نقد متن تبلیغ دوره ایمیل مارکتینگ واقعی از میهن وردپرس

سلام، با یکی از نوشته های نقد متن تبلیغ دوره در خدمت شما هستم.
این بار نقد متن تبلیغ دوره ایمیل مارکتینگ واقعی از میهن وردپرس.
همان طور که در نقد متن تبلیغاتی دوره های قبلی بیان کردم:
با وجودی که در جریان محتوای دوره هستم، هیچ نقدی از نظر محتوایی به دوره ندارم و تنها متن تبلیغ دوره را از نظر علم تبلیغ نویسی نقد میکنم.
پس با یک نقد تبلیغ دیگر با من همراه باشید.

نقد متن تبلیغ دوره ایمیل مارکتینگ از رضا حسینی راد

در ابتدا میخوانید:

امروزه باید شیوه‌های مختلفی را بررسی و تست کنیم، تا بتوانیم بازدیدکنندگان معمولی سایتمان را به طرفداران شیفته و خریداران کسب‌وکارمان تبدیل کنیم. ایمیل مارکتینگ هم یکی از این روش‌ها است. در ایمیل
مارکتینگ شما می‌توانید با سرمایه‌گذاری معقول به خوبی فروش خود را افزایش دهید و به کسب‌وکارتان رونق ببخشید. در این دوره به‌صورت اصولی سیر تا پیاز ایمیل مارکتینگ را برای شما توضیح می‌دهیم. پس با دوره ایمیل مارکتینگ همراه باشید.
اگر می‌خواهید فروش وب‌سایتتان را چند برابر افزایش دهید…
اگر می‌خواهید برندتان را با هزینه اندک به دیگران معرفی کنید…
اگر می‌خواهید بازگشت سرمایه‌ی بسیار مطلوبی داشته باشید…
اگر می‌خواهید بازدیدکنندگان لحظه‌ای سایتتان را به مشتریان وفادار تبدیل کنید…
و درنهایت اگر می‌خواهید با یک سرمایه‌گذاری اندک به یک سود بلندمدت و پربازده دست پیدا کنید…

خوب این متنی بود که تبلیغ دوره ایمیل مارکتینگ واقعی را انجام میداد.
اگر راستش را بخواهید نه عنوان متن و نه ابتدای آن به نظر من به هیچ عنوان جذاب نیست.
گفته شده که امروزه باید روشهای مختلفی را برای جذب مخاطب تست کنید.
و بیان شده که ایمیل مارکتینگ هم یکی از همین روشهایی است که باید تست کنید.
هیچ کس برای تست کردن یک موضوع پول خرج نمیکند!
و در ادامه گفته شده که با هزینه ای معقول میتوانید این کار را انجام دهید.
باید پرسید منظور نویسنده از هزینه معقول چیست؟
معقول یک کلمه نسبی است و در تبلیغات نیز باعث وجود ابهام برای خواننده میشود.
در ادامه میخوانیم:
اگر میخواهید فروشتان را چند برابر کنید؟
دقیقاً چند برابر، این جمله خود ابهام بر انگیز است و ابهام در تبلیغات خوب هیچ جایی ندارد.
اگر میخواهید با هزینه اندک برند خود را معرفی نمایید؟
باز هم همان مشکل مبهم بودن وجود دارد به علاوه میتوانستند مطلب را بسیار جذاب تر از این بیان نمایند.
در رابطه با بازگشت سرمایه مطلوب و تبدیل بازدید کننده لحظه ای به دائمی نیز اشاره ای شده است.
که هم من منظور از بازگشت سرمایه مطلوب را متوجه نشدم و هم نمیدانم که بازدید کننده های لحظه ای سایتم چگونه با ایمیل مارکتینگ به بازدید کننده وفا دار تبدیل میشوند.
در ادامه متن تبلیغ دوره نوشته شده:

ایمیل مارکتینگ چیست؟
ایمیل مارکتینگ یکی از روش‌های کسب‌وکارهای اینترنتی است که به‌طور مستقیم با مشتری در ارتباط است. درگذشته اگر یک ایمیل از کاربری ناشناس دریافت می‌کردیم برایمان عجیب بود که این فرد چه کسی است که ایدی ایمیل من را دارد؛ اما امروزه با این پدیده آشنا هستیم و ایمیل‌های ناشناس زیادی دریافت می‌کنیم که محتوای تبلیغاتی دارند.
این روش تبلیغات به‌سرعت در حال فراگیر شدن است. زیرا مزیت‌های زیادی نسبت به سایر روش‌ها دارد که به چند مورد از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

این که نویسنده به تعریفی از ایمیل مارکتینگ اشاره ای کرده خوب است اما این تعریف میتوانست بسیار بهتر و کاملتر بیان شود.
این که گفته شده در گذشته ایمیل ناشناس زیاد آشنا نبود و الان اکثر افراد با مفهوم ایمیلهای تبلیغاتی آشنا هستند نیز جایی در این متن نباید میداشت.
به خاطر این که خود این جمله به خواننده حس منفی القاء میکند.

مقرون‌به‌صرفه بودن، ارتباط مستقیم با مشتری
با صرف هزینه اندکی شما می‌توانید برای کاربران خود یک ایمیل با محتوای تبلیغاتی ارسال کنید. علاوه بر این شما ارتباط مستقیم با مشتری خود دارید. برای مثال وقتی پستی را در صفحه اینستاگرام منتشر می‌کنید؛ به دلیل تایم لاین بودن این شبکه و آپدیت در هرلحظه ممکن است پست شما به‌سرعت به پایین برسد و مخاطب در آن لحظه آنلاین نباشد که پست شمارا در همان لحظه ببیند؛ اما اگر یک ایمیل دریافت کند صد درصد بی‌تفاوت از آن نمی‌گذرد و آن را چک می‌کند. به این‌گونه می‌توانید با مشتریان خود ارتباط مستقیم داشته باشید.

البته که امروزه ایمیل مارکتینگ زیاد هم ارزان نیست اما اگر به درستی از آن استفاده نمایید از شبکه های اجتماعی میتواند فروش بیشتری ایجاد کند
البته این که شبکه های اجتماعی تایم لاین هستند درست است اما، ممکن است فرد ایمیلهای زیادی دریافت کند و ایمیلی که من برایش میفرستم اصلاً دیده نشود.
در صندوقهای ورودی شلوغ این مورد نیز بیشتر به چشم میآید.
در متن بالا اشتباه املایی نیز به چشم میخورد که برای متن تبلیغ یک دوره غیر قابل چشم پوشی است.

در رابطه با تعداد کاربران نیز باید این نکته را بدانیم که امروزه هرکسی که از شبکه‌های مجازی استفاده می‌کند حتماً ایمیل هم دارد. پس ازنظر تعداد مخاطب نگرانی نداشته باشید. برای مثال اینستاگرام نیز نیاز به اکانت ایمیل دارد.

البته که همه شبکه های اجتماعی اینگونه نیستند و این جمله میتوانست این طور بیان شود:
امروزه خود شبکه های اجتماعی نیز از ایمیل برای اطلاع رسانی استفاده میکنند.

اگر شیوه‌های درست کار با این روش را یاد بگیرید به‌وضوح تأثیر آن را روی فروش خود می‌بینید. علاوه بر فروش کمک شایانی به افزایش بازدید و بهبود رتبه سایت شما در گوگل می‌کند. لازم به ذکر است که در این روش به‌طور آنی و در همان روزهای اول ممکن است نتیجه مطلوبی حاصل نشود؛ اما با انجام مراحل به‌درستی و گذشت زمان بیشتر می‌توانید به فروش بهتر و افزایش ترافیک سایت خود برسید.

اگر این شیوه ها را یاد بگیرید، قرار است چه کسی این روشها را به من مخاطب یاد بدهد، خود شما دیگر.
اگر خود شما قرار است این کار را انجام بدهید، این نوع نوشتن مناسب جذب مخاطب نیست.

استفاده از ایمیل مارکتینگ این شانس را به شما می‌دهد تا علاوه برافزایش فروشتان، کاربران جدیدی نیز با برند شما آشنا شوند.
زمانی که یک ایمیل با محتوای مناسب ارسال می‌کنید و اطلاعاتی در رابطه با تازه‌ترین محصولاتتان به مخاطب می‌دهید اتفاقات خوبی رقم می‌خورد.
کاربری که شمارا فراموش کرده دوباره شمارا به یاد می‌آورد؛ و از اینکه شما هم هنوز او را به خاطر دارید و برایش ایمیل ارسال کردید احساس رضایت می‌کند و حتماً از سایت شما بازدید می‌کند. و در صورت جذب شدن به محصول جدید یقین بیشتری برای خرید دارد. علاوه بر این اگر ایمیل جذابی باشد آن را با دیگر دوستانش به اشتراک می‌گذارد و به همین سادگی افراد جدیدی با وب‌سایت شما آشنا می‌شوند.

اگر راستش را بخواهید، وقتی اولین ایمیل را میفرستید و محصول خود را معرفی میکنید، احتمالاً نا امید میشوید.
چرا؟ به خاطر این که برای به نتیجه رسیدن ایمیل مارکتینگ باید یک سری اصولی را رعایت کنید که در این متن هیچ اشاره ای به آنها نشده است.
این خود به مخاطب این را القاء میکند که خود مدرس دوره هم از این موارد آگاهی کاملی ندارد.

ایمیل‌ها می‌توانند شخصی‌سازی شوند!
گروه‌های خاص مشتریان و حتی افراد می‌توانند هدف قرار گیرند. ارائه مبادله‌های ویژه مشتریان برای کالا و یا خدمات، به‌عنوان‌مثال برای روز تولد مشتری، یکی از نمونه‌های شخصی‌سازی ایمیل است. (یک رستوران ممکن است ایمیلی به مشتریانش در روز تولدشان ارسال کند که ۵۰% تخفیف غذا می‌دهد). ایمیل مارکتینگ به کسب‌وکار شما کمک می‌کند و رابطه با مشتری را درگذر زمان حفظ می‌کند.
ما به شما سلاح قدرتمند ایمیل مارکتینگ را پیشنهاد می‌کنیم!

اگر مخاطبینی که میهن وردپرس هدف قرار داده است افرادی هستند که وبسایت دارند، پیشنهاد تبریک روز تولد برای شخصی سازی ایمیلها، اصلاً پیشنهاد جذابی نیست.

همان‌طور که توضیح دادیم، ایمیل مارکتینگ یک روش بازاریابی مستقیم است. یعنی به‌صورت مستقیم با مشتری ارتباط برقرار می‌شود. به عبارتی در روش بازاریابی مستقیم افراد مستقیماً از بازار هدف انتخاب می‌شوند.
به کمک ایمیل مارکتینگ می‌توانید اطلاعات مفیدی درباره کسب‌وکارتان، محصولات و خدماتتان به مخاطبان خود بدهید و با آن‌ها ارتباط بیشتری برقرار کنید.

این جمله هم با وجود این که صحیح است اما جذابیتی برای من ندارد که تا انتها آن را بخوانم.
در ادامه نقد متن تبلیغ دوره میخوانید

چرا باید از ایمیل مارکتینگ استفاده کنیم؟

 استفاده از ایمیل مارکتینگ ارزان است. (نسبت به سایر پلتفرم‌های تبلیغاتی)
برای استفاده از یک سرویس ایرانی که معلوم نیست واقعاً پشتیبانی خوبی ارائه دهند، باید ماهانه 200000 تومان پرداخت کنید.
نظر شما راجع به جمله بالا چیست؟

امروزه تقریباً اکثر افرادی که با اینترنت در ارتباط هستند، از سرویس ایمیل استفاده می‌کنند. (برای مثال تا به این لحظه تمامی افرادی که در شبکه اجتماعی اینستاگرام فعالیت می‌کنند باید یک اکانت ایمیل داشته باشند.

البته اما بهتر بود جمله درست در ابتدای متن قرار بگیرد و استفاده همه افرادی که با اینترنت آشنا هستند در آخر بیاید که باور پذیری آن بیشتر شود.

اگر شیوه درست کار با ایمیل مارکتینگ را یاد بگیرید می‌توانید به‌راحتی روی افزایش فروش خود حساب کنید. البته ایمیل مارکتینگ فقط به افزایش فروش محدود نمی‌شود و حتی می‌تواند باعث افزایش بازدید و بهبود رتبه سایت شما در گوگل شود. لازم به ذکر است این افزایش فروش، بازدید و بهبود رتبه یک شبه اتفاق نمی‌افتد؛ ولی در بلندمدت (1 تا 2 سال) اگر طبق اصول پیش بروید، بازگشت سرمایه بسیار خوبی را تجربه خواهید کرد. همچنین ترافیک سایتتان را هم افزایش‌خواهید داد.

خوب این جمله ها درست هستند اما این نوع بیان کاربران را برای خرید دوره جذب نمیکند.
باید این نکته مهم را بدانی که: افراد اگر واقعاً به دنبال محصولی باشند و بخواهند آن را بخرند، با یک متن تبلیغ بد هم خرید میکنند.
اما هنر تبلیغ نویس جایی است که فرد را متقاعد به خرید یک دوره یا محصول کند.
در ادامه میخوانید:
فروش بیشتر و بیشتر…
برای مثال فرض کنید شما یک ایمیل با محتوای بسیار ایده آل برای اعضای کمپین خود می‌فرستید و در آن علاوه بر اطلاعاتی که برای کاربر مفید باشد؛ اطلاعاتی نیز در خصوص تازه‌ترین محصول سایتتان می‌دهید. خب در اینجا چند اتفاق می‌افتد:
کاربری که ممکن است مدتی برند شما را فراموش کرده باشد با این ایمیل دوباره به یاد برندتان می‌افتد؛ و سری به سایت شما میزند و به افزایش ترافیک شما کمک می‌کند.
همین کاربر اطلاعاتی در خصوص آخرین محصول شما به‌دست آورده است و اگر جز مشتریان وفادار شما باشد احتمالاً آن را خریداری می‌کند.
اگر ایمیل جذابی فرستاده باشید کاربر ایمیلتان را برای دوستانشان هم می‌فرستد؛ و به همین سادگی افراد جدیدی توسط یک سرمایه‌گذاری اندک با وب‌سایت شما آشنا می‌شوند.
و مزایای بیشتری که به‌طور کامل در این دوره یاد خواهید گرفت…

بهتر بود در این دوره یاد خواهید گرفت را ابتدا ذکر میکرد و از مثالی استفاده میکرد که رویای فردی است که وبسایت دارد.

آموزش ایمیل مارکتینگ برای چه افرادی مناسب نیست

استفاده از این جمله خوب است اما بهتر بود ابتدا بیان شود که این دوره برای چه افرادی مناسب است.
حتی اگر در متن تبلیغ دوره یک بار آن را بیان کرده باشیم.
در ادامه یک مزیت برای ایمیل مارکتینگ نوشته شده که ایمیل مرکتینگ آن را نوشته اند.

نقد متن تبلیغ دوره ایمیل مارکتینگ واقعی

در ادامه میخوانیم:

ما در میهن وردپرس همیشه به دنبال راهکارهای مختلف برای جذب بازدیدکننده به سمت سایتمان بوده‌ایم. روش‌های مختلفی را آزمون‌وخطا کرده و برایمان جالب بود که توانستیم با استفاده از ایمیل مارکتینگ حجم زیادی از فروش را برای سایتمان فراهم کنیم. ازاین‌رو تصمیم گرفتیم این روش را با کاربرانمان به اشتراک بگذاریم و به‌صورت اصولی به آن‌ها آموزش دهیم. به‌این‌ترتیب همان‌گونه که فروش خودمان افزایش یافت فروش کاربرانمان هم افزایش می‌یابد؛ و همچنین کاربرانمان طعم کسب درآمد از اینترنت را بیشتر احساس می‌کنند!

این متن که یک داستان واقعی را بیان میکند بسیار از بخشهای دیگر متن تبلیغ دوره متمایز است و تنها نقدی که به آن وارد است؛
جای قرار گیری آن است.
باید این متن در ابتدای نوشته تبلیغ قرار میگرفت.

چرا دوره ایمیل مارکتینگ برای شما مناسب است؟

یکی از دلایل اینکه ما ادعا می‌کنیم دوره‌ی آماده‌شده یکی از بهترین‌های موجود در اینترنت است این است که، تمامی موارد آموزش داده‌شده در این دوره، توسط خود ما آزمون‌وخطا شده‌اند و به نتیجه رسیده‌اند. برای همین به شما عزیزان اطمینان می‌دهیم که با استفاده از این دوره، فروشتان را افزایش می‌دهید. ضمن اینکه تمامی مباحث و سرفصل‌هایی که به‌نوعی به ایمیل مارکتینگ مربوط می‌شوند، به‌صورت کامل آموزش داده‌شده است.

یک ادعا در اینجا مطرح شده که در ادامه متن نیز اثبات نمیشود.

شاید برایتان جالب باشد اما ما در میهن وردپرس، در سال میلیون‌ها ایمیل ارسال می‌کنیم و بخش زیادی از درآمدمان را از طریق ایمیل مارکتینگ افزایش داده‌ایم. به عبارتی اگر قبل‌ترها می‌دانستیم چنین روندی وجود دارد که می‌تواند با هزینه اندک منجر به افزایش فروشمان شود؛ خیلی زودتر این کار را انجام می‌دادیم! در این دوره شما روش اصولی ایمیل مارکتینگ را یاد می‌گیرید و درآمدتان را افزایش‌خواهید داد.

باز هم یک ادعا که اثباتی برای آن آورده نشده است.

در ادامه یک گارانتی تعجب بر انگیز!

ضمانت بازگشت وجه!

ضمانت بازگشت وجه ۷ روزه بدون ریسک
در صورت عدم تطابق دوره با سرفصل‌ها، وجه پرداختی شما را بازگشت خواهیم داد.
این که دوره با سر فصلهایش تطابق دارد که قطعی است! پس در نتیجه این گارانتی هیچ ارزش افزوده ای را برای مخاطب به ارمغان نمیآورد.
و اصلاً هم بدون ریسک نیست.
در ادامه تاریخ به روز رسانی دوره ذکر شده که بسیار هم خوب است و نشان از به روز بودن آن دارد.
در ادامه سر فصلهای دوره بیان شده که میتوانستند از عناوین ترقیب کننده تری برای جلب توجه مخاطب در آن استفاده نمایند.
و کار مثبتی که انجام شده این است که:
گفته شده آقای رضا حسینی راد چه فردی است و چه مدارکی دارد.
اما باز هم نشان نمیدهد که ایشان آیا برای تدریس این دوره مناسب هست یا خیر؟
خوب به پایان نقد متن تبلیغ دوره ایمیل مارکتینگ واقعی از رضا حسینی راد رسیدیم.
اگر نقد تبلیغ دوره ها را دوست داشتید، در نظرات به من بگویید، و بگویید که چه متنی را علاقه دارید که برای شما نقد نمایم.
دیدن متن تبلیغ دوره در میهن وردپرس
تا درودی دوباره بدرود

اشتراک گذاری:

About The Author

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *