افزایش فالور اینستاگرام، کاملاً رایگان و عملی+ تجربه واقعی

چگونه به صورت سریع و رایگان فالوور واقعی در اینستاگرام به دست آوریم
افزایش دنبال کننده در اینستاگرام، همیشه یکی از مساولی بوده که مخاطبین اثر خاص با آن درگیر هستن و در رابطه با آن سوال میپرسند.

در این مقاله به شما آموزش می‌دهیم که چگونه و با چه ترفندهایی می‌توانید سبب افزایش فالوور اینستاگرام خود شده و روزانه تعداد زیادی دنبال کننده را در اینستاگرام جذب کنید. برای دستیابی به این هدف، باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. برای افزایش فالور باید، هدف کلی اکانت اینستاگرام خود را مشخص کنید
  2. برای تعامل بیشتر هواداران باید، استراتژی تولید محتوا داشته باشید
  3. پروفایل خود را به نحوی طراحی کنید تا حداکثر تعامل را داشته باشد
  4. عکس‌هایی را پست کنید که توجه افراد را جلب کند
  5. برای پست‌های خود کپشن طولانی بنویسید
  6. برای به دست آوردن فالور بیشتر، هشتگ‌های استراتژیک اضافه کنید
  7. طبق یک برنامه زمانبندی شده پست بگذارید
  8. گاهی میتوانید کاربران هدف خود را بیابید و آنها را فالو کنید
  9. برای جذب دنبال کننده بهتر است، در جامعه هدف خود کاملا فعال باشید
  10. با کاربران مربوطه همکاری کنید و به صورت متقابل یکدیگر را تبلیغ کنید
  11. جهت جذب کاربران جدید، چالش و مسابقه برگزار کنید
  12. از تبلیغات اینستاگرام استفاده کنید
  13. اینستاگرام خود را به مشتری آفلاین مرتبط کنید
  14. مدام در حال آزمون و خطا باشید و همه چیز را اندزه گیری کنید.
  15. مختصری راجع به اینستاگرام

    اینستاگرام یک اپلیکیشن موبایلی برای اشتراک‌گذاری عکس است. این اپلیکیشن در سال 2010 به صورت یک برنامه رایگان راه اندازی شد. اگرچه که در آن زمان پلتفرم‌های دیگری نیز برای آپلود عکس دیگر وجود داشت، اما اینستاگرام در این بین توانست به صورت تصاعدی رشد کند. این پلتفرم آنقدر سریع و ارگانیک رشد کرد که فیسبوک به آن علاقه‌مند شد و آن را به قیمت 1 میلیارد دلار در آوریل 2012 خرید. از آوریل 2017 تا کنون اینستاگرام بیش از 700 میلیون کاربر فعال ماهانه دارد!

    فهرست محتوا

    فالوورهای جعلی و فالوورهای واقعی: چطور فالوور تقلبی را شناسایی کنیم

    برخی از افراد سعی می‌کنند به روش‌های نادرست اکانت خود را ارتقا ببخشند. این افراد فالوور و لایک خریداری می‌کنند تا بتوانند به اهداف بازاریابی خود برسند. این فالوورهای جعلی معمولا ربات هایی هستند که هیچ ارزشی برای اکانت اینستاگرام نخواهند داشت. اکانت‌های فیک نمی‌توانند برند شما را “مطرح” کنند، نمی‌توانند بینش واقعی راجع به تجارت شما ارائه کنند، و در ازای برند شما پول واقعی خرج نمی‌کنند. برای بررسی پروفایل‌های فردی و شناسایی پروفایل‌های فیک از استراتژی های زیر می‌توان استفاده کرد:

    پیشنهاد میکنم این مطلب را هم از دست ندهید.
    نکاتی که در آموزشهای پولی اینستاگرام مارکتینگ میگویند

    قدم اول: هدف کلی اکانت اینستاگرام خود را مشخص کنید

    اگر هدف شما از داشتن اکانت اینستاگرام اهداف تجاری و بازاریابی است، باید قبل از هر چیز تعیین کنید که هدف کلی اکانت شما چیست.
    منظورم از تعیین هدف این است که دقیقاً میخواهید در اینستاگرام چه کاری انجام بدهید، قرار است بفروشید، مردم را سرگرم کنید، آموزش دهید، و یا هر مهارت یا کاری که به نظرتان میتوانید انجام دهید را در ابتدا مشخص کنید.
    اگر شما هیچ تخصصی یا ایده ای ندارید، نگران نباشید، شما هم میتوانید با ترفندهایی که میدهم، فالور های خود را افزایش دهید و به درآمد برسید.
    البته منظورم این نیست که دست روی دست بگذارید، به هر حال باید به دنبال علاقه خود بروید و تخصصی کسب کنید.

    قدم دوم: استراتژی تولید محتوا داشته باشید

    وقتی که مشخص شد دنبال چه هستید، وقت آن است که در مورد محتوا فکر کنید. محتوا بخش مهمی از معادله موفقیت در اینستاگرام است. محتوا هر چیزی است که شما از طریق متن، تصاویر و … بیان می‌کنید. اگر محتوای تصادفی ایجاد کنید، افراد تصادفی را جذب خواهید کرد. این افراد تماشاگر و رهگذر خواهند بود و هیچ اقدامی در جهت رشد کسب و کار شما نخواهند کرد.
    از طرف دیگر، اگر محتوای استراتژیک و هدفمند ایجاد کنید، دقیقاً دنبال کنندگان متناسب با آن محتوا را جذب خواهید کرد. آنها به کسب و کار شما اهمیت می‌دهند، با فراخوان‌های شما تعامل برقرار می‌کنند. چنین افرادی برای کسب و کار شما ارزش زیادی خواهند داشت. در اینجا وظیفه شما این است که استراتژی محتوای خود را متناسب با اهداف تجاری که در مرحله اول برای خود تعیین کرده اید ترسیم کنید. با این کار قطعا تأثیرگذارترین نوع محتوا را ایجاد خواهید کرد.
    به بیان بهتر، بعد از این که مشخص کردید چه کاری در اینستاگرام قرار است انجامدهید، باید ببینید چه مطالبی در آن زمینه میتوانید گرد آوری کرده و در اختیار دنبال کننده های خود بگذارید.
    برای مثال اگر قرار است لباس بفروشید، میتوانید محتوا های زیر را تولید کنید.

    • انواع جنس پارچه ها و تفاوت هر کدام با یک دیگر.
    • نحوه سایز بندی ایرانی و خارجی و چگونگی خرید اینترنتی یک لباس سایز برای خودمان.
    • طریقه ست کردن لباس با آرایش و انواع لباسها با یک دیگر.
    • صحبت در رابطه با کارخانه های برند تولید کننده لباس و نو آوری های جدیدشان.
    • و کلی موارد دیگر که اکثرشان برای فالور های شما جذاب و سوال بر انگیز هستند.

    قدم سوم: پروفایل خود را به نحوی طراحی کنید تا حداکثر تعامل را ایجاد کند

    اولین کاری که باید انجام دهید این است که پروفایل اینستاگرام خود را به نحوی بسازید که افراد به آن علاقه‌مند شوند. عکس، نام، نام پروفایل و توضیحات پروفایل بیلبورد دیجیتالی شما در اینستاگرام هستند. مردم به آن نگاه می‌کنند، عکس‎های شما را مرور می‌کنند و اگر برای آنها جذاب بود، وارد وب سایت شما می‌شوند.
    هر یک از موارد بالا را باید به نحوی تغییر دهید که دقیقاً نشان دهنده شخصیت و ارزش شما باشد:
    یادتان باشد که شما ربات نیستید که در اینستاگرام حساب باز کرده اید.

    1. نام. توصیه می‌شود که از نام واقعی خود استفاده کنید.
    2. عکس پروفایل. از عکسی استفاده کنید که صمیمی، قابل دسترس و قابل اعتماد باشد، خیلی غیر واقعی نباشد.
    3. نام کاربری شما باید کوتاه، به خاطر سپردنش راحت، و تا جایی که ممکن است، نمایان گر فعالیتی باشد که انتخاب کرده اید.
    4. URL. این تنها لینک قابل کلیکی است که می‌توانید در پروفایل اینستاگرام خود بگذارید و می‌تواند آدرس وبسایت شما باشد.
    5. بیوگرافی. در این قسمت توضیح مختصری در مورد خودتان باید بنویسید. این توصیف باید تا حد امکان گرم، صمیمی و جذاب باشد تا سبب افزایش فالور اینستاگرام شما شود. استفاده از یک یا دو ایموجی نیز می‌تواند جالب باشد، برای نمونه توضیح دهید که دقیقاً چه کمکی به بقیه میتوانید بکنید.

    قدم چهارم: عکس‌هایی را پست کنید که توجه دیگران را جلب کند

    تصاویر جذاب و خیره کننده رکن اصلی اینستاگرام هستند. برای اینکه تا حد ممکن تصاویر شما جذاب باشد، نکات زیر را می‌توانید دنبال کنید:
    مرحله 1: یک تم بصری برای اکانت خود ایجاد کنید
    مغز ما برای داستان‌های بصری ساخته شده است و ما تصاویر را 60000 برابر سریعتر از متن پردازش می‌کنیم. اگر می‌خواهید داستان‌های بصری تعریف کنید که در ذهن دنبال‌کنندگانتان بماند، باید یک موضوع کلی برای حساب خود داشته باشید. وقتی از تصاویر ثابت استفاده کنید، نام تجاری شما به یاد ماندنی تر خواهد بود و هر بار که پستی را منتشر می‌کنید، تصویر برند شما در ذهن بیننده تقویت می‌شود.
    از سوی دیگر، اگر محتوای شما تم یکپارچه نداشته باشد، قطعا نمی‌توانید بین 4.2 میلیارد پستی که روزانه منتشر می‌شود، متمایز باشید و باعث افزایش فالور اینستاگرام خود شوید. ثبات باعث ایجاد اعتماد می‌شود. وقتی پست‌های خود را با تم یکپارچه منتشر کنید، فالوورهای شما به شما وابسته می‌شوند.
    اگر خودتان میتوانید یک تم طراحی کنید که این کار را برای افزایش فالور انجام دهید، اگر هم نمیتوانید حتماً از یک گرافیست برای این کار استفاده کنید
    مرحله 2: هنگام پست عکس‎های خود از روش‌های زیر استفاده کنید

    • عکس‌های اصلی و اورجینال پست کنید – هیچ‌کس دوست ندارد حساب اینستاگرامی را ببیند که پر از عکس‌های استوک یا عکس‌های بازنشر شده است.
    • مطمئن شوید که عکس‌هایتان مرتبط هستند– هر زمان که عکسی را پست می‌کنید، به گروه مخاطب آن فکر کنید: این مردم چه کسانی هستند؟ چه چیزی توجه آنها را جلب خواهد کرد؟
    • فالوورها را ترغیب کنید تا با استفاده از “دعوت به عمل” با پست‌های شما تعامل داشته باشند. بهترین راه برای افزایش تعامل، نوشتن کپشن‌های «user-action» برای پست‌هایتان است.
    • از عملکرد تگ‌گذاری جغرافیایی استفاده کنید. وقتی لوکیشن به عکس خود اضافه می‌کنید، بازدید بیشتری خواهید داشت زیرا عکس شما در آن مکان “زنده” است. هر زمان که شخصی عکس‎های گرفته شده در یک لوکیشن را جستجو کند، عکس شما را خواهد دید. پست‌های اینستاگرام که لوکیشن دارند 79 درصد بیشتر از پست‌های بدون لوکیشن تعامل دریافت می‌کنند.

    قدم پنجم: کپشن طولانی برای پست خود بنویسید

    این یکی از تاکتیک‌هایی است که در اشتراک‌گذاری عکس در اینستاگرام نادیده گرفته شده است. شما باید چندین پاراگراف محتوای نوشتاری ارزشمند را به پست خود اضافه کنید. به طور کلی شما مجاز به نوشتن 2200 کاراکتر هستید. اما اینستاگرام تنها سه خط از کپشن تصویر شما را در فیدهای کاربر نشان می‌دهد. اگر بتوانید با سه خط اول توجه را جلب کنید، موفق شده‌اید و احتمال اینکه کاربر ادامه کپشن شما را بخواند زیاد است.
    بهترین راه برای افزایش فالور اینستاگرام , وادار کردن آنها به نظر دادن و لایک کردن پست‌های اینستاگرام نوشتن کپشن طولانی و جالب است.

    چند نکته برای نوشتن کپشن فوقالعاده

    • درست است که شما 2200 کاراکتر دارید اما به دو دلیل باید مهمترین بخش محتوای خود را در سه جمله اول بنویسید.: 1. اکثر مردم از خواندن متنفرند و 2. اینستاگرام فقط 3-4 خط متن را در فیدهای کاربران نشان می‌دهد.
    • همیشه یک بخش “اقدام به عمل” در کپشن قرار دهید. سوال بپرسید، به کاربران بگویید که بعد از خواندن پست شما چه کاری انجام دهند، مردم را تشویق کنید که پست را به اشتراک بگذارند و…

    قدم ششم: برای افزایش فالور اینستاگرام، در پست خود هشتگ‌های استراتژیک اضافه کنید
    اگر شما در تمام طول روز در اینستاگرام فعال باشید، اما از هشتگ استفاده نکنید، احتمال افزایش فالور اینستاگرام شما بسیار اندک خواهد بود. هشتگ‌ها باعث افزایش بازدید شما می‌شوند. کاربران اینستاگرام مانند افراد بی‌حوصله‌ای هستند که مدام روی هشتگ‌ها می‌چرخند. آنها از یک هشتگ روی هشتگ دیگر کلیک می‌کنند و گهگاه برای بررسی یک کاربر جالب وارد پروفایل آن می‌شوند.
    شما با هشتگ گذاری درست، هم به اینستاگرام میفهمانید که محتوا در چه رابطه ای است، و هم به جذب دنبال کننده های جدید کمک میکنید.

    چطور باید از هشتگ استفاده کرد؟

    اگر از هشتگ‌های بی‌مزه مانند #پولدار_شدن و #selfie استفاده می‌کنید، ممکن است یکسری افراد جذب پست شما شوند، اما این افراد، کاربران مناسب شما نیستند. هدف شما باید به دست آوردن فالوورهای هدفمند باشد.
    هشتگ‌گذاری در اینستاگرام متفاوت از فیسبوک است. در اینستاگرام باید به هشتگ‌ها به عنوان یک کاتالوگ نگاه کنید. وقتی محتوایی را پست می‌کنید، از یک هشتگ مرتبط استفاده می‌کنید که محتوای شما را توصیف می‌کند. برای مثال،
    اگر شما میخواهید در رابطه با بازاریابی با ایمیل صحبت کنید و یک خبر نامه را مورد تجزیه و تحلیل قرار میدهید، میتوانید از این هشتگ ها استفاده کنید.
    #ایمیل_مارکتینگ #دیجیتال_مارکتینگ #نوشتن_اینیل #هبرنامه
    بنابراین به طور کلی می‌توان گفت که هشتگ‌ها در اینستاگرام مثل سیستم ناوبری عمل کرده و تجربه کاربری اینستاگرام را بهبود می‌بخشند.

    چطور در اینستاگرام از هشتگ‌ها به نحو احسن استفاده کنیم؟

    هشتگ‌ها را باید در یک کامنت اضافه کنید، نه در کپشن عکس. با این کار پست و کپشن شما زیباتر و تمیزتر به نظر می‌رسد. استفاده از هشتگ در کپشن باعث می‌شود که متن کپشن آشفته به نظر برسد.
    اگر هم به هر دلیلی تصمیم به قرار دادن هشتگ در کپشن گرفتید، بهتر است هر هشتگ را در یک خط به کار ببرید.
    دلیل دوم این است که با ننوشتن هشتگ در کپشن، متن شما متمایز باقی می‌ماند. نیازی نیست مردم هشتگ‌ها را ببینند بلکه برای این هستند که مردم شما را پیدا کنند.
    دلیل سوم این است که می‌توانید هشتگ‌های بیشتری اضافه کنید. با اضافه کردن هشتگ به کپشن، تعداد کاراکترهایی که می‌توانید برای متن کپشن استفاده کنید کاهش می‌یابد.
    دقت داشته باشید که هشتگ‌های عمومی و محبوب مانند #instagood و #happy ممکن است طیف وسیعتری از مخاطب را جذب کنند اما میزان تعامل آنها به اندازه هشتگ‌های خاص نیست.
    بهتر است از 30 هشتگ استفاده کنید. قانون کلی این است: تعداد هشتگ نه باید کمتر از 5 تا باشد و نه بیشتر از 30 عدد. استفاده از بیش از 30 عدد هشتگ باعث می‌شود که نتوانید کامنت را ارسال کنید.
    پست هایی که از بیش از 11 هشتگ استفاده می‌کنند، تعامل بیشتری نیز دارند. به خاطر داشته باشید که اگرچه تعداد هشتگ‌های بیشتر به طور کلی بهتر است، اما باید تعادل مناسبی بین کلمات و هشتگ‌ها داشته باشید. اگر می‌خواهید از همه 30 تگ استفاده کنید، حتما باید کپشن شما به قدر کافی طولانی باشد.

    قدم هفتم: پست‌های خود را طبق یک برنامه زمان‌بندی شده منتشر کنید

    به طور کلی بهتر است که این فعالیتها را در پیج خود انجام دهید:

    • هر روز یک پست چه تصویری یا به صورت ویدیو قرار دهید.
    • اکثر اینفلوئنسر های محبوب، روزانه یک یا دو پست منتشر میکنند و با دنبال کننده های خود تعامل بر قرار میکنند.

    • روزانه حداقل یک یا دو استوری منتشر کنید.
    • استوری ها از جمله ابزارهایی هستند که برای اطلاع رسانی یا وضعیت زندگی فردی، بسیار مناسب هستند، آنها را دسته کم نگیرید.

    • هر هفته یک پخش زنده یا لایو برای افزایش فالور برگذار نمایید.
    • شما در پخش زنده تعامل بیشتری با فالور های خود بر قرار خواهید کرد، آنها مستقیماً شما را میبینند و میتوانند سوالات و مشکلاتشان را با خود شما درمیان بگذارند.

    قدم هشتم: کاربران هدف خود را پیدا کرده و آنها را فالو کنید

    اگر مراحلی که تا الان گفته شد را دنبال کنید 20+ در روز (یا بیشتر) کاربر جذب خواهید کرد.
    ممکن است در ابتدا تعداد فالوورهای شما با نرخ آهسته‌ای افزایش یابند اما با گذشت زمان سرعت فالو آنها افزایش می‌یابد. در این مرحله، به شما نشان خواهیم داد که چگونه مخاطب خود را پیدا کرده و تعداد زیادی فالوور جذب کنید.
    در قدم اول باید رقبای خود را در اینستاگرام که قدرت مند هستند و فالور های زیادی هم دارند را یکی یکی پیدا کنید.
    وارد پیجشان شوید و خوب آنها را زیر نظر بگیرید.
    ببینید در کامنتها بیشتر چه سوالاتی را میپرسند و سعی کنید به رخی از آنها پاسخ دهید.
    یادتان باشد چیزی که شما در ابتدای کار دارید و بقیه ندارند، زمان زیاد است.
    شما باید با استفاده از زمانی که در اختیار دارید، فالور های خود را افزایش دهید.

    قدم نهم: برای افزایش فالور سعی کنید، در جامعه خود عضو فعالی باشید

    اینستاگرام فقط یک پلتفرم به اشتراک‌گذاری عکس نیست، بلکه مجموعه ای از افراد است که به یکدیگر کمک می‌کنند، ارزش ایجاد می‌کنند، یاد می‌گیرند و رشد می‌کنند.
    اینستاگرام مکانی عالی برای توسعه شخصی و شبکه سازی است. برای تبدیل شدن به یک عضو فعال در جامعه اینستاگرام و رشد و پرورش مخاطبان خود میتوانید موارد زیر را انجام دهید:

    • اگر کسی شما را فالو کرد، او را فالو کنید. البته این شامل فالو کردن اکانت‌های اسپم نمی‌شود.
    • اگر کسی در مورد عکس شما کامنت می‌دهد، کامنت او را پاسخ دهید. آنها را با استفاده از @ در کامنت منشن کنید.
    • عکس‌هایی که دارای هشتگ‌های مورد علاقه شما هستند را لایک کنید.
    • در مورد عکس‌هایی که حاوی هشتگ‌های مورد علاقه شما هستند کامنت دهید.
    • نظرات دیگران که زیر عکس‌های مورد علاقه شما گذاشته شده اند را لایک کنید.
    • به افرادی که به آنها علاقه‌مند هستید یا کسانی که ارزش زیادی تولید می‌کنند دایرکت دهید.
    • در عکس خود که پست می‌کنید، کاربرانی را که شخصاً می شناسید یا با آنها در اینستاگرام ارتباط دارید را تگ کنید.
    • در پست‌های خود سوال بپرسید یا افراد را تشویق کنید که به شما بازخورد بدهند.

    قدم دهم: با کاربران مرتبط مشارکت کرده و به صورت متقابل یکدیگر را تبلیغ کنید

    مشارکت با سایر کاربران تأثیرگذار در حیطه کاری خود باعث می‌شود که در اینستاگرام به صورت بی سابقه ای رشد کنید.
    شما میتوانید با همکارانی که دارید لایو مشترک برگذار کنید و یا کمپینهای متقابل اجرا نمایید.
    برای مثال در مقابل جایزه ای که هر دوی شما تدارک دیده اید، از فالور های یک دیگر بخواهید همکارتان را فالو کنند.
    در واقع فالورهای شما همکارتان را دنبال میکنند و دنبال کننده های همکارتان شما را فالو میکنند، این باعث میشود فالور هر دوی شما افزایش پیدا کند.
    تولید محتوای تبلیغاتی متقابل به چند دلیل موثر است:
    1. ما به توصیه های که توسط همتایان خود ارائه می‌شود می توانیم اعتماد کنیم
    2. ما برای تأثیرگذاری اقداماتمان روی توافق و نظر دیگران (در مورد چیزهایی مثل تصمیم به خرید و فالو کردن دیگران) تکیه می‌کنیم.

    قدم یازدهم: چالش و مسابقه اجرا کنید
    اگر تا به حال در مورد ترفندهای رشد سریع اکانت اینستاگرام خود فکر کرده‌اید، قطعا اجرای چالش و مسابقه در ذهن شما بوده است.
    شاید فکر کنید که اگر پول یا محصول رایگان بدهید، مردم به اکانت شما هجوم می آورند. اما هرکسی که تاکنون مسابقه یا چالش موفقی را اجرا کرده باشد به شما خواهد گفت که اینطور نیست.
    در واقع موفق بودن یک چالش و مسابقه مستلزم داشتن آمادگی و استراتژی مناسب است. اگر این کار به درستی انجام شود، می‌تواند راه موثری برای جذب ترافیک و افزایش فالور اینستاگرام شما باشد.
    برای اجرای چالش و مسابقه جزئیاتی هست که باید مد نظر قرار دهید:
    1. برای برنده شدن کاربران باید شما را فالو داشته باشند. البته باید آماده باشید که درصدی از مردم پس از پایان مسابقه، شما را آنفالو کنند.
    2. برای برنده شدن کاربران باید شما را لایک کنند
    3. شرکت کنندگان برای برنده شدن باید در مورد محتوا کامنت بگذارند.
    4. شرکت کنندگان برای شرکت و برنده شدن در مسابقه باید باید اطلاعات خود را ارسال کنند. البته اگر هدف شما صرفا به دست آوردن فالوورهای بیشتر است، می‌توانید از این روش صرف نظر کنید یا آن را با روش دیگری ترکیب کنید که نتیجه مطلوب شما را بدهد.
    5. برای برنده شدن در چالش شرکت کنید – برای این کار باید از مردم بخواهید کاری خاص مانند ارسال یک عکس و استفاده از هشتگ (که برای چالش خود ایجاد کرده‌اید) انجام دهند. همچنین می‌توانید چالش خود را برای چند روز تنظیم کنید و از شرکت‌کنندگان بخواهید که هر روز کاری متفاوت انجام دهند و نتایج خود را ارسال کنند. این مشارکتی ترین نوع مسابقه بوده و بالاترین سطح تعامل را ایجاد می‌کند.
    قدم دوازدهم: از تبلیغات اینستاگرام استفاده کنید
    گاهی اوقات مؤثرترین راه برای مطح شدن اکانت اینستاگرام پرداخت هزینه برای آن است.
    اینجاست که تبلیغات پولی وارد می‌شود. همانطور که می دانید فیس بوک اینستاگرام را در سال 2012 خریداری کرد. این نکته بسیار مهم است چرا که تبلیغات در اینستاگرام کاملا شبیه به تبلیغات فیس بوک است.
    تبلیغ در هر دو این پلتفرم‌ها توسط یک مدیر تبلیغات کنترل می‌شوند.
    خیلی از آژانسهای تبلیغاتی در کشورمان هم از تبلیغات اینستاگرام صحبت میکنند و ادعا میکنند که از ایران میتوانند آن را درست مدیریت کنند.
    اما این مدل تبلیغ به هیچ عنوان برای ما ایرانی ها خوب نیست و به شما توصیه میکنم این کار را انجام ندهید.

    قدم سیزدهم: اینستاگرام خود را به مشتری آفلاین خود مرتبط کنید

    آیا تا به حال از تعاملات آفلاین برای رشد حضور آنلاین خود استفاده کرده اید؟
    حقیقت این است که افراد بسیار کمی از این روش استفاده می‌کنند.
    واقعیت این است که پلتفرم‌های شبکه های اجتماعی و وب‌سایت‌ها تنها مکان‌های تماس مردم با کسب‌وکار شما نیستند. اگر شما یک سایت تجارت الکترونیکی دارید، فرصت های آفلاین زیادی برای ارتباط با کاربران دارید.

    چطور می‌توانید از این تعاملات افلاین حداکثر استفاده را ببرید:

    شما میتوانید آیدیه اینستاگرام خود را برای بحره برداری از فضای آفلاین در پشت بسته بندی محصولات، کارت ویزیت های خود، و هر مکانی که فکر میکنید نقطه تماس مشتری با کسب و کار شماست به کار ببرید.
    تا هر چه بهتر دنبال کننده برای خود جذب کنید.

    قدم چهاردهم: مدام آزمون و خطا کنید تا بهترین شیوه را برای خودتان بیابید

    اگرچه مراحل گفته شده تاکنون استراتژی‌های قدرتمندی هستند که می‌توانید برای افزایش فالوور اینستاگرام از آنها استفاده کنید، اما باید بدانید که این پلتفرم به طور مداوم در حال توسعه است، ویژگی های جدید مدام به آن اضافه شده و تاکتیک های قدیمی منسوخ می‌شوند.
    بنابراین در نهایت این شما هستیدد که باید تمام روش‌ها را امتحان کند تا مشخص شود که کدام روش برای شما بهتر جواب می‌دهد.
    به طور کل، معیار موفقیت در اینستاگرام این است که چه تعداد فالوور وفادار دارید که با پست‌های شما تعامل دارند.
    برای مثال اگر شما 3000 دنبال کننده داری که بیشتر از 1500 نفر از آنها فعال هستند و پستهای شما را لایک میکنند و کامنت میگذارند. شما بیش از 50 درصد کاربر فعال دارید.
    اما اگر پیجی دارید که 10 هزار فالور دارد اما فقط 1000 نفر آنها فعال هستند، شما فقط ده درصد دنبال کننده فعال دارید، با این که مقدار فالورهایتان بیشتر است.
    نتایجی که پس از اجرای هر مرحله به دست می آورید را مستند کنید تا بتوانید آن را به بهترین نحو بهینه سازی کنید.
    برخی از شاخص های کلیدی عملکرد که باید به آنها توجه کرد به شرح زیر می باشند:

    • نرخ کلیک یا تعداد افرادی که روی لینک های شما کلیک می‌کنند. می‌توانید لینک های وب سایت خود را با استفاده از کوتاه کننده URL مانند Bitly کوتاه کنید. این کوتاه کننده ها به شما کمک می‌کنند تا نحوه عملکرد پیوندها را نیز پیگیری کنید.
    • ترافیک: چه تعداد بازدیدکننده منحصر به فرد از اینستاگرام به وب سایت شما آمده اند؟
    • رشد فالوور: چند فالوور به دست آورده اید؟ کدام تاکتیک بیشترین نقش را داشت؟ آیا هیچ فالووری را از دست داده اید؟
    • تعاملات در هر پست: کل سرمایه اجتماعی هر پست چقدر است؟ سرمایه اجتماعی شامل مواردی چون نظرات و اشتراک‌گذاری‌ها است.
    • رشد هشتگ‌های برند یا محصول خاص: اگر هشتگی ایجاد کرده اید، محبوبیت و دسترسی شما در نتیجه این هشتگ چگونه افزایش یافته است؟

    اشتراک گذاری:

About The Author

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *