اندازه آگهی تبلیغاتی

اندازه آگهی تبلیغاتی چه قدر باید باشد؟

سلام، موردی که امروز قصد نوشتن در رابطه با آن را دارم، موضوعی است که احتمالاً دو نظر در وب ایران در رابطه با آن وجود دارد.
در رابطه با اندازه تبلیغ متنی یا آگهی قرار است با شما مخاطبین اثر خاص صحبت کنم.
به عبارت بهتر، میخواهم به شما بگویم اندازه آگهی تبلیغاتی چه قدر باید باشد؟
به نظر شما یک تبلیغ متنی بهتر است طولانی باشد یا کوتاه؟
بهتر است با جملاتی کوتاه و روان به سرعت پیام خود را منتقل کنیم؟
یا بهتر است یک متن بلند و دقیق بنویسیم و جهات مختلف را در آن بررسی نماییم؟
اندازه آگهی چه قدر بهتر است باشد؟ شکل آن چه طور، در رابطه با مربع یا ستونی بودن آن نظری دارید؟
قبل از هر چیز باید بگویم که، به هیچ عنوان خوانده شدن یا نشدن متن را ملاک و معیار قرار ندهید.
این که آیا مخاطب احتمالی ما اصلاً آیا متون طولانی تبلیغ را خواهد خواند یا خیر، به هیچ وجه مد نظر من نیست.
مهم اثری است که در ابتدا بر روی ذهن مشتری احتمالی ما خواهد گذاشت، این موردی است که من میخواهم راجع به آن با شما صحبت کنم.

اندازه تبلیغ متنی چه قدر باشد بهتر است؟ طولانی یا کوتاه؟

البته که متن و نحوه ارائه آگهی تبلیغاتی در اولویت اول است اما برای ساختن یک نتیجه خوب، اندازه آگهی تبلیغاتی نیز مهم است.
بازگشت سرمایه در یک آگهی تبلیغاتی متنی،به مقدار زیاد بستگی به اندازه‌ی آن دارد. هرچقدر که آگهی تبلیغاتی شما بزرگ‌تر باشد، توجه بیشتری به خود جلب خواهد کرد.
در پژوهشی که در مجله‌ی «Journal of advertising research» چاپ شده است، ورلینگ تروداهی Verling Troldahi و رابرت جونز Robert Jones چهار عامل (اندازه، نوع محصولی که تبلیغ می‌شود، نسبت نوشته و تصویر و تعداد نکاتی که در متن آگهی مورد ملاحظه قرار می‌گیرند) و تأثیر آنها را بر خواننده‌ی تبلیغات بررسی کردند.
آنان دریافتند که ۴۰ درصد همه‌ی خوانندگان، یک آگهی تبلیغاتی را بر اساس اندازه‌ی آن می‌خوانند.این یعنی اندازه متن تبلیغ یا خود آگهی تبلیغاتی یک کسب و کار بسیار مورد توجه قرار میگیرد.
از سوی دیگر، نوع محصول فقط برای ۱۹ درصد خوانندگان اهمیت دارد.
پس در ابتدا این نوع محصول نیست که توجه مخاطب را جلب میکند، به این نکته بسیار دقت کنید.
۳۹ درصد خوانندگان از طریق کیفیت هنری یک آگهی تبلیغاتی به سوی آن جلب می‌شوند.
پس گرافیک و تصاویری که در متن تبلیغ خود استفاده کرده ایم، فارغ از خود متن نیز از اهمیت زیادی برخوردار است.
اندازه مناسب برای تبلیغ متنی چه قدر است؟
میان اندازه‌ی آگهی تبلیغاتی و توجهی که به آن جلب می‌شود، رابطه‌ای وجود دارد. آگهی‌های دوصفحه‌ای بیش از یک صفحه‌ای جلب توجه می‌کنند و آن‌ها نیز بیش از آگهی نصف صفحه‌ای توجه را جلب می‌کند.
در هر حال، توجهی که به اندازه آگهی تبلیغاتی شما می‌شود، به طور مستقیم با فضایی که اشغال می‌کند نسبت دارد.
آماری که از روزنامه‌ها و مجله‌ها گرفته شده، منتهی به کشف قانون «اِسکوایر روت» Square Root شده است که رابطه‌ی میان افزایش میزان توجه خواننده و اندازه‌ی آگهی را نشان می‌دهد. باید فضای اشغال شده توسط آگهی تبلیغاتی را چهار برابر کنید تا میزان توجه خوانندگان دو برابر شود.
اگرچه آگهی‌های دو صفحه‌ای دارای هزینه‌ای دو برابرند، با این حال به شما توصیه می‌شوند. در مجله‌هایی که توده‌ی مردم خوانندگان آن هستند، آگهی‌های دو صفحه‌ای، ۲۵ درصد توجه بیشتری دریافت می‌کنند. در مجله‌های تجاری، این نوع آگهی‌ها ۳۷ درصد بیشتر از آگهی‌های یک صفحه‌ای توجه می‌گیرند. مؤسسه‌ی «گالوپ و رابینسون» گفته است که آگهی دو صفحه‌ای به محصول‌تان اهمیت و اعتبار می‌بخشد.
بازگشت سرمایه‌ی آگهی به اندازه‌ی نشریه بستگی ندارد. پژوهشگر، لارنس یولین Lawrence Ulin خوانندگان و میزان نگهداشت یک آگهی تبلیغاتی تک صفحه‌ای را در مجله‌ی «ریدرز دایجست» (که اندازه‌ای کوچک دارد)، با آگهی مجله‌هایی با اندازه‌ی بزرگ‌تر، از جمله مجله‌ی «لایف» مقایسه کرده است. او دریافت که تفاوتی میان این دو اندازه وجود ندارد. به عبارت دیگر، خواننده‌، یک آگهی تبلیغاتی را بر اساس اندازه‌ی مطلق آن ارزیابی نمی‌کند، بلکه نسبت به قطع و اندازه صفحات نشریه‌ای که در آن چاپ شده است، تجزیه و تحلیل می‌کند.
میدانید این تحقیق چه مطلبی را برای تبلیغ نویس ها به اثبات میرساند؟
اندازه تبلیغ متنی و خود متن هر قدر بزرگ تر و طولانی تر باشد بهتر است! چه مخاطبین احتمالی آن را بخوانند و چه نخوانند.
چون فقط محصولی میتواند یک متن تبلیغاتی طولانی داشته باشد که اصلاً بشود برایش یک متن طولانی تبلیغاتی نوشت.

سود

آیا شکل هم میتواند در یک آگهی تبلیغاتی موثر باشد؟

وقتی «استارچ» یک آگهی را که در یک چهارم صفحه و در یک ستون چاپ شده بود، با آگهی مربع شکل دیگری مقایسه کرد، دریافت که توجه و خواندن آگهی ستونی، ۲۹ درصد بیشتر از شکل مربع آن بود.
هرچقدر آگهی تبلیغاتی شما بزرگ‌تر باشد، مصرف‌کنندگان بیشتری اعتبار و استحکام شرکت شما را باور خواهند داشت.
کتاب «۲۷ اشتباه متداول در تبلیغات» که توسط الک بن Alec Benn نوشته شده است، به این نکته اشاره می‌کند که خوانندگان اندازه‌ی یک آگهی تبلیغاتی را با اعتبار کمپانی آن مرتبط می‌سازند. به عبارت دیگر، خوانندگان فرض می‌کنند که تجارت‌های کوچک، تبلیغات کوچک نیز خواهند داشت و تجارت‌های بزرگ، فضای وسیع‌تری را خریداری می‌کنند.
بازگشت سرمایه‌ی تبلیغات در آگهی‌های صنعتی بیش از آگهی‌های متداول دیگر است. اگر شما آگهی‌تان را در دو صفحه منتشر می‌کنید، یقین حاصل کنید که عنوان، نوشته و تصویر را در حاشیه‌ی مرکزی از دست ندهید.
اگر آگهی شما در بیش از یک صفحه قرار گرفته است، مطمئن شوید که از طریق ابزاری همچون تکرار نام تجاری، عنوان و استفاده از زمینه‌ای همسان برای همه‌ی صفحات، ارتباطی میان دو صفحه‌ی مقابل ایجاد کرده‌اید.

به بیان بهتر به درستی ارتباط میان یک متن تبلیغ دو صفحه ای را ایجاد کنید تا خواننده را سر در گم ننمایید.
دیدن یک ویدیو مرتبط در اینستاگرام اثر خاص
امیدوارم از این مطلب هم لذت کافی را برده باشید و این مطالب و گفته ها را به کار ببندید تا نتیجه اش را در کسب و کارتان احساس کنید.
تا درودی دیگر بدرود.

اشتراک گذاری:

About The Author

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *