نحوه سئو متن تبلیغ نویسی شده

سئوی متن تبلیغ نویسی شده چگونه است؟

چه طور یک متن تبلیغ نویسی را سئو کنیم؟

سئوی کپی‌رایتینگ یا سئو یک متن تبلیغ نویسی شده، ساده نیست و قواعد زیادی دارد، اما حتماً لازم است.
چرا این طور است؟
چون شما باید توسط موتورهای جستجو همچون گوگل دیده شوید.
شما سئو را در پس‌زمینه بخش‌های اساسی زیادی از بازاریابی آنلاین، از توضیحات محصولات تجارت الکترونیک گرفته تا صفحه کپی فرود تا تگ‌های متایی که گوگل برای یک جستجو رتبه‌بندی می‌کند، مشاهده خواهید کرد.
همه این‌ها را باید مطابق‌با بهترین دستورالعمل‌ها نوشت تا شانس کسب رتبه بالا در موتورهای جستجو را به حداکثر برساند.
به‌علاوه، گوگل به‌منظور جذابیت بیشتر، بارها قواعد مورد استفاده در رتبه‌بندی محتوای شما و سئوی آن را تغییر می‌دهد.
در تولید متن مؤثر برای سئو باید جزئیات زیادی را  در تنها چند کلمه گنجاد (نه این‌که آسان‌ترین کار را انجام داد).
در اینجا، نکات کلیدی درهنگام بهینه‌سازی کپی‌رایتینگ برای موتورهای جستجو در تمام اجزای اصلی سایت را می‌آوریم.

سئوی صفحات فرود که تبلیغ نویسی شده اند

صفحه فرود یا لندینگ پیج، همان صفحه ای است که برای یک منظور خاص طراحی شده است.
تصور کنید شما کتابی نوشته اید و قصد فروشش را دارید، یک صفحه خاص طراحی میکنید و در آن صفحه هم کتابتان را معرفی میکنید و هم دکمه ای برای خرید محصول قرار میدهید.
به یک چنین صفحه ای صفحه فرود میگویند.
سئوی صفحه فرود باید بین کمیت و کیفیت تعادل ایجاد کند. شما برای رسیدن به یک رنک خوب، به کلیدواژه‌های کافی نیاز دارید، اما کلیدواژه‌های بسیار زیادی نمی‌خواهید، چرا که گوگل شما را برای استفاده زیاد از کلیدواژه‌ها جریمه خواهد کرد.
جای‌گذاری مهم‌ترین جنبه سئوی صفحه فرود است؛ کلیدواژه‌ها باید مشخصاً در عنوان و دست‌کم یک بار در متن (در اوایل) آورده شوند. جای‌گذاری در هدینگ‌ها (سرنوشتارها)، نشانی اینترنتی URL ، متاتگ‌ها meta tags  و تگ‌های آلت تصویر alt image tags  در درجه دوم اهمیت قرار دارند. در آخر، محتوای صفحه فرود باید خودش ترکیبی باشد از:

  • یک تیتر جذاب
  • توضیح ساده‌ای از آنچه انجام می‌دهید که همه پیام‌های اصلیتان را منتقل می‌کند
  • توضیح روشن این‌که «این کار چه سودی برای من دارد؟»
  • CTA هایی که الهام‌بخش عمل هستند
  • همه کلیدواژه‌های اصلی و فرعی که با کمیت مناسب و به روش‌هایی که مطلوب به نظر می‌رسند درج شوند.

پس از این مراحل، باید از کیفیت کارتان مطمئن شوید و این کار با آزمون و بازنویسی بسیار به سرانجام می‌رسد.

سئوی توضیحات محصولکه قواعد تبلیغ نویسی در آن رعایت شده است

روش‌های استفاده از توضیحات محصول در بسیاری موارد شبیه صفحات فرود است: جای‌گذاری دقیق، عدم استفاده از کلیدواژه‌های زیاد و آزمون مداوم. هم‌چنین، باید برای هر محصول یا هر گروه اصلی محصول یک توضیح مجزا و منحصربه‌فرد داشته باشید، به‌گونه‌ای که موتور جستجو صفحه همه محصولات را ایندکس کند.
حجم توضیح هم مهم است و به اطلاعات احتمالاً مورد نیاز مشتریانتان بستگی دارد. برای نمونه، اگر کالای ساده‌ای مثل جوراب را می‌فروشید، توضیح آن بسیار کوتاه‌تر از توضیح مربوط‌به یک کامپیوتر است؛ تنها مطمئن شوید که اصطلاحات جستجوی متمایزی را در این توضیحات جای می‌دهید.

مِتا تگ‌ها Meta Tags

متا تگ‌ها عبارتند از: عناوین متا meta titles و توضیحات متا meta descriptions. آنها باید به‌ترتیب به حداکثر ۶۰ و ۱۶۰ کارکتر محدود شوند، بنابراین، واقعاً فضای اندکی برای گنجاندن پیام خود دارید. دیگر به‌هیچ‌وجه، گوگل تگ را کوتاه نمی‌کند که تلویحاً یعنی، متن اضافه نادیده گرفته می‌شود.
هنگام نوشتن توضیحات متا، مهم است که در هر قسمت از محتوا موارد متفاوتی را ایجاد کنید. مؤثرترین توضیحات  متا از کلمات قدرتمند، زبان احساسی و صوت فعال بهره می‌برند. داشتن یک «تله بازاریابی» یا پیشنهاد منحصربه‌فرد فروش هم‌زمان با توصیف دقیق محصولتان به همان اندازه لازم است. هم‌چنین، توصیه می‌شود که پیشنهادات ویژه را یادآوری نمایید و دعوت کنید که کاربران اقدامی انجام دهند.
به‌عنوان نکته پایانی، اگر ایده‌ای نداشتید، می‌توانید کلیدواژه‌های خود را در گوگل جستجو کنید و نتایج برتر را مرور نمایید تا از آنها الهام بگیرید.

تلاش‌های خود برای سئو را ساده کنید

آیا هم‌چنان آماده هستید که سخت کار کنید و چالش سئو را بر عهده بگیرید؟ یا … آیا می‌خواهید هوشمندانه کار کنید و وقت ارزشمند خود را در جای دیگری صرف نمایید؟
همانطور که در ابتدا گفتیم، سئوی متن تبلیغ نویسی شده کاملاً لازم است، اما برای انجام بهتر آن راه ساده‌تری وجود دارد. آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی قادر هستند همه قواعد سئوی کپی‌رایتینگ برتر را ترکیب کنند تا توضیح محصول، صفحه کپی فرود و سایر لوازم را ایجاد نمایند. شما کلیدواژه‌های سئو را مشخص می‌کنید، بعضی جزئیات سریع درباره محصولتان را ارائه می‌دهید، روی دکمه کلیک می‌کنید و تولید خط هوش مصنوعی را پس از اجرای خط کپی می‌بینید.
مانند افزونه هایی رنک مس و یوست که وردپرسی ها از آنها استفاده میکنند.
یک کلید واژه که دوست دارید در آن رتبه بگیرید را به افزونه میدهید، افزونه چک میکند که قواعد را رعایت کرده اید یا خیر.
شما میتوانید برای چک کردن سئوی متن تبلیغ نویسی شده خود نیز از ابزارهای آنلاینی که هستند استفاده نمایید.

منبع: anyword

اشتراک گذاری:

About The Author

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *