فیسبوک از فروش علاقه پول زیادی در می آورد؟

سلام، امیدوارم که هر جا که هستید، حال دلتون خوب باشه و ایام به کامتون باشه.
معمولاً اکثر شما خوانندگان اثر خاص، با فیسبوک و نحوه پول در آوردن این شبکه اجتماعی آشنا هستید.
یکی از راه هایی که درآمد زیادی برای این شبکه اجتماعی به ارمغان میآورد، این است که فیسبوک با فروش علاقه پول در می آورد.
البته شما خودتان راه های مرسوم مانند تبلیغات برای افراد و شرکت ها، خرید شرکتهایی مانند اینستا گرام و واتساپ، و این طور مسائل را میدانید.
اما یقیناً کم احتمال میدهید که فیسبوک از علاقه کاربرانش سوع استفاده کند و آنها را بفروشد.

آیا فروش علاقه در فیسبوک مرسوم است

در رابطه با کمپینی که شرکت فیسبوک برای رعیس جمهور آمریکا، ترامپ چیده شده بود، یک رسوایی بسیار مهم نزد افکار عمومی و مردم آمریکا به وجود آمد.این رسوایی از همکاری و سوع استفاده فیسبوک، نسبت به کاربرانش مطالبی را بیان میکرد که فقط خواستم در این نوشته بگویم که خیلی از این مسائل، همان پشت پرده باقی میماند و عموم، از آن مطلع نمیشوند.
تنها شرکت های تبلیغاتی و تبلیغ نویس ها این اطلاعات راض مانند را در اختیار دارند، تا بتوانند برای سایر جهات از آنها استفاده کنند.

فیسبوک این اطلاعات را به شرکت های تبلیغاتی و یا افرادی که مورد اعتمادش هستند میفروشد و از این راه پول بسیار زیادی هم نسیبش میشود.
به بیان بهتر فیسبوک با فروش علاقه به شرکتها بخش قابل توجهی از هزینه هایش را جبران میکند.

دقت کنید قصد من بیان خوب یا بد بودن فروش اطلاعات افراد توسط فیسبوک نیست، بلکه میخواهم تا حدی دید درستی نسبت به دنیای تبلیغات، خود تبلیغات و یا تبلیغ نویسی به شما بدهم.
یکی از جاهایی که این اطلاعات بسیار مورد استفاده قرار میگیرد، هالی وود است، این که اگر این فیلم منتشر شود فروش خوبی خواهد داشت یا خیر، چیزیست که فیسبوک با توجه به علایق کاربرانش میتواند آن را به کارگردانان مطرح جهان و یا آمریکا بگوید.

مختصری از فیسبوک

(Facebook) یک سرویس شبکه اجتماعی آنلاین است که از ۴ فوریه ۲۰۰۴ فعالیت خود را آغاز کرد. بنیان گذار اصلی فیسبوک مارک زاکربرگ است هر چند در قدم‌های ابتدایی تعدادی از دوستان او در بوجود آمدن فیسبوک به او کمک کردند. در آغاز نام این سرویس The Facebook بود و فقط در محدوده دانشگاه هاروارد فعال می کرد و تنها دانشجویان این دانشگاه می‌توانستند در آن عضو شوند و حساب کاربری داشته باشند. به مرور زمان بستر فعالیت فیسبوک گسترش پیدا کرد و دانشگاه‌ها بوستون، استنفورد و آیوی لیگ نیز به این شبکه اجتماعی پیوستند و یا به عبارتی دانشجویان این دانشگاه‌ها می‌توانستند در فیسبوک، عضو شوند. به این ترتیب بود که دانشگاه‌ها و کالج‌های بسیاری به این شبکه پیوستند و نهایتاً برای تمام افراد بالای ۱۳ سال، در سراسر جهان، امکان استفاده از فیسبوک بوجود آمد.

امیدوارم از خواندن این نوشته لذت کافی را برده باشید.
تا نوشته و یا پست بعدی بدرود.

اشتراک گذاری:

About The Author

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *