نه گرمایی هستند و نه سرمایی، اما به نسبت تحمل سرما برایشان راحت تر است.
8. میل به شیرینی و ترشی دارند.
9. همه نوع غذا را می توانند بخورند.
10. این افراد انسانهای شجاع و جسور هستند با اعتماد به نفس بالا.
11. معمولاً مدیر و رهبر یک گروه یا یک جمع می باشند.
12. خوش اخلاق، صمیمی، خوشرو و آرام هستند اما اگر عصبانی شوند، رفتارهای مخاطره آمیز از خود نشان می دهند.
13. معمولاً اهل ریسک کردن هستند.
14. به اندازه صفراوی مزاج ها منظم و دقیق نیستند و اکثراً بی نظم هستند.
15. هوش و حافظه بالایی دارند.
16. سریع و پر انرژی هستند.
17. میل و توان جنسی بالایی دارند.
18. استعداد ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی و فشار خون بالا دارند.
19. عروق روی دست ها برجسته است نبض آنان پر و قوی است.
20. قدرت حرکات بدنی آنها بالاست.
21. صدایی رسا و محکم دارند.
22. قدرت هضم و اشتهایشان خوب است و معمولاً یبوست ندارند.
23. دموی ها معمولاً افرادی بی خیال و سرزنده و اغلب بی حساب و کتاب اند.

خصوصیات رفتاری و فکری افراد گرم و خشک یا صفراوی

افراد صفراوی برونگرا و دارای روابط اجتماعی قوی هستند. پرحرف، رُک و صریح و حاضر جوابند. اگر صفرا در کسی زیاد غلبه کند، نکته سنج و پرحرف می شود. ریزبین و دقیق هستند و به هر کاری سرک می کشند.
مقید به اصول و معتقد به برنامه ریزی در کارها هستند. بااراده، جدی، استوار، مدیر و منظم بوده و پشتکار زیادی دارند.
از حافظه و قدرت یادگیری بالایی برخوردارند. افرادی باهوش، زیرک و زرنگ هستند. در رشته های ریاضی، فیزیک و مهندسی استعداد خوبی دارند و مخترعین خوبی می توانند باشند. علاقمند به شعر و ادبیات هستند.
افرادی پر جنب و جوش، پر انرژی، عجول و بیقرارند. تحرک زیادی دارند و در کارها سریع و چالاک هستند، اما زود و سریع خسته می شوند. گاهی افزایش صفرا باعث می شود که فرد حرکتی تکانشی انجام دهد و سپس آرام گیرد. صفراوی مزاجها رفتارهای تند و تیزی دارند، و در تمام اعمال و رفتار سرعت عمل بالایی نشان می دهند. این افراد حتی در سخن گفتن هم سرعت بالایی دارند و پیوسته و تند صحبت می کنند.
پرجرات و متهورند، شجاعت بسیار بالایی دارند و در امور پیشقدم می شوند. مشاغلی که نیاز به ریاست و شجاعت و چالاکی است مناسب این افراد است، مثل فرمانده جنگ.
زود تصمیم می گیرند و زود هم تصمیم خود را به اجرا در می آورند. در جایی که نیاز به تصمیم گیری سریع و عمل کردن فوری است، این افراد مناسبند. انگلیسی ها صفراویهایشان را جدا کرده و برای فرماندهی نظامی انتخاب می کنند، چون سریعاً تصمیم گرفته و سریعاً اقدام می کنند. کار ضربتی می کنند و اصلاً فکر نمی کنند دارد چه می شود.
علاقه مند به ورزشهای خشن مثل بوکس و کاراته هستند. شنا کردن در تابستان برایشان مطلوب است و سرعت بالایی در مسابقات شنا دارند.
افراد صفراوی تحریک پذیر بوده، زود عصبانی می شوند و از کوره در می روند و زود هم آرام می شوند و معمولا از عصبانیت خود پشیمان می گردند. افزایش صفرا به عصبانیت بیشتر فرد می انجامد. اطرافیان در برخورد با این افراد زمانی که در هوای گرم، عصبانی و کلافه اند نباید مقابله به مثل کنند و بهتر است کمی مراعات کنند تا عصبانیت آنها فروکش نماید.

خصوصیات رفتاری و شخصیتی افرادی با مزاج سرد و تر یا بلغم برای استخدام

انسانهای سرد و تر، درونگرا، آرام، ملایم و کم حرف بوده و کمتر با دیگران دوست می شوند. روابط اجتماعی آنان چندان قوی نیست و گوشه گیری و تنهایی را بیشتر می پسندند.
بی احساس، بی خیال و بی قید به اكثر مسائل بوده، همه چیز را راحت می گیرند و خود را درگیر چیزی نمی کنند. حسابگر، منطقی، محتاط، محافظه کار، میانه رو و گاهی ترسو بوده و بر خلاف دموی مزاجها اهل ریسک کردن نیستند. بی اراده و متاثر از دیگرانند.
آرام، صبور و صلح طلب بوده و رفتار بسیار مسالمت آمیزی با دیگران دارند. اهل سازشند و کم عصبانی می شوند. نیازمند محبت هستند و همیشه کوتاه می آیند.
افرادی گذشته نگر، واقع گرا و تجارت پیشه هستند، رفتارهای موذیانه دارند، آب زیرکاهند و با پنبه سر می برند. کارشان را با زبان پیش می برند و در محیطهای کاری زیرآبزنی می کنند. سیاست دارند و اهل پنهان کاری اند. بلغمی ها حتی در هنگام عصبانیت هم منافع خود را از یاد نمی برند.
معمولاً بی نشاط هستند، حرکاتی کند داشته و نسبت به محرکهای بیرونی بسیار کند هستند افزایش بلغم فرد را در کارهای روزمره کند می کند که باعث اعتراض دیگران می شود. این افراد به طور معمول بسیار دیر برای انجام کارها تصمیم می گیرند و حرکاتشان کند است، به طوری که حوصله اطرافیان سر می رود.
اگر بلغم غلبه کند، بدن سست شده و فرد تنبل، کسل کننده، بی حال و کم انرژی می شود. چندان قوی نیستند و از فعالیتهای بدنی زیاد و سریع اجتناب می کنند. در راه رفتن معمولاً عقب می مانند و زود خسته می شوند.
دقیق و منظم هستند و در ایجاد نظم، باحوصله عمل می کنند. کارهای روزمره را آرام، همراه با آرامش و حوصله انجام داده و پله به پله جلو می روند. پیشرفت آنان کند، اما مداوم است. البته غلبه زیاد بلغمی موجب به پایان نرساندن کارها می شود.
در کارهایی که نیاز به صبر و حوصله زیادی است، استعداد خوبی دارند. مشاغل یکنواخت فرد بلغمی را خسته نمی کند. مشاغل آرام و بی دردسر را می پسندند. در برخی کارها سرعت عمل باعث خرابی کار شده و هر چه بیشتر حوصله به خرج بدهید، کار بهتری انجام می شود. بعضی از تخصصهای پزشکی که در آنها تمرکز، حوصله و آرامش نیاز است، مناسب بلغمی هاست. در رشته هایی مانند تاریخ، جامعه شناسی و روانشناسی می توانند موفق باشند. یک بلغمی اگر مزاجش معتدل باشد، روانشناس موفقی خواهد بود.
عمق اندیشه آنان زیاد است، اما توان اندیشه فراگیر و ارائه طرحهای کلان ندارند. وسعت نگرش آنان کوتاه است و توانایی دوراندیشی و آینده نگری در امور را ندارند، ولی در همین نگاه محدود خود، واقع بین هستند. تفکراتشان ناپیوسته و تمرکزشان کم است. زیاد به حاشیه می روند و قدرت جمع بندی و تحلیل کمی دارند.
اگر افراد بلغمی از حالت اعتدال خارج شوند، دچار کندی مفرط می شوند، به طوری که این کندی در یادگیری و ضعف حافظه خود را نشان می دهد و فرد فراموشکار، کند فهم و کندذهن می شود. یکی از مشکلات شایعی که امروزه مردم با آن روبرو هستند فراموشی است که شکل پیشرفته آن همان «آلزایمر» است. اگر چه فراموشی و نسیان علل متعددی دارد، اما علت عمده و شایع آن سردی و رطوبتی است که در مغز ایجاد می شود. تمامی داروهای افزایش حافظه گرم هستند.
به یادگیری علاقه زیادی ندارند. موضوعات را کلمه به کلمه به خاطر می سپارند، اما ابتکار و تحلیل قوی ندارند و طوطی وار حفظ می کنند. اگر رطوبت مغزشان زیاد شود، دچار فراموشی می شوند، که اگر این غلبه رطوبت در جلوی سر باشد، فراموشی خاطرات نزدیک و اگر در عقب سر باشد، فراموشی خاطرات دور رخ خواهد داد.

ویژگی های شخصیتی و فکری افراد سرد و خشک یا سوداوی برای استخدام

اغلب ساکت، منزوی و درونگرا هستند و مایل به تنهایی، گوشه گیرى و گریز از اجتماعند خشک و جدی بوده و کمتر شوخی می کنند. از سر و صدا بیزارند.

سوداوی مزاجان افرادی دقیق، منظم، دوراندیش و محاسبه گر هستند. اهل قانون و حساب و کتاب بوده و به برنامه ریزی در همه کارها معتقدند. علاقمند به حسابگری و مسائل فنی و برنامه ریزی هستند و به جزئیات توجه بسیار می کنند، که این موضوع برای انجام کارهایی که نیاز به موشکافی و دقت و توجه زیاد دارد، مناسب است و افراد سوداوی در این گونه مشاغل موفقند. مانند ساعت سازی، تعمیر وسایل، نویسندگی، جراحی چشم و مشاغل حساسی که انرژی کمی نیاز دارند. اهل توصیف و تفسیر مسائل بوده و داستان نویسان خوبی هستند. استعداد مفسری و تاریخ نگاری و روزنامه نگاری را دارند. در ادارات و محیطهای کارمندی، غلبه با سوداوی هاست و معمولا یکدیگر را می پایند. بازپرس های خوبی می شوند و در بین این افراد سیاستمداران زیادی یافت می شود.

افرادی كم احساس و منطقی بوده و زیاد اهل معنویت نیستند. کنجکاو و همه سو نگرند و در تصمیم گیریها همه جوانب را در نظر می گیرند. به اندازه ای ریزبین هستند و در جزئیات غرق می شوند که از کلیات غافل می مانند. علاقه به کارهای ظریف و هنری دارند. میانه رو و محتاط و کمی ترسو بوده و ریسک پذیر نمی باشند. امانت داران خوبی هستند و خیانت نمی کنند.

بی حوصله و كم انرژی بوده و تاب و تحمل آنان کم است. زود خسته می شوند و ظرفیت کمی دارند، به همین دلیل گاه فعال و گاه خاموشند. کمی عجول بوده، زود تصمیم می گیرند و سرعت عملشان بالاست، اما استقامت پایینی دارند. گاه سریع بودن سوداوی ها به خاطر بی حوصلگی شان است که می خواهند کارها را زود به انجام رسانند.

تردید، دودلی و وسواس زیادی در تصمیم گیری ها دارند و دائما تغییر عقیده می دهند. امّا پس از تصمیم گیری، در تصمیمات خود بسیار پایدار، ثابت قدم، لجباز و یکدنده بوده مداومت و پافشاری در انجام كار داشته و اصرار دارند که کار را تا آخر به انجام برسانند.

خیلی اهل فكر و خیال بوده و به جای فعالیت، در خیالات و رویاهای خود سیر می کنند. اهل فلسفه بافی و خیالپردازی هستند. اکثر فیلسوفان سوداوی مزاج بوده اند. سودایی ها افکار و آرزوهای بزرگی در سر دارند که در صورتی که مزاجشان را معتدل نگه دارند، می توانند به آنها برسند.

سودایی مزاج ها نمی توانند به دیگران اعتماد کافی کنند. به آسانی مجذوب کسی نمی شوند و دوستی یا کنار آمدن با آنها کار ساده ای نیست. اهل عاشقی نیستند و حتی وقتی به آنها محبت شود، با سوءظن برخورد می کنند و در پس پرده مهربانی ها، به دنبال نکات منفی می گردند. با این حال، در زندگی خانوادگی، اهل طلاق گرفتن هم نیستند و به زندگی مشترک ادامه می دهند. خشم خود را خوب کنترل می نمایند، ولی کینه ای و انتقام جو هستند و قهرهای طولانی مدت می کنند.
حساس و زود رنجند، زود به دل می گیرند و دلخوری آنها از ظاهرشان مشخص است. پرتوقع و همیشه ناراضی بوده و اهل انتقاد و ایرادگیری هستند. بدبین، منفی نگر و منفی بافند. نگران، بیقرار و ناامیدند و اهل غصه و خودخوری و مستعد افسردگی هستند.
اگر سودا به سمت صفرا پیش رود، فرد استقامتش بیشتر می شود، کم خواب تر، عجول تر، پرحرف و زورگو شده و کارها را سریع پیش می برد. همچنین مسایل را بزرگ جلوه داده و از کاه کوه می سازد و توضیحات زیاد می دهد. اگر فرد سودایی به سمت بلغم پیش رود، ساکت تر، منزوی تر، پرخواب تر و بی میل به دنیا می شود و کارهایش را ناتمام رها می کند. اصطلاحا این دو را سودای گرم و سودای سرد می نامند.
اگر غلبه سودا زیاد شود، باعث بدبینی، وسواس، حزن و اندوه شده، افکار بد و خیالات حزن‌انگیز و فکر خودکشی در آنان شکل می گیرد و از نظر روحی روانی دچار مشکل می شوند. باید دقت کرد که این مزاج از حالت اعتدال خارج نشود.

چه افرادی مناسب چه فعالیتهایی در استخدام یا پیدا کردن شغل هستند

بعد از این که با مفاهیم طبع و مزاج و اخلاط چهار گانه آشنا شدید، باید یک سری مطالب کلی را در رابطه با پیدا کردن شغل مناسب برا اساس مزاج و یا پیدا کردم فرد مناسب برای استخدام بر اساس مزاج بیان کنم.
البته احتمالاً اگر مطالب را به طور کامل خوانده باشید، تا الان به این نتیجه رسیده اید که چه مزاجی مناسب چه شغلی است و چه فردی را باید برای چه کاری استخدام کرد.
اما به جهت کمبود وقت شما خواننده عزیز، کلیاتی که لازم است بدانید را در انتها برای شما ذکر میکنم.
گرمی و سردی و خشکی و تری یا مرطوب بودن، در شخصیت و رفتار انسان تفاوتها و فرقهایی را به وجود میآورد که مهمترین این تغییرات به شرح زیر است:
1. در صورتی که فرد مزاج گرمی داشته باشید برای یادگیری اغلب مهارتها، دارای ویژگی مثبت است به جز محاسبه و ریاضیات که بسیار در آن ضعیف عمل میکند.
2. بین سردی مزاج با ارتباط با حساب و کتاب و ریاضیات، ارتباط معنی داری بر قرار بوده و افراد با طبع یا مزاجی سرد، بسیار مناسب تدریس، آموزش و یا مشاغلی حسابداری و هر چیزی که مرتبط با نمودار و چارت است هستند.
3. بین تر بودن مزاج با کار تیمی و ارتباط کلامی خوب با دیگران ارتباط مستقیمی دارد و باید این افراد را مناسب استخدام برای کارهای گروهی و چیزهایی از این دست نمود.
4. و اما خشکی مزاج، بسیار ارتباط مستقیمی با، تحلیل و بررسی کردن نتایج، برنامه ریزی کردن دقیق و به طور کلی مو را از ماست بیرون کشیدن دارد.
در نتیجه میتوان اينگونه استدلال كرد كه: بين دمووی بودن مـزاج بـا مهارتهای، ارتباط كلامی، همکاری و تعاون و همچنين بين صفراوی بـودن
مزاج و مهارتهای برنامهریزی، رهبری، تجزیه و تحلیل، متقاعد
ساختن و در نهايت بين سوداوی بودن مزاج و مهـارت كـار بـا
ارقام رابطه های برقرار است.
در یک مقاله کامل، به شما خواهم گفت که چه طور میتوانید مزاج یا طبیعت یک فرد را تشخیص دهید و از کاربردهای قدرت مندش به آسانی استفاده نمایید.
امیدوارم از خواندن این نووشته طولانی خسته نشده باشید؛
سعی کنید شغلتان را بر اساس طبع یا مزاجی که دارید انتخاب کنید و همیشه در نظر داشته باشید که،
استخدام بر اساس مزاج یا طبع فرد مورد طقاضا انجام شود.
تا پست بعدی بدرود.

اشتراک گذاری:

About The Author

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *